Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 19:07   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: Pathos Endorphin (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1301
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

I mange år var Pathos primært kendt for deres forstærkere, men i de senere år har de tilføjet CD-afspillere til deres sortiment, og de har høstet flere anerkendende tests. Her ser, og lytter, jeg nærmere på deres topmodel Endorphin.

Læs hele anmeldelsen her: http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1792&zoneid=3

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL
 
lexus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1037
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

 ikke den bedste test..oder????Cry
Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Hej der !

Flot smart cd med rør, men give 55kilo  for den er for meget 15kilo vil passe bedre, det er bare min mening.
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1887
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Endnu en god test fra Mikkel.

Testen giver et godt indblik i hvad man faktisk får for pengene. Nok ikke en afspiller jeg vil købe: Til den pris (og langt mindre) vil jeg kunne finde det der er langt bedre efter min smag.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi
 
MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 864
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Jeg havde den engang til test og var rimelig begejstret for den. Den lyder godt og har et fedt design, som er lidt anderledes og udfordrende. Prisen er dog ret høj for den, og man kan få mange fine cd-maskiner på brugtmarkedet for under det halve, eksempelvis en Accuphase DP67.

 

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK
 
sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 815
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Da jeg for nogen tid siden fik de første udkast til testen, kontaktede jeg naturligvis producenten. De har været flinke til at komme med et fyldestgørende svar. Der er ingen tvivl om at Cd'en lyder som de ønsker at den skal.
Den første mail kom fra deres slags kanal.
Den er i første omgang til mig som forhandler, hvor de fortæller mig hvad jeg allerede ved, nemlig at den mange andre steder er bedømt til at lyde ret fint, selv til de penge den nu koster.
Dear Michael,

 
we thank you for information regarding�Endorphin test results at Review Hifi4all.

Our sound engineer, who tests also equipments not of Pathos make, does not agree with observations regarding sound characteristics of Endorphin you described.
Bass are precise as well as treble which are very smooth.

We started to sell Endorphin in June 2006 and only after 3 months we received the Diapason d'or award: as you know it is a BLIND TEST and journalists of Diapason d'or are musicians who listen and write about LIVE music.�
We believe that the best sound reproduction is the one that is very close to the live music. A recording may be very detailed when/as reproduced by the system, but are the "detailed details" perceived during a live concert? �

Endorphin is a player extremely natural and neutral that does not bring colour or modify armonic content. It takes some time to get familiar with such natural sound.
Usually journalists listen to a new product comparing it since the beginning with their "reference and perfect machine" without taking into consideration that reference should be done with live music, not reproduced music.
So it is important to forget about the "reference machine" and take some time to listen to a NEW machine and only after a while give a judgement that remains absolutely subjective.

Thanks to its natural sound and wonderful looks (in January 2007 Endorphin received the Design and Engineering Showcase award at CES - Las Vegas) we are getting very positive results worldwide. Latest review we received from our distributors is from Taiwan where it got very positive results. We are going to send you all recensions published during the last 18 months about Endorphin in pdf format for your reference.

We stay at your complete disposal for any further information you may need.

Kind regards,

Lucia


__________________
hilsen sjorslev
Til top Vis sjorslev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjorslev
 
sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 815
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Så kom der lidt efter en mail fra konstruktøren selv, som i lige får her også. Da jeg lige har overtaget distributionene, inleder han med en præsentaioen af sig selv, men den passer vistg også fint ind her.

Jeg er selv nok mere til den lyd der kommer fra Pathos end Mikel Gige er, men det skal der da også være plads til.

Jeg valgte f.eks. selv at bruge denne forstærker på Hifi $ Surround 2007, da det var det bedste jeg havde hørt efter min mening, og dem der har hørt den derinde med NAT rør forstærkerne og Baby Grand har fået en oplevelse af hvad den kan.

Hello Michael,

I'm Gianni, chief engineer and partner of Pathos Acoustics.
I would like to tell you something about our philosophy and how we compare
different machines.
First of all, I'm  musician, I play guitar in a band, I spend time to listed
"live music", which I really like. Paolo, who is also partner and
industrial designer is musician too; he plays piano and keyboard and he also
like to go to concerts.
As you might know, our goal is to create a machine able to reproduce the
music as much netural as possible. When we design a new machine, we start
first from our philosopy, make samples and start long and long tests,
comparing with other top class machines and, of course, using our experience
of musician and live music. Of course I can not say Pathos is the best
machine because it is like to say "...that lady is the most beautiful woman
in the word" ! No body can say so because it is matter of personal taste.
Therefore, I respect the journalist's opinion eventhough I do not share the
same comment.
Sometimes, (I don't mean this is the case), high-end writer has his
"reference" machine and, of course, his way in listening music. When compare
other machines, he looks for discovering the differences between the
"reference" and the machine under test. Therefore, anything  different will
be considered wrong but...who can say which one is right and which one is
wrong? It is just a matter of what is the one you like most.
The Endorphin is a very special machine where we adopt a particular network,
vacuum tubes intrinsecal balanced, zero feedback, constant phase group
delay, 12 independent power supplies and so on. We believe it brings the
most natural sound of anyone else. As Lucia told you, the Endorphin won the
first prize at the France Magazine "Diapason D'or" which is a music
magazine, the journalist are musicians and writer of music, not high fi or
high end gears. Well, they carryed out a so called "blind test" then means
just listening music without seeing the machines. They did not compare the
Endorphin against their "reference" machine but against the live music.
Well, prize n.l! The best machine in the world. And we are proud of that.
Besides what journalist says, you please spend some time to listen the
Endorphin but you will take a while to get familiar with its sound. It is
something you do not aspect because new. After a couple of week you'll start
to fully appreciate and understand its soul. Then you can say something. And
please, always keep in mind the live music!

Thank you anyway for your cooperation and
Best regards
Gianni Borinato



__________________
hilsen sjorslev
Til top Vis sjorslev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjorslev
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

sjorslev skrev:
Da jeg for nogen tid siden fik de første udkast til testen, kontaktede jeg naturligvis producenten.

Hvad fik dig til at tage dette skridt? Er det fordi du ikke er enig i dele af testen? Det ville være rart med en uddybning her, for ellers er det svært at debattere testen som du her lægger op til.

Som jeg læser testen, så er der 2 "store" ankepunkter:

  1. Komponenternes kvalitet
  2. Lydgengivelsen når der køres balanceret

Det første punkt bør vel være let at forholde sig til. Er der anvendt de dyre komponenter som hos tilsvarende maskiner eller ej? Hvis ikke, kan det så spores i lyden? Svaret på dette hænger måske sammen med den lydoplevelse der blev registret fra XLR udgangene?

Selv finder jeg designet både flot og vovet (positivt), og man kan let finde positive anmeldelser ude på nettet. Dog har jeg ikke der fundet en test, hvor der som her sammenlignes lyd fra hhv. RCA og XLR.

     



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 815
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Jeg kontaktede producenten af 2 grunde, den sekundære er at jeg altid gør producenter opmærksom på at der er en test på vej af deres produkter i Danmark. Primært er det selvfølgelig at få en kommentar, især når den ikke er positiv. Jeg har sendt afspilleren til test fordi jeg mente at der kunne være grundlag for en god test, ellers havde jeg nok afvist forespørelsen fra Hifi4all.

Desværre må jeg melde lidt pas lige nu på spørgsmplet om XLR udgangen, d jeg ikek har noget ægte balanceret til rådighed lige for øjeblikket, men har ikke tidligere oplevet negative forskelle i forhold til RCA udgangen. Og du har et, de andre tests jeg har læst nævner ikke specifikt forskelle på de 2 udgange. Men det skal helt sikkert undersøges snarest, men med kompentent udstyr.

Ang. komponentkvalitet, er jeg sikker på at Pathos har anvendt komponenter der er 'gode nok'. Kunne de have fået en væsentlig hørbar forbedring ved at ændre noget, så havde de gjort det. Jeg har en vis skepsis overfor 'High End' komponenter. På de steder hvor det  , så jo, men for at imponere den der åbner kassen, så nej. Men det er nok min opdragelse i Eletronik brancen udenfor Hifi der har givet mig den holdning.



__________________
hilsen sjorslev
Til top Vis sjorslev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjorslev
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4566
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Hej med jer!

Først og fremmest er det helt reelt, at Jumon Audio kontakter producenten i forbindelse med denne test. Jeg havde nemlig et par spørgsmål som gjorde det relevant. Det var om både teknik og klang-filosofi.

Det er ikke første gang jeg oplever et balanceret produkt som opfører sig anderledes på henholdsvis bal. og ubal. Ideelt set skal det ikke forekomme, og kan være en svaghed i kredsløbsdesign. Læs nogle af mine gamle tests. Der vil i finde eksempler på samme.

Vedr. udstyret jeg benytter som reference, så er det fuldt balanceret med brug af dobbelte kredsløb i hele signalvejen, så signalet behandles i både fase og modfase. Og det er fra DA-konv. og helt frem til før Nakamichi'en, som kun har ubal. indgang. Lyngdorf CD-1 og Audio Analogue Bellini spiller i øvrigt 100 % ens fra både bal. og ubal.

Med venlig hilsen,

Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Hmmm spøjst ...

Der kan ikke være tale om problemer i matchet mellem forstærkeren og CD-spillen rent impedansmæssigt. Nu kan jeg ikke finde output impedance på Pathos'en, men en løs og ufokuseret bas er jo noget af det man kan løbe ind i, hvis der ikke er et ordentligt match mellem apperaterne.

Bundy

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy
 
Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Al Bundy skrev:

Hmmm spøjst ...

Der kan ikke være tale om problemer i matchet mellem forstærkeren og CD-spillen rent impedansmæssigt. Nu kan jeg ikke finde output impedance på Pathos'en, men en løs og ufokuseret bas er jo noget af det man kan løbe ind i, hvis der ikke er et ordentligt match mellem apperaterne.

Bundy

Der er i øvrigt mange eksempelr på at der er forskel på output impedansen på balancerede og ikke balancerede udgange på CD-spillen - hvilket så kan forklare forskel i lyden.

Så vidt jeg kan se, kører pathos selv med en højere input impedance på deres forstærkere - 100kohm, mod 47kohm på din forforstærker (så vidt jeg kan læse mig frem til).

Bundy

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4566
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Hej Al Bundy!

Nu er jeg jo ikke tekniker, så vi får vores artikler checket igennem af en meget kompetent tekniker inden offentliggørelse. Han gav blandt andet udtryk for, at basproblemet måske kunne forbedres ved at forhøje udgangsimpedansen på Endorphins XLR udgang. Til denne artikel havde vi helt ekstraordinært adgang til et diagram på det testede produkt. 

Rør er generelt ikke nær så gode til at give strøm fra sig, som f.eks. en opamp ell. transistor. På Endorphin drives den balancerede udgang udelukkende af røret, mens den ubal. trækkes af en balanceret opamp, som får sit signal fra røret.

Håber det svarer på dit spørgsmål.

Mvh, Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2173
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Sjovt nok da jeg havde læst anmeldelsen gik jeg og funderede lidt over den.
Efter lidt tid gik jeg igen ind og læste anmeldelsen og så slog det mig at uanset hvor dygtig Mikkel G er som anmelder synes jeg hele proceduren gør hifi4all sårbar overfor berettiget kritik.

Hvis man skal anmelde eller teste et produkt, mener jeg man bør kunne bringe det til at yde sit maksimale samtidig med at man skal blotlægge hvor afhængigt det er af de andre elementer i afspille kæden, her mest ledninger og tilkoblede apperater.

I denne anmeldelse, mener jeg ikke man har skyggen af en chanse for at dette er opfyldt, ganske enkelt fordi man ikke varierer konditionerne apperatet skal fungere under.

Man kunne uden at Mikkel havde en jordisk chanse for ud fra sin egenafprøvning at modsige dette hævde at man ikke havde valgt de rigtige kabler, den rigtige forforstærker, havde brugt et anlæg med basproblemer som i "referenseanlæget" blev udkompenseret, ect. ect.

Det vi kan læse er hverken mere eller mindre end en "head to head sammenligning" mellem 2 CD-afspillere, i et for den ene CD-afspillers vedkommende optimeret anlæg.

Det er ikke fair og jeg synes hifi4all skulle overveje at udvikle deres anmeldelseskoncept.

Dette kunne være ved:

1:Afkræve at forhandler skulle være tilstede og vurdere om apperatet leverer det som apperatet optimalt kan levere.
2:Afprøve apperatet i flere konfigurationer af tilkoblet anlæg.
3:Bruge et "adwisery board" af garvede brugere eks. fra hifi4all's egne rækker. Der findes masser af brugere med anlæg som kunne udgøre det for anlæg optimeret til forskellige parametre. Dette ville ikke koste noget  og mange ville sikkert gerne ville lægge "test-anlæg" til en sådan afprøvning af ydeevne under skiftende forhold af testobjekter.

mvh M
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Hej Mikkel,

Nu skal det ikke opfattes som en kritik af anmeldelsen ... blot et forsøg på at forklare det opståede.

Generelt kan man få problemer, hvis CD'en kigger ind i en for lav input impedans. Det gør sig ikke gældende for alle CD-spiller - hvilket selvfølgelig afhænger af deres output impedance. Man må vel gå ud fra at Pathos optimerer deres udstyr sammen - og her har man så en dobbelt så høj input impedance i deres forstærkere (sammenlignet med din).

Problemet er velkendt ... og Musical fidelity har lavet en buffer, som man kan sætte ind mellem CD og forstærker, for at omgå dette problem. Den har en høj input impedance og en lav output impedance - derved fås et godt match. Skal vel gøre opmærksom på at problemet kan give sig udtryk på mere eller mindre dramtisk vis - derfor også noget klamp at en leverandør ikke opgiver output impedancen.

Bundy 

 

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Mercury:

Det er jo også derfor Gige oplyser, hvad for apparater der har været brugt som reference. Så kan man jo selv vurdere om ikke ens eget gear, måske passer bedre til testapparatet. Men jeg tror ikke en cd spiller med problemer med basgengivelsen, kan blive perfekt, ved at skifte til andre kabler.

 Forhandleren kommer jo normalt heller ikke hjem til dig, og tjekker om det leverer det optimale. Det skulle helst være klaret før afsendelsen fra fabrikken, især i den her prisklasse.

vh. T



__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4566
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Hej Mercury m.fl!

Endorphin ville - måske - spille bedre, hvis signalet fik en højere indgansimpedans på den til koblede forstærker. Uden at gøre mig til ekspert, vil jeg mene at 47kOhm er en rimelig normalt forekommende indgangsimpedans. Jo lavere indgangsimp., jo højere krav stiller det til lydkildens udgangsdel. 

Man kan godt mene, at Endorphin er lavet til at spille sammen med en forstærker med en højere indgangsimp., men det kan ikke efterleves af alle apparater, og derfor kan jeg sagtens retfærdiggøre den test vi har lavet.

Desværre kan vi ikke efterleve alle testkrav. Alt testudstyr købes for egne penge, da Hifi4all er et nonprofit foretagende, hvor alle arbejder frivilligt i deres fritid. Personlig går jeg efter lyden, og ikke en indgangsimpedans, når jeg vælger udstyr.

Håber det svarer på jeres spørgsmål.

Mvh, Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Hej Mikkel,

Desværre kan man jo ikke bare sådan se bort fra impedans match mellem apperaterne ... ligesom man ikke kan se bort fra et match mellem forstærkeren effekt og højttalernes effektivtet og impedans.

Din test har ihvertfald vist, at den åbenbart ikke lød godt på dit anlæg.

Bundy

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Denne test viser om ikke andet, at det er utroligt vigtigt at lytte og afprøve før der købes.

@ sjorslev: Jeg ser frem til at læse resultatet af din her varslet opfølgning af testen. Måske en ide med en demoaften i den forbindelse, således at andre får mulighed for at lytte med og komme med kommentarer    



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2173
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:

Hej Mercury m.fl!

Endorphin ville - måske - spille bedre, hvis signalet fik en højere indgansimpedans på den til koblede forstærker. Uden at gøre mig til ekspert, vil jeg mene at 47kOhm er en rimelig normalt forekommende indgangsimpedans. Jo lavere indgangsimp., jo højere krav stiller det til lydkildens udgangsdel. 

Man kan godt mene, at Endorphin er lavet til at spille sammen med en forstærker med en højere indgangsimp., men det kan ikke efterleves af alle apparater, og derfor kan jeg sagtens retfærdiggøre den test vi har lavet.

Desværre kan vi ikke efterleve alle testkrav. Alt testudstyr købes for egne penge, da Hifi4all er et nonprofit foretagende, hvor alle arbejder frivilligt i deres fritid. Personlig går jeg efter lyden, og ikke en indgangsimpedans, når jeg vælger udstyr.


Hej Mikkel,

Ja i kunne jo prøve det jeg foreslår at vælge nogle måske 5 brugere som alle har udstyr i en god klasse, men af forskellig "lydfilosofi". Det ville ikke koste en krone og det er da nonprofit.

Det er for let at afskrive mangel på synergi/match mellem apperater som at du går efter lydkvalitet istedet for impedans. Du negligerer fuldstændig vigtigheden af apperaternes samspil - nu er jeg da virkelig alvorligt bekymret omkring kompetansen!


Mercury:

Det er jo også derfor Gige oplyser, hvad for apparater der har været brugt som reference. Så kan man jo selv vurdere om ikke ens eget gear, måske passer bedre til testapparatet. Men jeg tror ikke en cd spiller med problemer med basgengivelsen, kan blive perfekt, ved at skifte til andre kabler.

 Forhandleren kommer jo normalt heller ikke hjem til dig, og tjekker om det leverer det optimale. Det skulle helst være klaret før afsendelsen fra fabrikken, især i den her prisklasse.

vh. T



Det handler jo ikke om et apperat er defekt eller fungerer, men du sætter jo heller ikke fede 21" lavprofildæk på en 2CV når du skal teste dens kørsel i sneføre vel?

Det handler om at matche og her kan en forhandler stå inde for om apperatet yder sit optimale.



Der er flere som allerede har påpeget en oplagt mismatching mellem 2 af apperaterne i "referense-anlæget og testobjektet". Hvilke andre problemer kan være tilstede, men ikke udelukkes af at det er en enkeltstående afprøvning i et enkelt anlæg?



Hvormange gange har man ikke stået i en forretning og hørt eksempelvis de samme højtalere spille på fuldstændig forskellige måder alt efter hvilket anlæg der er koblet på?

Kan man ud fra dette fortælle hvad en højtaler er i stand til - nej selvfølgelig ikke. Og en test skulle gerne kunne konkludere hvad et testobjekt er i stand til, men det er åbenbart ikke særlig vigtigt for hifi4all!


Håber det svarer på jeres spørgsmål.

Mvh, Mikkel.

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes