Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. maj 2024 | 12:05   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Erfaringer med Lyngdorf TDAI2200 og CD1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sille
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Hejsa

 

Jeg går i store overvejelser i at købe Lyngdorf TDAI 2200 med Room Perfect inklusiv analog input modul samt en Lyngdorf CD1.

 

Er der nogle herinde som har erfaringer med disse produkter?

 

Sille

Til top Vis Sille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sille
 
mesteren
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har begge dele, dog er min TDA i standard uden dikkedarer. Jeg bruger ikke DSP'en, som i princippet kan give samme klang som RP, men noget mere tidskrævende mht. opsætning, og da mit nuværende rum ikke kan reddes, og jeg leder efter hus, har jeg ikke brugt tiden på at sætte den rigtigt op.

Til gengæld bruger jeg det aktive filter videre til min SDA2175, der driver de sekundære svingspoler i mine Anthony Gallo Ref. basser. Dette fungerer virkelig godt, og der er uanede justeringsmuligheder!

Min CD-1 kører via et Siltech AES/EBU til TDA'en, men der er jeg nu lidt blank mht. forskellen på dette, og mit Eichmann coax-kabel.

Generelt er jeg MEGET glad for sættet, men da jeg ikke bruger det mere end et par timer i ugen, overvejer jeg at skille mig af med det, til fordel for noget surround, jeg til gengæld vil komme til at bruge noget mere.

 

MVH

Til top Vis mesteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mesteren Besøg mesteren's Websted
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

I denne tråd, har jeg indtryk af at de fleste synes det var messens bedste lyd, sammen med et sæt Dali Ikon 2 og hjørnesubs:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=44115

Og ellers kan søgefunktionen give lidt andre links:

http://www.hifi4all.dk/forum/search.asp?KW=Lyngdorf+&SM= 1&SI=TC&FM=0&OB=1

Jeg har, som du kan se nederst, 2 stk Tact S2150, og er rigtig glad for dem.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Sille
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

hvordan er i tilfreds med lyden uden RP slået til?
Til top Vis Sille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sille
 
harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft begge

Tda2200 med roomperfect kan jeg godt anbefale
roomperfect fungere virkelig godt

Husk den skal ha llidt burn in tid ; ).

Men pas på med at pare den med klinisk lyden højtalere den fungere best med ting som dali sonus faber osv

Men med fare for at bive lynched så vil jeg IK anbefale cd-1eren .
Den lyder klinisk når man bruger den som rent drev til tda2200eren sådan er det bare har hørt det gang på gang
om man kan lide det er op til den enkelte.

Så her for vil jeg forslå enten at købe et godt dedikeret drev som En northstar el ,teac , wadia

Hvis man bruger cd-1ere som almendelig cdafspiller alså hvor man bruger den indvendige DAC er historien en helt anden men så er du bedre tjent med
et mere humat lydende drev.

hvis du vil ha noget der virkelig rykker så er det slimdevices Transporteren den er kan konkurrere med den helt dyre Esoteric p0s og DCS
verdi linn cd12 osv

Den er bit perfect og har xtremt lav jitter og støj specs


Jeg har den
og den har hevet mit sytem op i det skræmmende godt lydende selskab.

mvh



__________________
Linn sonus faber og andet godt
Til top Vis harmonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af harmonic
 
harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  


Min CD-1 kører via et Siltech AES/EBU til TDA'en, men der er jeg nu lidt blank mht. forskellen på dette, og mit Eichmann coax-kabel.




Den skal jeg lige forstå ret

kunne du ik høre forskel på kablerne ?

mvh

__________________
Linn sonus faber og andet godt
Til top Vis harmonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af harmonic
 
mesteren
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:

Min CD-1 kører via et Siltech AES/EBU til TDA'en, men der er jeg nu lidt blank mht. forskellen på dette, og mit Eichmann coax-kabel.




Den skal jeg lige forstå ret

kunne du ik høre forskel på kablerne ?

mvh

JEP! Jeg mener ikke det gør nogen forskel, men det kan jo være det gør ved længere kabeltræk?

Jeg kan dog ikke nikke genkendende til det du skriver mht. parring af TDA og CD-1. Jeg mener bestemt ikke det lyder klinisk, men til gengæld MEGET neutralt! Dertil skal siges at jeg har haft 3 sæt meget forskellige højttalere i den tid, jeg har haft mit Lyngdorf!

Nu ved jeg jo at du konsekvent brugte Vertex AQ da du havde TDA'eren, måske at det var den konstelation der gjorde det? Måske dine L3?

 

Til top Vis mesteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mesteren Besøg mesteren's Websted
 
harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

mesteren skrev:
harmonic skrev:

Min CD-1 kører via et Siltech AES/EBU til TDA'en, men der er jeg nu lidt blank mht. forskellen på dette, og mit Eichmann coax-kabel.


Den skal jeg lige forstå ret kunne du ik høre forskel på kablerne ? mvh


JEP! Jeg mener ikke det gør nogen forskel, men det kan jo være det gør ved længere kabeltræk?


Jeg kan dog ikke nikke genkendende til det du skriver mht. parring af TDA og CD-1. Jeg mener bestemt ikke det lyder klinisk, men til gengæld
MEGET neutralt! Dertil skal siges at jeg har haft 3 sæt meget forskellige højttalere i den tid, jeg har haft mit Lyngdorf!


Nu ved jeg jo at du konsekvent bruge Vertex AQ da du havde TDA'eren, måske at det var den konstelation der gjorde det? Måske dine L3?


 



Hej sille

Du har helt sikkert ret i hvad du siger

Hvis man tar et kabel/højtaler setup som jeg havde før var der jo dømt total hul igennem.
Og da det afsløre de fejl i cd-1eren jeg havde hørt vidste jeg at det ikke var her magien lå.

Nu har jeg jo en tact millenium mk3 som er udstyret med Aberdeencomponts/mauimods direktørs Anthonys eget personlige mk3 full mod kit.

+ andre gode gode sager

Alt sammen gør at der dømt uendelig hul igennem

Når man så smider så noget som en fuldt modded slimdevices transporter foran så sker der altså ting og sager ting som jeg ik troede muligt

TOTAAAAL sort baggrund og så er det som om .        Okay det her kommer at lyde mærkligt men det er som om at musikkens indre rytme er InTaCt
med
den bit perfecte Tporter .


Det er ren magi intet mindre

Sad og hørte en sang her for lidt siden med Pink Floyd Det er smukt


mvh

__________________
Linn sonus faber og andet godt
Til top Vis harmonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af harmonic
 
harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

her er en udtagelse fra en af de mere respekteret tidkrift/anmeldelse blade omkring .


Doug Schneider raved about the Slim Devices Transporter, which combines computer and audio technology in a way that retains the best parts of both.
Doug loved streaming music from his computer to his audio system without any wires and with sound that would please even the pickiest audiophiles.
Above, Ben Burko of Slim Devices accepts the SoundStage! A/V Product of the Year award from Dou Transporter



__________________
Linn sonus faber og andet godt
Til top Vis harmonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af harmonic
 
mesteren
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:

Hvis man tar et kabel/højtaler setup som jeg havde før var der jo dømt total hul igennem.
Og da det afsløre de fejl i cd-1eren jeg havde hørt vidste jeg at det ikke var her magien lå.

Da jeg skrev det med at det kunne være en uheldig kombination med Vertex/L3/TDA/CD-1, mente jeg at det ikke nødvendigvis er de dyreste kabler der er ensbetydende med vellyd! Bevares, der er da sikkert hul igennem, men det er jo også en mulighed at kablets elektriske egenskaber ikke er optimale til lige netop den kombination? Også selvom det er velanmeldt af diverse skribenter!?

Til top Vis mesteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mesteren Besøg mesteren's Websted
 
harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

mesteren skrev:

harmonic skrev:
Hvis man tar et kabel/højtaler setup som jeg havde før var der jo dømt total hul igennem. Og da det afsløre
de fejl i cd-1eren jeg havde hørt vidste jeg at det ikke var her magien lå.


Da jeg skrev det med at det kunne være en uheldig kombination med Vertex/L3/TDA/CD-1, mente jeg at det ikke nødvendigvis er de dyreste kabler
der er ensbetydende med vellyd! Bevares, der er da sikkert hul igennem, men det er jo også en mulighed at kablets elektriske egenskaber ikke er
optimale til lige netop den kombination? Også selvom det er velanmeldt af diverse skribenter!?



Det er meget muligt

Men husk at lyngdorfaudio i england vælger netop at benytte vertex aq kabler til deres demoer.
Og de er spicelt egnet til solid state og digital forstærkere.

Ud over det så er de bare meget neutrale i lyden de farver ik lyden på nogen måder .
Det med den cd-1er er jeg ik den eneste der har den menning om har talt med mindst
3 personer der har samme menning

Men noget intressant har jeg dog oplevet med den og det var da jeg lige havde købt milleniumen mk3 og
Var jeg i hifiklubben og tested den på et sæt B&W 802er

Og det lød avsindigt godt på det tidspunkt den bedste lyd jeg har hørt.

I mit sætup med tda2200 fungeret den bare ikke
prøvet også med kimber Orchid og taralabs aes/ebu kabler og kun små ændringer ku høres.
Der var bare stadig noget strilt og livløst over lyden .


Det irreretere mig at sku sige det for generalt har jeg stor respekt for lyngdorfaudio.
Jeg finder deres produkter både fair prismæssigt sat ultra lækkert og korrekt bygget og på mange punkter helt suværene i forhold til konversionelle
typer
audio teknologi.

Da jeg hørte milleniumen første gang ,vidste jeg at det var her man var nået længst indenfor gengivelsen af musik.
Efter den blev modded fik den min standard mk3 til at lyde død og færdig.
Har stadig svært ved at begribe det.        som om musikken er blevet levende.

Pointen er i disse forstærkere gemmer sig lydåbenbaringen

Mvh

__________________
Linn sonus faber og andet godt
Til top Vis harmonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af harmonic
 
mesteren
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:

Men husk at lyngdorfaudio i england vælger netop at benytte vertex aq kabler til deres demoer.
Og de er spicelt egnet til solid state og digital forstærkere.

Det siger jo INTET om, at det er et godt eller skidt valg! -og da slet ikke ifht. dine L3, som jeg er sikker på de ikke bruger som reference, eftersom de ikke distribuerer Gamut

Hvis Lyngdorf Audio UK bruger det, er det måske fordi de også er distributører af Vertex AQ!  Det kan da ikke bruges til noget! Prøvede du at høre denne kombination (TDA, CD-1, Vertex aQ) med andre end dine L3? Jeg tvivler!

De distribuerer også Final, som blev brugt til demonstration i denne artikel -pudsigt nok! http://www.hifi-musik.dk/?page=visartikel&id=82

Til top Vis mesteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mesteren Besøg mesteren's Websted
 
harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

mesteren skrev:

harmonic skrev:
Men husk at lyngdorfaudio i england vælger netop at benytte vertex aq kabler til deres demoer. Og de er
spicelt egnet til solid state og digital forstærkere.


Det siger jo INTET om, at det er et godt eller skidt valg! -og da slet ikke ifht. dine L3, som jeg er sikker på de ikke bruger som reference, eftersom de
ikke distribuerer Gamut


Hvis Lyngdorf Audio UK bruger det, er det måske fordi de også er distributører af Vertex AQ!  Det kan da ikke bruges til noget! Prøvede du at
høre denne kombination (TDA, CD-1, Vertex aQ) med andre end dine L3? Jeg tvivler!


De distribuerer også Final, som blev brugt til demonstration i denne artikel -pudsigt nok! http://
www.hifi-musik.dk/?page=visartikel&id=82



Hej

Ved ik helt havd det er du prøver at sige ?

Men gamut l3 er en meget musikalsk højtaler der bestemt ik er klinisk i lyden har hørt den ved mange forskellig lejligheder og med forkellig typer
forstærkere.

Hvad jeg kan sige er at jeg at jeg har hørt cd-1 ved 2 andre lejligheder

da jeg tested B&W 802 med min millenium og det lød som sagt super intet klinisk her vi prøvet iøvrigt med dali ms4 med rigtig gode resultater

Inde da hvor jeg stadig var opsat på a få mig et fuldt biamp lyngdorf system med mh-1 osv
Var jeg til en demo i hifiklubben hvor peter lyngdorf kørte demoen med mh-1 roomperfect osv

Hvad jeg bed mærke i var at på hifi barometeret var alle indikatore i top.
Men lyden var alt for farvet af digitalt fnider samme som jeg oplevede med tda2200 og cd-1 og gamut
faktik i så stor grad at jeg fik tinitus i en uges tid efter og det er ik løgn.

jeg kom så tilbage en uges tid senere hvor jeg havde taget alle vertex aq kablerne min Hydra8 og alle VX strøkablerne
+ platforme

Resultate?      fuldstændig det samme super hif men klinisk top

Det pinet mig for jeg ville ha elsket at ha købt det system og det ville være så rart hvis man bare ku købe lyngdorf og så var lykken gjort

Jeg kender en anden gut som havde tda2200 og cd-1 hjemme på prøve han havde fuldstændig samme opfattelse og synets at hans Teac vrds gjorde
det betydligt bedre en cd-1 .

Han fik så en repramante fra forumets moderator nok fordi han selv er lyngdorfaudio forhandler.

Men hey hvis den fungere i dit system så er det jo Cool.

Vil da også sige at på milleniumen lød den faktisk sindsygt godt

Noget jeg bed mærke i var med dali ms4
var at den var ultra varm men samtidig open i toppen bassen var dog lidt overkogt
Tror hvis jeg sku tvinges til at have en tda2200 igen så ville ms4 være et klart oplagt valg.

Håber at du kan se den røde tråd igennem det jeg siger.

Og det der med at tro at kablerne er redningen med   lyngdorf forstærkere glem det .

Køb højtalere der macher forstærkeren eller endnu bedre få forstærkeren opgraderet gerne også cd-1eren
i aner simpelthent ik hvad i går glip af.

mvh




__________________
Linn sonus faber og andet godt
Til top Vis harmonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af harmonic
 
Jens Multimill
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 28 April 2008 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Skal jeg forstå det sådan, at I kan høre forskel på forskellige digital kabler?

Hvis det er tilfældet må jeg desværre fortælle Jer at det kun kan være psykisk, da et digitalt signal skal være korrekt for at lyden overhovedet bliver til noget man kan kalde musik.

Der kan IKKE være lyd-forskel på f.eks. et dyrt lysleder kabel eller et billigt, den der med, " Det dyre kabel her lyder nok lidt strammere i mellemtonen", NIX det kan ikke lade sig gøre.

Heller ikke et COAX-kabel/ledning, sådan fungere digital teknologi slet ikke, det er blot en kæmpe pengemaskine designet af nogle smarte mennesker der har hyret nogle rigtig gode forfattere til at beskrive på den helt rigtige måde til os HIFI entusiaster hvordan kablet har indflydelse på lyden.

I "gamle dage", da der kun var analog, ja der kunne man da godt købe kabler som måske meget lidt ændrede lyden, i form af at disse måske havde en inductions/kapacativ indflydelse på lyden, men mine damer og flere herrer, der findes KUN ohms lov, i det her, et kobber-kabel vil levere lyden præsis ligeså godt som et sølv kabel, den eneste forskel er at sølv leder bedre end et kobber kabel altså lavere modstand, hvilket vil medføre at man bare skal skrue en anelse mere op, hvis der da overhovedet kan høres forskel.

I mange tilfælde, er det psykisk hos os hvad der lyder bedst:

Forhandler og tekst om et kabel beskriver hvordan det forbedre lyden og hvilket område diskant mellemtone eller bass, alt efter hvilket område dette kabel beskrives til at være ekstraordinært godt, vil du som kunde rette din menneskelige hjerne til dette lydområde og opdage det lyder bedre men kun i din hjerne.

Jeg er sikker på den psykiske effekt er lig med prisen på kablet, desto dyrere desto bedre lyd.

Alt dette kommer ud fra meget lang tids undren over dette fænomen, Men da en ekspedient i Hifi klubben i Århus sagde til mig at jeg ville få meget bedre lyd med et ordentligt lyslederkabel, der måtte jeg som elektroniktekniker/elektrikker melde pas, det kan ikke lade sige gøre, signalet er der eller også er det ikke, det vil sige, det digitale signal skal se rigtigt ud ellers får du ikke lyd i anlægget så simpelt er, ked af at skuffe Jer, men hvis I stadig overvejer at købe dyrere lyslederkabler eller coax kabler mellem Jeres Digitale Lyngdorf CD-1 og hans digitale forstærker, så skrive det lige, for så åbner jeg snart en Hjemmeside hvor verdens bedste digitale kabeler kan købes, det er der sku penge i.

Måske har jeg misforstået noget?

Til top Vis Jens Multimill's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Multimill
 
tnc99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 129
Sendt: 29 April 2008 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Placebo> mudderkastning:) RTS
Har selv en RP-1 og er rigtig glad for den!
Til top Vis tnc99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tnc99
 
Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 474
Sendt: 29 April 2008 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Jens Multimill skrev:

Skal jeg forstå det sådan, at I kan høre forskel på forskellige digital kabler?

Hvis det er tilfældet må jeg desværre fortælle Jer at det kun kan være psykisk, da et digitalt signal skal være korrekt for at lyden overhovedet bliver til noget man kan kalde musik.

Der kan IKKE være lyd-forskel på f.eks. et dyrt lysleder kabel eller et billigt, den der med, " Det dyre kabel her lyder nok lidt strammere i mellemtonen", NIX det kan ikke lade sig gøre.

Heller ikke et COAX-kabel/ledning, sådan fungere digital teknologi slet ikke, det er blot en kæmpe pengemaskine designet af nogle smarte mennesker der har hyret nogle rigtig gode forfattere til at beskrive på den helt rigtige måde til os HIFI entusiaster hvordan kablet har indflydelse på lyden.

I "gamle dage", da der kun var analog, ja der kunne man da godt købe kabler som måske meget lidt ændrede lyden, i form af at disse måske havde en inductions/kapacativ indflydelse på lyden, men mine damer og flere herrer, der findes KUN ohms lov, i det her, et kobber-kabel vil levere lyden præsis ligeså godt som et sølv kabel, den eneste forskel er at sølv leder bedre end et kobber kabel altså lavere modstand, hvilket vil medføre at man bare skal skrue en anelse mere op, hvis der da overhovedet kan høres forskel.

I mange tilfælde, er det psykisk hos os hvad der lyder bedst:

Forhandler og tekst om et kabel beskriver hvordan det forbedre lyden og hvilket område diskant mellemtone eller bass, alt efter hvilket område dette kabel beskrives til at være ekstraordinært godt, vil du som kunde rette din menneskelige hjerne til dette lydområde og opdage det lyder bedre men kun i din hjerne.

Jeg er sikker på den psykiske effekt er lig med prisen på kablet, desto dyrere desto bedre lyd.

Alt dette kommer ud fra meget lang tids undren over dette fænomen, Men da en ekspedient i Hifi klubben i Århus sagde til mig at jeg ville få meget bedre lyd med et ordentligt lyslederkabel, der måtte jeg som elektroniktekniker/elektrikker melde pas, det kan ikke lade sige gøre, signalet er der eller også er det ikke, det vil sige, det digitale signal skal se rigtigt ud ellers får du ikke lyd i anlægget så simpelt er, ked af at skuffe Jer, men hvis I stadig overvejer at købe dyrere lyslederkabler eller coax kabler mellem Jeres Digitale Lyngdorf CD-1 og hans digitale forstærker, så skrive det lige, for så åbner jeg snart en Hjemmeside hvor verdens bedste digitale kabeler kan købes, det er der sku penge i.

Måske har jeg misforstået noget?

Mjaee ... jeg må nok skuffe dig mester. Denne (heftige) debat har tidligere været oppe. Ultra kort fortalt, så har bl.a. længden af digitalkablet også betydning



__________________
Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter
 
clasu
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 September 2004
Status: Offline
Indlæg: 144
Sendt: 18 September 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Hvis man nu ser bort fra cdafspilleren og istedet bruger en filbaseret afspiller. Vil du så påstå at længden på det optiske kabel mellem afspiller og forstærker spiller en rolle, hvorimod de tusinder af kilometer kobber og optisk kabel der kan være mellem afspiller og filens placering på (inter)netværket ikke spiller nogen rolle?!?!?!

Det lyder mystisk.
Til top Vis clasu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clasu
 
Boegedal
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 18 September 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Hej Sille...

Jeg har 'kun' Lyngdorf CD-1 sammen med et Holfi Forstærkersæt, og jeg er MEGET glad for den... Her bruger den jo så sin egen DAC, og ikke som 'normalt' Lyngdorf's forstærker DAC... jeg har dog ladet mig fortælle, at den lyder bedre når den er 'sin egen' og ikke kun brugt som løbeværk gennem en Lyngdorf forstærker's DAC... men det mangler jeg selv at prøve..

Men jeg kan varmt anbefale CD-1, det er den hidtil bedste CD-afspiller jeg har haft...

mvh. Jan

 



__________________
Lånt NAD intr. forstærker
Lyngdorf CD-1
Thule TU150 FM/DAB
Nakamichi LX-5
Dali Suite Rear 0.8
Til top Vis Boegedal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boegedal
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2118
Sendt: 18 September 2008 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Sådan rent teknisk set, så forstår jeg ikke rigtig jer der bi-amper med en af SDA modellerne? Så falder det hele jo lidt til grunden, da man jo så bruger DAC'en i TDA2200'eren. Og selvom trinnene er de samme, så blander man jo lige pludselig PCM-analog-PWM og PCM-PWM...

Ikke at det er jordens undegang, men jeg mener da bestemt at TDA2200 kan køre både master og slave, så hvorfor ser man aldrig den kombination. På trods af at det må være langt mere ensformigt på både LF og HF forstærker parret.

 

Men hvad angår balancerede kredsløb, så er jeg uenig i deres fordele frem for single ended! Self. har man nogle fordele i støj imunitet osv. Men det egner sig nok bedre til PA systemer med lange træk osv. Men man glemmer jo lige hele aspektet, hvor hver del skal være parret 100% for ikke at have unødig indflydelse på lyden.
Parring af komponenter gør man self. også i stor stil, men det er i mine øjne altså en del lettere at finde de bedst egnede komponenter til en single ended konstruktion. Men sammenligning kan jo være svært for der findes nok ikke nogle konstruktioner der gør sådan noget muligt?

Og så er der self. selve kabelføringen, hvor der lige pludselig opstår miller fenomen imellem de 2 faser i kablet, og derfor ~fordobler kapaciteten imellem lederne, sammenlignet med single ended. Induktionen kan self. være reduceret, men jeg ser aligevel flere problemer end fordele... Det er for meget at begynde at rode med, for at undgå indstråling i kabler der aligevel sjældent ikke er istand til at afskærme det.

 

>> Jens Multimill
Når du nu går igang med at sælge digital kabler, så kan det være du skal undersøge, hvad der sker når du sender en firkant puls igennem et kredsløb, som umuligt kan have uendelig høj båndbredde...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
soren
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 18 September 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Sille skrev:

Jeg går i store overvejelser i at købe Lyngdorf TDAI 2200 med Room Perfect

Er der nogle herinde som har erfaringer med disse produkter?



Sørg for om muligt at afprøve det i ro og mag. De fleste oplever et "hov, hvor blev bassen af?", indtil det langsomt går op for en, at der aldrig har været dybere og mere detaljeret bas. Indtrykket holder faktisk hele vejen opad, -hvilket betyder et detaljeringsniveau uden lige.
Jeg forstår fint dem, der påstår, det lyder lidt koldt og "teknisk", der kan være så fantastisk meget hul igennem, at man får slemme tanker om gennemsnitsstudieteknikeren...
Min gamle Hiraga havde sin charme, den var hyggeligt maskerende ligesom massiv forvrængning fra en pladespiller eller ukontrollerede rum-modes. Men jeg savner den ikke ;o)


__________________
Naturlovene gælder. Om vi forstår dem er noget andet!
Meget af det du tror, du kan høre, er noget, du bilder dig ind. Lad bare være; det er rigtigt!
Til top Vis soren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soren
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes