Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. maj 2024 | 21:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Mit første Hifi? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nicolaidenmark
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 September 2013
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 39
Sendt: 21 September 2013 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Hej med jer.

Introduktion

Jeg er totalt nybegynder indenfor Hifi, men er så småt begyndt at overveje, at skifte mit 13 år gamle Sony RXD9 stereoanlæg,
som jeg har været godt tilfreds med, ud.

Der sket rigitg meget, med den måde med mit forhold til musik i disse 13 år: jeg hører rigtigt meget musik, går til live-
koncerter, og så spiller jeg guitar på lidt over begynderniveau.

Jeg bruger musik som opladning/meditation, hvorfor jeg parat til at bruge, hvad der for mig må betagnes som en god slat
penge på det nye udstyr. I første omgang er mit absolutte maksbudget på 30K, omend 25K er mere ønskværdigt.

Jeg hører rock (Bryan Adams, Bruce Springsteen, Bon Jovi) Blues (Clapton, SRV) og klassisk i ny og næ.

Fordeling af Budget

Jeg har læst en artikel er på Hifi4all.dk (H4A), hvor Hifi-Klubben og Tape Connection hver skulle sammensætte deres bedste
bud på et anlæg til 25K. Her var det interessant at se, at højtalerne optog betydeligt mere af budgettet, end det var tilfældet
med receiveren, men også at CD og receiver stod forholdsvis lige! Artiklen findes her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1548&zoneid=3

Tests Som Guideline

Da jeg er grøn i faget, har jeg læst lidt tests, og overvejer at tage udgangspunkt i dem, når jeg skal kigge. Jeg har især kigget