Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2024 | 19:16   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Marantz NA7004/Sonos? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Limahl1974
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 November 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 23 Januar 2014 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er den tilfredse ejer af en NA7004 som er hooket til min PM6004 og et par gode højttalere i stuerne på en 3-værelses.
Airplay og Spotify fungerer godt, både fra PC og MAC, men også fra iphones. Jeg kan godt lide, at den har indbygget dac,
selv om jeg for tiden kun har tv´et hooket op via optisk. Jeg bruger sjældent andet end soundbarren på tv´et.

Mit spørgsmål er, hvis jeg skilte mig af med 7004´eren til fordel for en Sonos Connect (evt. med en Sondac fra Arcam),
hvordan vil den daglige betjening være. Jeg har aldrig betjent Sonos. Jeg hører meget dansk radio, så lige hurtigt at kunne
skifte fra P4 til 24syv, ville også være dejligt. Det og Spotify Premium.

Vi flytter snart til en større lejlighed med flere rum, og så ville jeg udbygge med multirumsmulighederne i Sonos. En Play1/3
i køkkenet osv. Men stadig med et old-school stereo setup i stuen med pladespiller.

Vil jeg blive skuffet over den daglige betjening af Sonos, eller er det så fantastisk, som mange siger? Hvad med
lydkvaliteten? Jeg har hentet appen på min iPhone, men jeg kan ikke rigtigt danne mig noget indtryk.

Bordet fanger jo ligesom, når man først har pakket tingene ud fra Hifiklubben. Håber i kan hjælpe mig.

Eller forslag til en anden dac til Sonos´en. En der ikke er dyrere, og som man ikke skal tænde og slukke for.

Mvh. Thomas
Til top Vis Limahl1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Limahl1974
 
Bjarke2000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Marts 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 25 Januar 2014 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Selvom du ikke har 14 dages returret når du køber fysisk i butikken, så plejer Hifiklubben nu at give dig muligheden for at levere tilbage hvis du ikke syntes om det du har købt.

Hvorfor ikke beholde din NA7004, og bruge den som DAC??? Jeg har aldrig hørt den, men har læst flere steder at den D/A converter som sidder i den, faktisk er ganske fin. Så låner du bare Sonos hjem og prøver til om det er noget. Husk også at få en Bluesound med hjem. Så kan du jo teste dem op mod hinanden, og se hvad du syntes bedst om.

Til top Vis Bjarke2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjarke2000
 
Limahl1974
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 November 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 27 Januar 2014 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

God ide, Bjarke. Det med at beholde NA´en som dac, og så låne en Sonos evt. Bluesound med hjem. Jeg vidste ikke, at man
kunne det i Klubben, men jeg vil da helt klart høre dem. Håber de er flex.

Tak for dit input.

Mvh. Thomas
Til top Vis Limahl1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Limahl1974
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 28 Januar 2014 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Bjarke2000 skrev:
Selvom du ikke har 14 dages returret når du køber fysisk i butikken, så plejer Hifiklubben nu at give dig
muligheden for at levere tilbage hvis du ikke syntes om det du har købt.


Vi har netop 14 dages returret i butikkerne også !
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes