Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. maj 2024 | 13:30   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Streaming? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 04 Maj 2014 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Jeg eller vi tænker på at begynde at streame musik ( er det ikke sådan det hedder ) men anden ikke en pind om det.

men prøver lige om jeg om jeg har læst det ret ... jeg skal bruge en mac ikk.... og en dac , en program til at hente musik ned på ... hmmm et godt usb kabel.... hvad har jeg glemt .... jo selvfølgelig en stor harddisk .....

så stoppe min viden også der .... er det bare det.... og hvilke program skal det være ??? og kan man bruge en ipad eller skal det være en mac....

men nu bliver der skrevet at den bedste digitale lyd er på denne måde eller det står der mange steder ihvertfald.... jeg har tænkt mig at ofre max 8000 på en dac hvad vil i anbefale til den slags penge....

mvh john
Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 04 Maj 2014 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

For at streame musik skal du betale for en streaming-tjeneste. WIMP er nok det bedste bud da de lover lossless format.
Hertil
skal du bruge et streaming device. Det kan være mange ting. Evt købe et device der kan lave airplay til dit nuværende
setup,
eller én af de mange nye surroundforstærkere der har indbygget airplay funktion. Så kan du streame det hele direkte fra
dine
apple-devices (iphone, ipad, mac).

Nu nævner du en stor harddisk, så det er måske ikke online streaming du tænker på. Hmm.

Eksempelvis
Marantz nr1604


DLNA (harddisk understøttelse såvidt jeg husker, USB-harddisk direkte i forstærkeren) og Airplay så du kan streame det
musik
du har liggende på din iphone eller mac eller streame WiMP eller spotify direkte herfra.

Mulighederne er mange
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 04 Maj 2014 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

øhhhh okay ... det skal spille på det jeg spiller på pt.....

alt det du siger man betaler er det et engangs beløb eller hva ??
Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 04 Maj 2014 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Måske denne
Audiolab
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 04 Maj 2014 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

hej gasolin

det er en sød lille en... er det en god en.... kender du den ... ser ikke ikke ud til til at fylde meget ... et plus
Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
KnockKnock
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 127
Sendt: 04 Maj 2014 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Kære John P

Streaming er bare det nye ord for at "afspille musik". Dvs du kan afspille fra din harddisc, eller fra fx Nettet, såsom internetradio (eller også Wimp
eller Spotify).

Det kræver en Mac eller PC (Mac er betydelig nemmere at betjene), og en ekstern harddisc hvor du gemmer al din musik. Men en Mac følger gratis-
programmet iTunes, som kan afspille ("streame") musik fra netradio eller din harddisc. Det er super nemt at finde ud af. Forstil dig bare at du bladrer i
din musiksamling, og trykker så på play! Sekunder efter spiller din musik, nemt og særdeles vanedannende.

Vedr. DAC: det er den "dims" du skal bruge for at få lyden på bedste vis ud af din Mac/PC og ind i dit stereo anlæg. Du kan starte med fx en
Audioquest DragonFly (http://www.audioquest.com/usb_digital_analog_converter/drag onfly-dac) eller en M2Tech Hiface2
(http://www.vassagohifi.dk/cms/vassago-hifi-produkter/vassag o-hifi-dacs/dacs-display/article/hiface-dac-2028.html) . De er på størrelse med en USB
stik, og du sparer USB kablet da de sættes direkte i din Mac/PC.
Dertil skal du dog bruge et (fornuftigt) mini Jack->Phono kabel fra DAC til dit anlæg, fx http://www.tapeconnection.dk/Tilbehoer.aspx?
id_category=91&product_number=6953744

Med en iPad eller iPhone kan du så fjernstyre hele din dejlige musik, der er et gratis program (til Mac), som hedder Remote
(https://www.apple.com/apps/remote/) som du kan downloade til iPad eller iPhone. iPad er at foretrække fremfor iPhone pga dens størrelse, det er
lidt svært at se alle albums på en iPhones lille display ;)

Lad os høre hvad du synes og finder frem til

De bedste hilsener KnockKnock
Til top Vis KnockKnock's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KnockKnock
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 04 Maj 2014 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Kender ikke audiolaben, men de laver nogen gode produkter, du kan også prøvet at kigge på dem her

Pioneer

Cambridge

Dem har Whathifi udnævnt som noget af det bedste
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes