Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 19:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: sony xa20es-HJÆLP (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
oink
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 577
Sendt: 14 August 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Hej eksperter.

 

Så skal jeg have lidt hjælp igen. Jeg er lige blevet ejer af xa20es, den blev vundet til lav pris på auktion. Det var uden fjernbetjening, den tidligere ejers hund forvekslede den med et kødben. Så langt så godt. Min tvivl går på den medfølgende puck. Den som fulgte med er den samme som til xa5es, den har lidt form som en ufo. Jeg er tidligere ejer af xa5es. Jeg har et high-fidelity som tester xa30es, der er pucken på størrelse med en 5 krone, vist nok magnetisk. Den store puck som jeg har nu, skal centreres omhyggeligt, ellers svinger den flere mm fra side til side. Det varer 10-15sek at centrere, men det sgu da lidt irriterende. Men det skal måske være sådan. Kan man købe en billig sony model og så bruge fjernbetjeningen fra den. Er der en bestemt model som kun passer.

 

Jeg kan endvidere fortælle, jeg købte kun xa20es for det skide hul til hovedtlf, da min densen forstærker og marantz cd er uden. Det sker tit, man har fået ny cd og gerne vil spille, men frue og børn vil gerne se nok en genudsendelse med den altid smilende Keld Heick. Men det lyder til at være en fin maskine jeg har fået billigt.

 

På forhånd tak for hjælpen

Bent

Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink
 
27pH
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 686
Sendt: 14 August 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

oink skrev:

Kan man købe en billig sony model og så bruge fjernbetjeningen fra den. Er der en bestemt model som kun passer.

Køb hellere en billig multifjernbetjening i Aldi eller lignende. Bruger jeg selv til min gamle X77ES.

vH pH

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 14 August 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Det lyder som om det er den forkerte stabilisator du har fået med. Jeg har tidligere haft en 20ES'er, og der var den magnetisk, og straks man lagde den på, så den korrekt. Ikke noget med at centrere... det gjorde den helt automatisk.

I øvrigt spiller maskinen ganske glimrende....

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
Teerex
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 88
Sendt: 14 August 2005 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det umiddelbart lyder til at du har fået den forkerte puk med. Pukken til XA20ES er ikke lig den, som eks. anvendes til XA5 eller XA50. Se evt. billed:

http://gon8.audiogon.com/i/a/f/1110104466.jpg

Det ligner heller ikke Sony at lave noget, som kræver så meget af brugeren mht. centrering af pukken.
Til top Vis Teerex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Teerex
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 17 August 2005 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Det er den forkerte, uden tvivl - det er desuden dumt at bruge den. Den vejer alt for meget og motoren i XA20ES er slet ikke lavet til den belastning!

Den rigtige er en letvægtssag med magnet indbygget. Kontakt evt. Sony eller dit lokale værksted og hør om en ny kan skaffes - jeg tror næppe at den koster ret meget.

Fjernbetjeningen fra en hvilken som Helst Sony cd-afspiller kan bruges dertil!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1930
Sendt: 17 August 2005 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

xa20es puk

http://gon8.audiogon.com/i/a/f/1110104466.jpg

xa5es puk

http://tukipie.net/audio/xa5esopen1.JPG

 har haft begge maskiner, og de passer som sagt slet ikke sammen



__________________
Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted
 
oink
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 577
Sendt: 04 September 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

jeg har nu chekket priser. jeg er mildest talt forbavset. hos elektronik-centeret i århus kan den rigtige puck skaffes til 679 incl moms og forsendelse. jeg svarede også lidt i spøg, at jeg kun skulle bruge en puck, ikke en hel kasse. men svaret lød at sony reservedele var pebrede. da maskinen samtidig er begyndt at hoppe og springe i nr, tyder det på laseren skal skiftes. den kan købes til knap 500, den pris kan jeg være med på. men er den nem at skifte. skal man holde fingrene væk. jeg kan tilføje jeg har kontaktet den tidligere ejer af vidunderet, svaret på pucken lød, den ALTID har været sådan, han købte den fra ny. mht laseren, det var jo en sliddel, så det var ærgeligt den ikke kunne mere en uge efter købet. jeg har betalt 800,- for maskinen, jeg synes den lyder godt, når altså den gider.

 

er der en af jer, som kender en billigere måde, både med pucken og laseren.

Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes