Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. maj 2024 | 01:15   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: BeoCenter 9500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jaco89
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Maj 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 133
Sendt: 27 Maj 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har for nylig købt et BeoCenter 9500 , dog har jeg ikke fået erhvervet mig nogle højtaler endnu. Derfor har jeg sluttet 9500'eren til den ene højtaler på et BeoSound Ouverture midlertidig - dertil har jeg anvendt min AUX ledning tilsluttet i Powerlink 1 fra 9500'eren til Powerlink 1 på BeoSound Ouverture (jeg var ved at pille den ene højtaler fra, men det viste sig at være lide mere omfattende).  Derudover er mit BeoSound Ouverture tilsluttet et BeoLab 2000 der hænger i køkkenet. Når jeg så trykker 'play' på Beolab'en i køkkenet afspiller den Cd'en i Ouverture'en - men samtidig så afspiller den også Cd'en i 9500'eren (dog på mute, men hvis jeg slår mute fra afspiller den lige pludselig musikken fra 2 Cd'er i én højtaler)

Nu kommer mine spørgsmål så:

1: Kan min 9500'er (eller i såfald min Ouverture) tage skade ved at være tilsluttet på den måde? - og ligeledes ved at afspille musikken fra 2 Cd'er i én højtaler?!

2: Hvordan kan BeoLab'en finde begge mine anlæg, når 9500'eren kun er tilsluttet en højtaler i Ouvertur'en?

3: Nogen der ved hvordan man skal gøre 9500'eren ren???

 

 

Til top Vis Jaco89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaco89
 
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3344
Sendt: 27 Maj 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

1: De tager helt sikkert ikke skade af at spille musikken fra 2 cdér samtidig, da det bare er 2 signaler på Line-out niveau der lægges sammen. Om der kan ske noget med linkudgangene ved at du har to parallelkoblet, ved jeg ikke med sikkerhed, men jeg tror det nu ikke.

2: Du har jo nok stadig et kabel fra Ouverturen til samme højttaler som du har tilsluttet din 9500.

3: Hvis det er alle de udvendige kabinetdele du tænker på, har jeg brugt Ecolab skumrens. Det er et middel man køber på spraydåse og sprøjter på, hvorefter det skummer op og nærmest suger skidtet til sig. Derefter kan man nemt tørre det af med køkkenrulle el.lign.  

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley
 
Jaco89
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Maj 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 133
Sendt: 28 Maj 2007 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

pyha....så kan jeg da ånde lettet op igen....

Tusind tak for din hurtige besvarelse.

Til top Vis Jaco89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaco89
 
Jaco89
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Maj 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 133
Sendt: 02 Juni 2007 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Her følger lige et par spørgsmål til:

1: Når jeg programmere en afspillingsrækkgefølge på en CD, eksempelvis 1 - 3 - 5 - 4 - 2, og så vælger nr. 3 mens den eventuelt er ved at afspille, ved enten at benytte fjernbetjeningen eller selve BeoCenter'eret - begynder den at kludre i afspillingsrækkefølgen, men hvorfor? Lad os sige jeg har valgt nr. 3, når den er færdig med nr. 3 går den numerisk videre til næste nummer - nr. 4 (selv om det ikke er den afspillingsrækkefølge jeg har programmeret). Det sjove er så, at når den er færdig med at afspille nr. 4 forsætter den med den rigtige afspillingsrækkefølge - det vil sige at når den har afspillet nr. 4 går den videre til nr. 2. Hvorfor???

2: Er der nogen der har en betjeningsvejledning til BeoCenter 9500 i pdf format? Jeg har prøvet på Bang & Olufsens officielle hjemmeside - men jeg kan ikke downloade den

Jaco

 

Til top Vis Jaco89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaco89
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes