Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. maj 2024 | 09:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hvilken effektforstærker til al1000? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Steffen BDE
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Hey alle

Jeg er udfra jeres forum eftehånden blevet overbevist om de rette højtalere for mig er et par al1000. (højtalerne lyder godt samtidelig med jeg kan undvære en sub i mit surroundanlæg og de kan spille en god fest op).

Desværre ligger landet så sådan at jeg vist også er nødt til at investere i en effektforstærker for at kunne trække dem (har jeg fået af vide fra dette fantastiske forum). Har en Sony STR-DB-1070QS receiver som yder 6x100W i 8 ohm, og det er vist ikke nok til at få det fulde udbytte af et par al1000.

Er blevet forslået en nad218 effektforstærker, men kan se at den selv som brugt koster min. 5000kr. Findes der ikke en lidt billigere, 2000-3500kr, som vil kunne gøre jobbet ligeså godt? (ved godt kvalitet og pris hænger sammen, men alligevel).

Håber på jeres hjælp

venlig hilsen Steffen Olsen

Til top Vis Steffen BDE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffen BDE
 
Bager
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 221
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Dette er ikke et forslag, men et forslag til et forslag: Hvad med en eAR 202? Jeg har ingen erfaringer med den, men den har da fået gode anmeldelser her på sitet.

VH Bager
Til top Vis Bager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bager
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Jeg tror 100 watt er rigeligt!! Men ikke hvis det er en SONY reciever der lægger navn til disse 100 watt. Så får du nok reelt ikke mere end 10 watt i dine AL1000'ere, da SONY'en går i knæ, grundet dårlig dimensionering.

Prøv evt en NAD216 der yder 125 watt@8ohm. Den kan muligvis magte opgaven, og findes brugt til omkring 2000. Senere kan du så købe en ekstra og brokoble. Så får duvist ca. 400 watt. Bemærk at der er tale om rigtige watt, og ikke den slags watt SONY, Technics osv lover.



__________________
Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Ja, en NAD 216 skulle nok kunne klare det fornuftigt tror jeg! Og i hvert fald meget bedre end din Sony. Bare vær sikker på at din Sony har pre-out til front!
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

NAD 216 kunne sagtens være et bud. Parasound HCA-1000 er også på 2x125w og kunne også være et bud.

__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
Steffen BDE
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Mange tak for jeres kommentar.

Har sendt et bud på 1500kr for en NAD216 til salg på dba.dk, han ville have 2100kr for de.. lige rigeligt synes jeg.

Er utrolig newbie indenfor HiFi, men da jeg for et par år siden besluttede jeg ville have et godt surround system synes jeg egentlig at mit køb af min sony forstærker til 5000kr var et godt køb. Det er topmoddellen inden for deres forstærkere, yder som sagt 6x100w i 8ohm og har masser af indstillingsmuligheder/tilslutninger. Men kan godt hører sony ikke falder i god jord i dette forum. (det skal nok ikke siges mine 5 højtalere i øjeblikket er Eltax).

har dog en Yamaha DVD (kan ik lige huske hvad dne mere hedder) købt i Tape Connection.

Håber på et par kommentar, og håber folk bliver ved med at være ligeså flinke/hjælpsome i fremtiden.. der går meget langtid mellem nyindkøbene på en SU.

Til top Vis Steffen BDE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffen BDE
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Det er nu ikke alt Sony der falder i dårlig jord her inde

Jeg har tidligere haft en Sony STR-DB940QS altså en forløber til den du har, og den var ganske udemærket, specielt til surround var den rigtig god, og jeg kan ikke forestille mig din 1070 er dårligere.

Problemet er dit højttalervalg, CV'erne kan godt lide masser af effekt. Effekdelen i receivere, og så er det lige meget om det er Sony, Denon eller noget tredje, kan bare ikke konkurrere med eksterne effektforstærkere. Men Sony'en kan jo også fint fungere som forforstærker og så har du stadig adgang til den gode dekoder



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes