Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. maj 2024 | 08:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Stereo forstærker med blød/varm lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mike dk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 29 August 2011 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har igen brug for lidt rådgiving :) Jeg havde en tråd om "cd afspiller med varm lyd", som resulterede i, at jeg købte en Rega Apollo.

Næste projekt er at købe en decideret stereo forstærker, som skal ersatte min Denon surround reciever når jeg lytter til musik. Problemet med min Denon reciever er, at den giver en meget lys lyd. Det hjalp da jeg fik min Rega Apollo, men synes stadig lyden er for lys.

Det jeg ønsker er en stereo forstærker som ikke giver en irreterende lys/diskant lyd, men er mere ovre i det bløde/varme - dog uden at være mudret/mørk. Det er også vigtigt at lyden stadig har detaljer.

Jeg er blevet anbefalet denne rørforstærker;

http://www.tekni-fi.dk/php/varedetail.php?vareID=63 && producentID=3

Men vil høre om der er billigere alternativer, da rørforstærkeren i lidt i den dyre ende.

ps. glemte at fortælle at mine højtalere er Dali Concept 8. Nogle mener at disse giver en lys lyd, mens andre mener de er neutrale.

Til top Vis mike dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mike dk
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 29 August 2011 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Prøv fx at lytte til NAD, Marantz, Harman Kardon og Rotel - de ligger generelt i den varme ende af lydskalaen.

__________________
HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 411
Sendt: 29 August 2011 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Det oplagte valg er da en Rega Brio forstærker, fin match til din CD, har du ikke råd til den nye med remote så kan den gamle stadig købes.

Fremragende forstærker til prisen, især den nye model, den er forbløffende god uanset pris.

 husk de rigtige kabler (Rega) og du vil aldrig, aldrig aldrig gå tilbage til en Sorround receiver.

Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly
 
mike dk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 31 August 2011 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Jeg låner en Rega Brio forstærker i løbet af få dage, og håber den lever op til mine forventninger :) Vil også at låne en NAD forstærker hos hifiklubben så jeg kan høre hvordan sådan en lyder.
Til top Vis mike dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mike dk
 
Marskal
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 196
Sendt: 01 September 2011 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Fik fortalt af en kammerat der netop har haft den nye Brio R hjemme på prøve, at den sparker R.. til prisen


__________________
Rega RP-6 pladespiller, Rega Exact PU, Rega Brio R, Chord Cadenza RCA, Rega DAC, Naim Nac a5 højttalerkabel, Spendor A6 højttaler.
Til top Vis Marskal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marskal
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes