Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. maj 2024 | 22:31   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: PS Audio Power Plant Premier (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1301
Sendt: 22 November 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

I et forsøg på at hive de sidste detaljer ud af anlægget, forsøger mange sig med tykke 230V kabler, netstøjsfiltre, polerede sikringer osv. Glem det! Du skal have dit eget el-kraftværk, som regenererer strømmen fra din stikkontakt.

Læs hele anmeldelsen her: http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1727&zoneid=3

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL
 
Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 404
Sendt: 22 November 2007 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Sådan en gad jeg da godt prøve hjemme i stuen ... hvis det da ikke lige var, fordi den koster 20.000 spir! 

__________________
Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
Til top Vis Yoshimura's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yoshimura
 
Sjokoz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 177
Sendt: 22 November 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Ser da ganske spændende ud. Dog er prisen også lige i overkanten for mig 

Undrer mig dog over hvad de bruger den der massive ringkerne-trafo til nu de allerede har bevæget sig over i noget class D.

[EDIT]

Efter at have læst lidt rundt på deres side er det nu meget logisk hvorfor de stadig har en trafo. Det er fordi at de stadig benytter en klasse A/B forstærker. Eller dvs de bruger en klasse G (som egentlig bare er en class A/B med et twist). Ikke en class D!

There are other amplifier topologies that are more efficient, like the Class D amplifiers we use in the G Series, but these produce too much noise to be used as a Power Plant. 

In the G Series, this noise doesn’t matter because it feeds a loudspeaker which cannot reproduce the 500 kHz noise and is unaffected.  But a Power Plant has to be clean; very clean.

Bob’s discovery was a way to lower the large power supply voltages so the amp was efficient.  To do this, Bob figured out a way to move the entire power supply up and down in lock step with the sine wave generator (Også kaldet Class H), so the voltage across the amp is only what is needed, thus increasing the efficiency. 

Eller det er ihvertifald sådan jeg tolker det der.

Til top Vis Sjokoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjokoz
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4561
Sendt: 22 November 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Hej Sjokoz!

Den store trafo bruges bl.a. til at neddrosle de indkomne 230V til 5V, så PPP'en kan arbejde videre med regenereringen af strømmen. Efterflg. bruges den så også til spændingsforstærkeren i udgangen. Her kunne man sagtens have brugt en switchmode-supply, men når nu der allerede er en strømforsyning (trafo) til stede, så er det logisk nok at benytte den.

Håber det svarer på dit spørgsmål.

Med venlig hilsen,

Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 494
Sendt: 22 November 2007 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Meget spændende! Kunne godt tænke mig at se den testet op imod PurePower 1050. To forskellige principper - den ene strømrensning, den anden afkobling (mere eller mindre) fra strømnettet.

 



__________________
Sonos :-)

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant
 
Sjokoz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 177
Sendt: 22 November 2007 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:

Hej Sjokoz!

Den store trafo bruges bl.a. til at neddrosle de indkomne 230V til 5V, så PPP'en kan arbejde videre med regenereringen af strømmen. Efterflg. bruges den så også til spændingsforstærkeren i udgangen. Her kunne man sagtens have brugt en switchmode-supply, men når nu der allerede er en strømforsyning (trafo) til stede, så er det logisk nok at benytte den.

Håber det svarer på dit spørgsmål.

Med venlig hilsen,

Mikkel.

Jeg er udemærket klar over hvad den laver  Undrede mig bare over hvorfor de ikke brugte en switch-mode topologi til at neddrosle fra 230V til 5V. Men selvfølgelig. De kan vel ikke sælge den hvis den kun vejer 2 kilo

Til top Vis Sjokoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjokoz
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4561
Sendt: 22 November 2007 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Sjokoz skrev:
Mikkel Gige skrev:

Hej Sjokoz!

Den store trafo bruges bl.a. til at neddrosle de indkomne 230V til 5V, så PPP'en kan arbejde videre med regenereringen af strømmen. Efterflg. bruges den så også til spændingsforstærkeren i udgangen. Her kunne man sagtens have brugt en switchmode-supply, men når nu der allerede er en strømforsyning (trafo) til stede, så er det logisk nok at benytte den.

Håber det svarer på dit spørgsmål.

Med venlig hilsen,

Mikkel.

Jeg er udemærket klar over hvad den laver  Undrede mig bare over hvorfor de ikke brugte en switch-mode topologi til at neddrosle fra 230V til 5V. Men selvfølgelig. De kan vel ikke sælge den hvis den kun vejer 2 kilo

Hej igen!

Et gæt!: Måske har PS Audio vurderet at en switchmode-supply støjer for meget, og har derfor valgt en traditionel forsyning? PPP'en filtrerer den indkommende strøm, og så dur det ikke at en switchmode-supply laver ny støj efterflg.

Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Sjokoz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 177
Sendt: 22 November 2007 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:
Sjokoz skrev:
Mikkel Gige skrev:

Hej Sjokoz!

Den store trafo bruges bl.a. til at neddrosle de indkomne 230V til 5V, så PPP'en kan arbejde videre med regenereringen af strømmen. Efterflg. bruges den så også til spændingsforstærkeren i udgangen. Her kunne man sagtens have brugt en switchmode-supply, men når nu der allerede er en strømforsyning (trafo) til stede, så er det logisk nok at benytte den.

Håber det svarer på dit spørgsmål.

Med venlig hilsen,

Mikkel.

Jeg er udemærket klar over hvad den laver  Undrede mig bare over hvorfor de ikke brugte en switch-mode topologi til at neddrosle fra 230V til 5V. Men selvfølgelig. De kan vel ikke sælge den hvis den kun vejer 2 kilo

Hej igen!

Et gæt!: Måske har PS Audio vurderet at en switchmode-supply støjer for meget, og har derfor valgt en traditionel forsyning? PPP'en filtrerer den indkommende strøm, og så dur det ikke at en switchmode-supply laver ny støj efterflg.

Mikkel.

Det er også det jeg sådan mere eller mindre er kommet frem til.

Til top Vis Sjokoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjokoz
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 22 November 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Spændende produkt, ingen tvivl om det. Nu har prisen på 20.000 jo været nævnt, og jeg kunne i den forbindelse godt tænke mig dit bud på hvad pris kontra ydelses forholdet et. Jeg sidder og tænker på om pengene måske kunne være brugt bedre på f.eks. fysiske akustik forbedringer eller f.eks. noget rumkorrektion. Det handler jo som altid om hvor der er mest hifi for pengene 

Et stykke hen af vejen handler det måske også om at tænke i andre baner mht. at få klemt det sidste ud af anlægget. Når en sådan bane leder mod 230v forsyningen har jeg traditionelt haft et forhold der sagde "holder det?" til mig. Det var ind til jeg testede 230v kabler og stikdåse - der var klart forskel, men ikke altid til det bedre. Når pris/ydelse blev draget med ind over så faldt det helt sammen.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4561
Sendt: 22 November 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Spændende produkt, ingen tvivl om det. Nu har prisen på 20.000 jo været nævnt, og jeg kunne i den forbindelse godt tænke mig dit bud på hvad pris kontra ydelses forholdet et. Jeg sidder og tænker på om pengene måske kunne være brugt bedre på f.eks. fysiske akustik forbedringer eller f.eks. noget rumkorrektion. Det handler jo som altid om hvor der er mest hifi for pengene 

Et stykke hen af vejen handler det måske også om at tænke i andre baner mht. at få klemt det sidste ud af anlægget. Når en sådan bane leder mod 230v forsyningen har jeg traditionelt haft et forhold der sagde "holder det?" til mig. Det var ind til jeg testede 230v kabler og stikdåse - der var klart forskel, men ikke altid til det bedre. Når pris/ydelse blev draget med ind over så faldt det helt sammen.

Hej Zorglub!

I konklusionen skriver jeg: "Inden du investerer i et produkt som PPP’en, så bør du sørge for at dit anlæg er toptrimmet, for en Power Plant retter ikke op på klangmæssige fejl, men præciserer dem."

Prismæssigt skal man betragte PPP'en som en komponent i anlægget på lige fod med de andre. Derfor mener jeg at vi taler om grej i mellemklassen - 10-30.000,- pr. apparat og opefter, før man kan retfærdiggøre en PPP. Den vil måske ikke kunne gøre sig i et Ultra High End System, da vi her allerede har nået topmålet.

Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 22 November 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Spændende produkt, ingen tvivl om det. Nu har prisen på 20.000 jo været nævnt, og jeg kunne i den forbindelse godt tænke mig dit bud på hvad pris kontra ydelses forholdet et. Jeg sidder og tænker på om pengene måske kunne være brugt bedre på f.eks. fysiske akustik forbedringer eller f.eks. noget rumkorrektion. Det handler jo som altid om hvor der er mest hifi for pengene 

Et stykke hen af vejen handler det måske også om at tænke i andre baner mht. at få klemt det sidste ud af anlægget. Når en sådan bane leder mod 230v forsyningen har jeg traditionelt haft et forhold der sagde "holder det?" til mig. Det var ind til jeg testede 230v kabler og stikdåse - der var klart forskel, men ikke altid til det bedre. Når pris/ydelse blev draget med ind over så faldt det helt sammen.


man kan dælme trimmet rummet meget for 20.000kr .. hvilket i min verden, er det man bør gøre FØR man investere i en powerplant.

Mikkel, det var den du havde med op til Hr. Fournais ? Den lavede da lidt spændende ting med cd og forforstærkeren. hvor 'min' effekt ikke havde gavn af den.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 22 November 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Min erfaring med min ExactPower (som vel nogenlunde gør det samme) er, at jeg vil nærmest kalde det en nødvendighed, specielt hvis man kører med rør er der meget at hente.

Giver en hel del mere end at smide 20.000,- i powerkabler, kabler generelt og forbedringer i kæden.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 22 November 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Nu er det ved at være noget tid siden, at vi prøvede den strømfætter oppe hos mig, men jeg husker tydeligt hvordan Mortens effektforstærker bestemt ikke performerede bedre med strømkassen bagi - nærmest værre.

Til gengæld virkede det rimelig godt i mit setup, men om det var en 20.000 kroners forbedring, det ved jeg ikke. Strømmen hos mig er heller ikke så ringe endda.

Hvis man virkelig har problemer med strømmen, så skal man helt sikkert overveje den, men man skal altså prøve den individuelt på alle ens komponenter for at sikre, at den giver en forbedring hele vejen rundt!




__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 
Champ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 130
Sendt: 22 November 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

"Endvidere kan både telefon- og antennesignal føres gennem PPP, så de er beskyttet mod kraftig udslag i spændingen, f.eks. ved lynnedslag."

Skal det forstås som at den beskytter ens komponenter mod lynnedslag?



__________________
/Stefan
Til top Vis Champ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Champ
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4561
Sendt: 22 November 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Hej Champ!

Oplysningen om at Power Plant Premier kan beskytte tlf. og antenne kommer fra PS audio's eget materiale, men om det holder kan jeg ikke garantere, da jeg ikke har mulighed for at efterprøve tesen.

Håber det svarer på dit spørgsmål.

Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Per N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 675
Sendt: 22 November 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:

Hej Champ!

Oplysningen om at Power Plant Premier kan beskytte tlf. og antenne kommer fra PS audio's eget materiale, men om det holder kan jeg ikke garantere, da jeg ikke har mulighed for at efterprøve tesen.

Håber det svarer på dit spørgsmål.

Mikkel.

På anden sidste billede kan man se den har indgang til både antenne, telefon og evt. internet?

Heri sidder der selvfølgelig et overspændingskredsløb. At det skulle beskytte hvis du får et direct hit af et lyn i din antenne, nægter jeg og tro på den kan klare.



__________________
Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
Til top Vis Per N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Per N
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 22 November 2007 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Min erfaring med min ExactPower (som vel nogenlunde gør det samme) er, at jeg vil nærmest kalde det en nødvendighed, specielt hvis man kører med rør er der meget at hente.

Nu mener du at sådan en fætter er en nødvendighed ved rør, men hvad så med digital forstærkere som jo er i den helt anden kategori af forstærkere, vil den have lige så stor betydning der?????

Men ellers rigtigt spændende, kunne helt klart godt være intereseret i en nærlytning af sådan et produkt.

 

Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Sjokoz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 177
Sendt: 22 November 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:
Mikkel Gige skrev:

Hej Champ!

Oplysningen om at Power Plant Premier kan beskytte tlf. og antenne kommer fra PS audio's eget materiale, men om det holder kan jeg ikke garantere, da jeg ikke har mulighed for at efterprøve tesen.

Håber det svarer på dit spørgsmål.

Mikkel.

På anden sidste billede kan man se den har indgang til både antenne, telefon og evt. internet?

Heri sidder der selvfølgelig et overspændingskredsløb. At det skulle beskytte hvis du får et direct hit af et lyn i din antenne, nægter jeg og tro på den kan klare.

 

Hvis du får et direct hit af lyn vil alt dit elektronik nok brænde af  Det er slet ikke designet til at kunne overleve et direkte hit. Det er designet så det kan overleve et nedslag et godt stykke væk. Kan desværre ikke lige huske de præcise tal, men et direkte nedslag er vel flere millioner volt. Det skal der altså lidt til at stoppe. Men hvis lynet nu slår ned i nogle ledninger et par kilometer væk går det nok.

Til top Vis Sjokoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjokoz
 
Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 450
Sendt: 22 November 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

 

Jeg har en god nyhed!

Golden Age har dyret prissat til 17995 dkr! Vejledende udsalgspris. Stadigvæk en del vil jeg mene. Den findes også i en helt sort udgave!

mvh

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede
 
DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1008
Sendt: 22 November 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Godaften!

Jeg har lige en kommentar til starten af anmeldelsen, som du mikkel måske skriver for at fange læserens opmærksomhed "I et forsøg på at hive de sidste detaljer ud af anlægget, forsøger mange sig med tykke 230V kabler, netstøjsfiltre, polerede sikringer osv. Glem det! Du skal have dit eget el-kraftværk, som regenererer strømmen fra din stikkontakt."

Jeg er meget enig i din beskrivelse af at kraftværket gør underværker, men har du nu brugt penge på polerede sikringer, goder kabler til 230V forsyning, signal- og højtalerkabler, så er pengene absolut ikke spildt. (ved godt at det ikke er det du mener mikkel, men for at folk forstår)

For hvis du har dette så finder du ud af at der er langt til "de sidste detaljer" fra at kraftværket er koblet til med almindelige standart kabler til at kraftværket er koblet til med dine egne kabler og andre tweaks som gør at lyden lige netop er som du kan lide den.

Altså det som du har "tunet" dit anlæg frem til at skulle lyde som når den yder sit bedste i dine ører, det bliver lige yderligere detaljeret som du måske egentlig ikke troede var muligt før du selv hørte det med kraftværket.

Det var i hvert fald min oplevelse da jeg eksperimenterede med kabler og så videre. 

Jeg har slet ikke fortrydt mit køb, og tænker ikke på de penge min powerplant kostede når jeg nu hører musik. Kan absolut anbefales også herfra.

M.V.H Dpetersen

Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes