Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. maj 2024 | 23:09   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: SD Transporter skal/skal ej? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 879
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Hej,

jeg g�r rundt og overvejer at skaffe mig en SD/Logitech Transporter, og har en til l�ns lige nu.

Jeg synes den spiller rigtigt godt, noget bedre end min Arcam CD73 som jeg har sammenlignet med direkte. Men til de 15000 kan man jo alts� f� rigtigt meget CD afspiller. Det er dog ikke aktuelt at investere i en CD afspiller, derfor har jeg det d�rligt med at tage ned i by'n og l�ne en CD-afspiller hjem. Men, jeg vil meget gerne h�re om nogen af jer har erfaring med hvordan Transporteren klarer sig i konkurrence med CD-afspillere op til denne prisklasse. Sammenligningen er måske noget tænkt, da det jo er tale om forskellige maskiner, men ikke desto mindre interessant synes jeg.

PS! Jeg er ikke interesseret i SB3+DAC ops�tning.

Tak for svar,

vh Bj�rn

Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen
 
kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1401
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Der er mange emner herinde omkring det, brug søge funktionen. Der er dog flere der hævder at de synes transporteren er bedre end cdafspillere i samme og højere prisklasse.
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen
 
bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 879
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:
Der er mange emner herinde omkring det, brug s�ge funktionen. Der er dog flere der h�vder at de synes transporteren er bedre end cdafspillere i samme og h�jere prisklasse.


Har forsøgt at søge på 'Transporter' og får 52 træffere, men synes de fleste handler om Transporter vs. SB3 vs. Extern DAC, og ikke så mange om Transporter vs. CD-afspiller X. Den mest relevante jeg kunne finde var:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46522&K W=transporter

Måske har jeg overset et eller andet?

Synes heller ikke jeg kunne finde ret meget på SD-forumet, eller Google for den sags skyld. Man kunne formode at det er fordi sammenligningen er lidt æble og pære agtig. Jeg synes dog det er lidt være relevant.

Bjørn
Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen
 
kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1401
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har ihvertfald læst nogle indlæg, hvor der er direkte sammenligninger med cdafspillere osv. Nu gider jeg ikke lige til at støve dem frem, men kan da finde den her:

http://www.stereophile.com/computeraudio/207slim/index.html

har du set den?
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen
 
Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 474
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Hvis du ikke mener at den spiller godt nok, vil jeg være lidt fræk og påstå, at det er andre komponenter i din afspillekæde der ikke kan følge med  (Hvad har du af grej ? især dine højttalere er vigtige). Det var en ting ... andre fordele ved Transporteren som kan nævnes i flæng; Du kan, under afspilning, direkte se temmelig mange informationer såsom album, kunstner, årstal for udgivelse, osv. osv. Du har selv mulighed for at "definere udseenet" af din afspiller ... Har du rigtig mange CD'ere vil du med fjernbetjeningen meget meget hurtigt kunne finde det album (eller nummer) som du vil høre. Du er nødt til at "rippe" din lyd til harddisk (lidt kedeligt arbejde, men du får måske genopfrisket dit overblik over hvad du har på lager) og når det først er gjort, har du "bit-perfect" lydgengivelse + (mulighed for) backup af al din musik. Uden at have hørt alle CD afspillere til 14.500,- vil jeg alligevel vove pelsen og påstå, at du får ikke bedre lyd til prisen!



__________________
Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter
 
bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 879
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:
Jeg har ihvertfald l�st nogle indl�g, hvor der er direkte sammenligninger med cdafspillere osv. Nu gider jeg ikke lige til at st�ve dem frem, men kan da finde den her:

http://www.stereophile.com/computeraudio/207slim/index.html

har du set den?


Tak for linket. Jo jeg havde godt set det. Det lyder til den klarer sig godt. Men den Ayre C-5xe han sammenligner med koster jo 60000 (herhjemme), så sammenligningen er lidt ekstrem.

vh Bjørn
Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen
 
Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 474
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:
Men den Ayre C-5xe han sammenligner med koster jo 60000 (herhjemme), så sammenligningen er lidt ekstrem.

vh Bjørn

Og selv om sammenligningen er "uretfærdig" er de to afspillere ikke mange mulehår fra hinanden, stadig i tvivl ?



__________________
Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter
 
bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 879
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Peiter skrev:

Hvis du ikke mener at den spiller godt nok, vil jeg v�re lidt fr�k og p�st�, at det er andre komponenter i din afspillek�de der ikke kan f�lge med  (Hvad har du af grej ? is�r dine h�jttalere er vigtige).


Det kan det sagtens være noget om. Den spiller sammen med Audiovector M3 sig, Audiolab 8000S + 8000P, samt noget Nordost kabelværk. Har lidt en forestilling om at TP'en faktisk passer ganske godt sammen med det grej blandt andet fordi TP'en a) lyder til at være ret forward/direkte i mellemtonerne og b) have forholdsvis rigeligt bas efter min smag.    

Citér:

Det var en ting ... andre fordele ved Transporteren som kan n�vnes i fl�ng; Du kan, under afspilning, direkte se temmelig mange informationer s�som album, kunstner, �rstal for udgivelse, osv. osv. Du har selv mulighed for at "definere udseenet" af din afspiller ... Har du rigtig mange CD'ere vil du med fjernbetjeningen meget meget hurtigt kunne finde det album (eller nummer) som du vil h�re. Du er n�dt til at "rippe" din lyd til harddisk (lidt kedeligt arbejde, men du f�r m�ske genopfrisket dit overblik over hvad du har p� lager) og n�r det f�rst er gjort, har du "bit-perfect" lydgengivelse + (mulighed for) backup af al din musik.

Alt det kan min Duet og SB3 også. Så det koger ned til om TP'ens lyd er ~12000 kr. bedre end dem? Er godt klar over det er for firkantet og lidt åndsvagt sagt, men regnestykke er svært at helt udelade når beslutningen skal tages. 

Citér:

Uden at have h�rt alle CD afspillere til 14.500,- vil jeg alligevel vove pelsen og p�st�, at du f�r ikke bedre lyd til prisen!



Tak for den klare udmelding om det.

Citér:

Og selv om sammenligningen er "uretfærdig" er de to afspillere ikke mange mulehår fra hinanden, stadig i tvivl ?



Nej... jo, nej, ... måske.. lidt, eller :) Hvorvidt den spiller bedre eller dårligere end afspiller X, finder jeg jo aldrig ud af uden at selv høre dem. Men personlig synes jeg det er nyttigt at høre hvilke erfaringer andre folk har.

mvh Bjørn

Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen
 
Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 474
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Jeg vil tillade mig at være direkte overfor dig endnu en gang; Når du nævner mellemtonen og rigeligt med bas, så er det altså ikke Transporteren der er skyld i det ... trust me

__________________
Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter
 
bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 879
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Peiter skrev:
Jeg vil tillade mig at v�re direkte overfor dig endnu en gang; N�r du n�vner mellemtonen og rigeligt med bas, s� er det alts� ikke Transporteren der er skyld i det ... trust me


Nu er du jo Magnepan/Thorhauge ejer, så vil taler jo forskellige verdener :) Men alvorligt, min pointe var netop at jeg synes AV'erne håndterer bas meget godt, særligt til en ported reflex konstruktion at være. Ligeledes synes jeg Audiolab spiller forholdsvis blødt/afdæmpet. Nogle mener jo Audiolab var noget af det kedeligste og fladeste penge kunne købe, det er nu ikke min opfattelse. Men det er på dette grundlag at jeg mener det ikke er det værste grej for TP'en at spille sammen med. Bedre kan det jo alltid blive :)



    
Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen
 
marlowe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 54
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Jeg erstattede min Thule Spirit Player med en transporter. I starten syntes jeg, at den var en anelse "køligere", men efter et par måneder prøvede jeg igen at sammenligne. Nu synes jeg, at transporteren er mere neutral, mens Thulen farver lyden. Men om den også kan hamle op med en cd til 15.000 kr. ved jeg ikke. 

Transporteren er virkelig god, men egentlig kan man slet ikke sammenligne med en cd-afspiller, når man ser bort fra lyden. Man skal gide rippe al sin musik - det ER en pain - til gengæld er downloads i lossless format fremtiden efter min mening. Det skal nok blive mere og mere udbredt. Og så har man samtidig hundrede-/tusindvis af radiostationer til rådighed. Jeg hører ikke radio ret tit, men det kan tænkes at ændre sig med transporteren.

Jeg har ikke fortrudt.

Til top Vis marlowe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marlowe
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes