Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. april 2024 | 08:05   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Clones Audio Sheva DAC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3702
Sendt: 29 April 2014 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu kørt med Clones Audio Sheva DAC i nogle måneder, og må sige jeg er meget imponeret over dens performance!

Det er en "ren" DAC uden fjernbetjening - der er en volumen på den, men den er manuel.

Lækkert opbygget, og selvom jeg tidligere har være lidt skeptisk overfor alle de 9016/9018 etc. løsninger som nettet bugner med, så har denne vist at man kan lave high-end på de chips


Man kan læse en test her:
http://www.monoandstereo.com/2014/04/clones-audio-sheva-dac- review.html

Nu kører jeg ren streaming, så jeg har kun brugt den via USB. Der klarer den 32Bit/384KHz og DSD - uden problemer via ASIO drivere.

Den er utroligt velopløst og slår klart min gamle Northstar Fluxio. Jeg har endnu til gode at høre noget der slår den Clones DAC uden at skulle noget højere op i prisklasse.

Når jeg får skiftet min forforstærker ud, skal jeg prøve at køre den via XLR udgangene - der skulle være endnu mere at hente.

Når nu min begejstring har lagt sig, vil jeg nu også mene at det ikke er kæmpe store forbedringer en DAC kan gøre i forhold til en bare nogenlunde opbygget (og billig) DAC.
Efter at have lyttet lidt til Playback Designs topmodeller (+100.000 kroner!!), synes jeg prishoppet er svært at retfærdiggøre.
Bevares der er en forbedring, men om det er prishoppet værd, er jeg nu ikke sikker på - også selvom man har et pengetræ så prisen ikke er en forhindring.

Så herfra kan Clones Audio Sheva DAC varmt anbefales at have med i overvejelserne, hvis man skal have ny DAC.
Jeg ved dog ikke lige om der er en dansk forhandler og hvad prisen er herhjemme...



__________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 754
Sendt: 30 April 2014 kl. 05:22 | IP-adresse registreret  

Hej Daniels
Hvad ligger Dacen i af vejl pris ?

__________________
Til top Vis Sonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sonic
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3702
Sendt: 30 April 2014 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

På deres hjemmeside står den til €1799 - men det skulle sjovt nok være uden told/moms - selvom det er i Euro (??)

Det ser ud til at man kan købe den gennem HagToAudio i Norge til 19.300 Norske rubler.

Jeg fik min direkte fra Clones Audio.

Jeg synes den er ret interessant, da jeg har sammenlignet den med både Youlong og Matrix X-Sabre som minder om den rent chip-mæssigt. Og der er forskel til fordel for Clones Audio DAC'en.
Den Clones DAC er også rigtigt flot opbygget hele vejen igennem. Virker som en solid og fornuftig konstruktion - uden at kunne gennemgå alle detaljer teknisk.

Om det er prisforskellen værd, er igen en personlig vurderingssag - jeg mener at både Youlong og Matrix DAC'ene giver meget for pengene (mener de koster ca. 5k?).


__________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
Lao Tzu
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Computer4music

Bruger siden: 14 Juni 2012
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 04 Maj 2014 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Hvordan er kvaliteten af volumenkontrollen på Sheva?

På min Benchmark DAC1 HDR stiger lydkvaliteten dramatisk ved at koble volumenkontrollen fra og i stedet niveauregulere i
afspillersoftwaren JRiver, som har en rigtig god software volumenkontrol.
Til top Vis Lao Tzu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lao Tzu Besøg Lao Tzu's Websted
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3702
Sendt: 04 Maj 2014 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Lao Tzu skrev:
Hvordan er kvaliteten af volumenkontrollen på Sheva?

På min Benchmark DAC1 HDR stiger lydkvaliteten dramatisk ved at koble volumenkontrollen fra og i stedet niveauregulere i
afspillersoftwaren JRiver, som har en rigtig god software volumenkontrol.


Jeg har ikke lavet tests af volumenkontrollen, for den er uden fjernbetjening, så volumenkontrollen er manuel - DAC'en er egentlig ikke ment som en pre på samme måde som mange af konkurrenterne.
Volumenkontrollen er digital, men den er på 32Bit, så selv hvis man benytter 24Bit filer, så der er et headroom før man mister bit.

Så hvis man planlægger at bruge den som pre, så skal man til at rende frem og tilbage til pre'en, når der skal skrues op og ned...
Men det har aldrig været min intention med den.
Jeg bruger den med en analog pre, og skal med tiden have mig en rørpre.



__________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
biceps
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 04 Maj 2014 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Har du set strømforsyningen i den Sheva? Den er godt nok potent til en dac :-)
Velkommen i klubben. Har også en Sheva og ja den er temmelig god og har en suveræn USB indgang :-)
Til top Vis biceps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biceps
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3702
Sendt: 04 Maj 2014 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

biceps skrev:
Har du set strømforsyningen i den Sheva? Den er godt nok potent til en dac :-)
Velkommen i klubben. Har også en Sheva og ja den er temmelig god og har en suveræn USB indgang :-)


Det er klart den bedste DAC jeg har haft fat i, og ja, den strømforsyning kunne sidde i en forstærker og være fin

__________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
biceps
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 05 Maj 2014 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  



Ret habil forsyning må man sige :-)

Til top Vis biceps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biceps
 
biceps
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 05 Maj 2014 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  




Heller ikke vær dag man ser en femto clock i det prislag
Til top Vis biceps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biceps
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes