Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 11:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Audio 60 "DOXA" hjaelp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 525
Sendt: 17 September 2009 kl. 01:38 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg er kommet i den heldige situation, at jeg er kommet i besiddelse af et Audio 60-effekt-trin (det skulle naermest vaere identisk med Doxa 70, har jeg hoert).

For at teste lytternes ladekapacitet, slukkede jeg for effekttrinnet, mens musikken spillede. 3 sekunder senere var der tavshed. Skal lytterne skiftes? Er der nogle fabrikater, der kan anbefales i givet fald?

I ovrigt er det et meget musikalsk sluttrin - aabent og varmt samt med stort rum... Bassen er dog lidt vigende.
Til top Vis Juspur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juspur
 
David
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 968
Sendt: 17 September 2009 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

Hvis den ikke brummer i højttalerne, fejler lytterne ikke noget.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted
 
mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1605
Sendt: 17 September 2009 kl. 01:56 | IP-adresse registreret  

Juspur skrev:
Skal lytterne skiftes?

Ja, hvis de fejler noget. Det kan du teste ved at måle ESR og kapacitet - ikke med et stopur

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted
 
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3396
Sendt: 17 September 2009 kl. 07:15 | IP-adresse registreret  

Juspur skrev:
Hej
Jeg er kommet i den heldige situation, at jeg er kommet i besiddelse af et Audio 60-effekt-trin (det skulle naermest vaere identisk med Doxa 70, har jeg hoert).

For at teste lytternes ladekapacitet, slukkede jeg for effekttrinnet, mens musikken spillede. 3 sekunder senere var der tavshed. Skal lytterne skiftes? Er der nogle fabrikater, der kan anbefales i givet fald?

I ovrigt er det et meget musikalsk sluttrin - aabent og varmt samt med stort rum... Bassen er dog lidt vigende.
Lytterne fejler sikkert ikke noget, det er sjældent på disse.

Audio 60 er ikke i nærheden af at være identisk med DOxa 70, meget langt fra! Men lyden er lidt der henad. Du kan med fordel fjerne afkobling samt lege med net kabel, ellers er der ikke meget andet end bare nyde lyden

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn
 
Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 525
Sendt: 17 September 2009 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Hej David, Mikkel og Kyhn

Tak for svarene. Mht til den hurtige afladning - jeg synes det er hurtigt, da jeg mener at have hørt at lyttekapaciteten er pænt høj - så den burde vel være længere tid om afladning, end bare sådan et lille 3-sekunders pip - eller hva'?

Der ER brum i højttalerne - en del, hvis der ikke er tilkoblet signalkilde, og væsentligt mindre, hvis en signalkilde er tilkoblet (men ikke nødvendigvis spiller).

Kyhn, hvad mener du mht at fjerne afkobling? Hvad er i øvrigt - groft sagt - forskellene mellem DOXA'en og Audio 60'eren (jeg er ikke så velbevandret i de to modeller)?

Ha' en go' dag til jer alle
Til top Vis Juspur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juspur
 
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3396
Sendt: 17 September 2009 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Juspur skrev:
Hej David, Mikkel og Kyhn

Tak for svarene. Mht til den hurtige afladning - jeg synes det er hurtigt, da jeg mener at have hørt at lyttekapaciteten er pænt høj - så den burde vel være længere tid om afladning, end bare sådan et lille 3-sekunders pip - eller hva'?

Der ER brum i højttalerne - en del, hvis der ikke er tilkoblet signalkilde, og væsentligt mindre, hvis en signalkilde er tilkoblet (men ikke nødvendigvis spiller).

Kyhn, hvad mener du mht at fjerne afkobling? Hvad er i øvrigt - groft sagt - forskellene mellem DOXA'en og Audio 60'eren (jeg er ikke så velbevandret i de to modeller)?

Ha' en go' dag til jer alle

Forskellen er stort set alt, printlayout, transistor antal, forsyning osv. Men kabinettet ligner da

Hvis ikke den er tip top, så få en elektronik kyndig til at kigge den igennem først!

 

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 17 September 2009 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Juspur skrev:

Mht til den hurtige afladning - jeg synes det er hurtigt, da jeg mener at have hørt at lyttekapaciteten er pænt høj - så den burde vel være længere tid om afladning, end bare sådan et lille 3-sekunders pip - eller hva'?

Jeg kender ikke konstruktionen, men det kan sagtens være at den er lavet så lytterne aflades når den slukkes.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 525
Sendt: 19 September 2009 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Opdatering: den vigende bas samt lidt begrænsede opstarts-attack/dynamik er nu fortid.

Jeg har hidtil kørt pc > xitel hifilink pro USB DAC > Audio 60.

Ved at skifte Xitel DAC'en ud med en DACmagic, er der kommet styr på sagerne.
Musikalitet, engagement og nærvær i bøttevis, kort sagt.

Interessant, hvilken vellyd der KAN ligge i vintagegrej (ikke alt er godt, fordi det er gammelt, men...)

Glad mand her

God weekend
Til top Vis Juspur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juspur
 
David
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 968
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 02:43 | IP-adresse registreret  

godt at høre :-)

De gamle Roedestein elektrolytter er svære at finde erstatninger for - noget mange har måtte lære på den hårde måde, herunder også undertegnede :-)

Jeg har endnu ikke fundet en erstatning, der ikke "ødelægger" forstærkeren :-)

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes