Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 14:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Anbefaling af ear-plugs til iPod. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Alaza
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 83
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg er efterhånden godt så træt af Apples tilhørende ear-plugs til iPod'en. Er på mit 10. par snart, og de går i stykker efter max. en uge. Derfor er jeg nu på udkig efter noget ordenligt, og ikke et par Sony fra Fona til 200 kr.

Min tid og kræfter har resulteret i at at have læst en del godt og dårligt om Shure og Etymotics ear-plugs. Problematikken ligger bl.a. i det specielle design som gør, at flere og flere ikke kan have dem i ørerne. Derudover så kan jeg ikke finde en eneste dansk distributør, hvilket gør det ret svært at høre dem spille før man køber dem, og mærke hvor vidt man kan passe dem. Kan det virkelig passe, at ingen danske forhandlere fører nogen af de bedste ear-plugs? Eller er jeg helt forkert på den, og skal jeg kigge en helt anden vej?
Til top Vis Alaza's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alaza
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

nu skriver du godt nok at du ikke vil have nogle sony til 200kr .. men, hvad med et sæt sennheiser MX500, som også fåes til små 200kr .. jeg købte mine for 14 dage siden, og de har hjulpet meget. Lad dem lige få et par dage til at åbne op, og så vil de virkelig være åbnet op.
de er de bedste earplugs jeg har hørt til dato. desværre har jeg ikke hørt de nævnte Shure og Etymotics..
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Wizdrake
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 418
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Har set flere steder hvor Koss - The plug har har fået gode ord med på vejen..



__________________
make it great
- Min kollegiebio
Til top Vis Wizdrake's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wizdrake Besøg Wizdrake's Websted
 
Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 531
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Alaza skrev:
Kan det virkelig passe, at ingen danske forhandlere fører nogen af de bedste ear-plugs? Eller er jeg helt forkert på den, og skal jeg kigge en helt anden vej?

aage.dk forhandler Shure, men til nogle lidt andre priser end i USA (e2 står i 895 kr.!). Men kan kun tilslutte mig Sennheiser, har selv brugt et par MX300 i flere år uden problemer.

Og Sony laver ikke kun skidt. Ifl. mange reviews på head-fi.org skulle deres EX 51/71 være rigtig gode til prisen, jeg har god endnu ikke set dem her i Danmark.

 

Til top Vis Mark.S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mark.S
 
Rockefoten
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 64
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

bruk noe lukkede plugger. f.eks sure eller etymotic. blir fantastisk bra. detaljer som det vanlige anlegget ikke spiller kommer frem

__________________
liker du prog? http://flying.to/seid
Til top Vis Rockefoten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rockefoten
 
Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 398
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Havde jeg lige knap 6k jeg ikke vidste hvad jeg skulle bruge til, ville jeg springe på et par Ultimate Ears UE 10 Pro. Nogen kalder dem de bedste hoveltelefoner i verden uanset type og pris... Men den slags kan selvfølgelig altid diskuteres

De mindre modeller fra samme firma har også fået gode anmeldelser.

http://www.ultimateears.com/custom/

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)
 
RoninTT
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 81
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Hvis det skal være in-ear så har jeg læst mig til at Etymotic laver de bedste på marked. De kan købes i danmark men ligger ikke på den billige side. Du kan læse mere om dem her.

http://www.headphone.com/layout.php?topicID=13&subTopicI D=64&productID=0020100005

Det er den version der er lavet til transportabel lyd.


Til top Vis RoninTT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RoninTT
 
GgozZ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 276
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Har oprettet en lignene tråd i tilbehør, bare for at gøre opmærksom på det

Synes også at hvis MX 500 spiller godt til den pris er det et fund ?

Hvem forhandler Ultimate Ears (UE)'s produkter i dk ?



__________________
eAR 1001
Dynaudio Focus 140
Audio Analogue Bellini
Cambridge DacMagic
Til top Vis GgozZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GgozZ
 
Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 398
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

GgozZ,

Jeg mener at man skal bestille fra deres hjemmeside. Dette skyldes måden hvorpå handlen foregår. Før man bestiller skal man ind til en audiologist (ørelæge/klinik???) og får taget en afstøbning af sit øre. Derefter sender man afstøbningen ind til UE og de fremstiller så et par plugs med perfekt pasform.

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)
 
Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 531
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

RoninTT skrev:
Hvis det skal være in-ear så har jeg læst mig til at Etymotic laver de bedste på marked. De kan købes i danmark men ligger ikke på den billige side. Du kan læse mere om dem her.

Tror bestemt både Shure, og UE for den sagskyld, kan være med, de har jo bare forskellig lydsignatur. Og i den sammenhæng er det så lidt ærgeligt, at de ikke er til at komme til her i DK :-(

Og GgozZ, hvis du overvejer at kigge nærmere på nogle af hi-end modellerne, kan du jo læse anmeldelserne på head-fi.org, der er ofte gode og fyldige beskrivelser

Til top Vis Mark.S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mark.S
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv et par Shure E2c, og jeg kan kun anbefale dem! Har selv haft Senn. MX 300 og 500. De er gode til prisen, men kan slet ikke hamle op med Shure's E-serie. Hvis du vil ofre mere end 1000,- så vælg Shure's E3c. Den skulle være bedre end E2c'eren, men koster tilgengæld også 1500-1600. Jeg gav 1000,- for min E2c. Desuden er Shure's garantiordning også kanon. De giver 2 års garanti, hvor  du kan bytte dine plugs til et par nye, hvis de skulle gå i stykker, og det er no questions asked! Desuden følger der altså 2 forskellige "propper" med i 3 forskellige størrelser, så chancen for at kunne passe dem, er ret stor. Jeg har i hvert fald ingen problemer.

Tjek også dette link

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22239&K W=AM%2DE
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 531
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

AM-E, hvor købte du dine e2c?

Til top Vis Mark.S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mark.S
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Mark.S skrev:

AM-E, hvor købte du dine e2c?



HiFi Klubben i Herning. Men jeg tror ikke det er noget de har længere, da de har fået ny ejer.
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
RoninTT
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 81
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Mark.S skrev:

RoninTT skrev:
Hvis det skal være in-ear så har jeg læst mig til at Etymotic laver de bedste på marked. De kan købes i danmark men ligger ikke på den billige side. Du kan læse mere om dem her.

Tror bestemt både Shure, og UE for den sagskyld, kan være med, de har jo bare forskellig lydsignatur. Og i den sammenhæng er det så lidt ærgeligt, at de ikke er til at komme til her i DK :-(

Og GgozZ, hvis du overvejer at kigge nærmere på nogle af hi-end modellerne, kan du jo læse anmeldelserne på head-fi.org, der er ofte gode og fyldige beskrivelser



De kan helt sikkert være med men jeg ved ikke helt hvordan jeg ville ha det med at købe så dyr en ting over nettet og bare be til at den kom frem i et stykke. For ikke at tale om garantien. Det er også det der har stoppet mig fra at købe dem fra Eytomotic, der er gode penge at spare ved at købe dem udenfor danmark. Men jeg har ikke lyst til at skulle sende dem frem og tilbage hvis der går noget galt, det er sku det ekstra i pris værd. Jeg tror den eneste grund til at man kan få dem i danmark er fordi producenten også laver høreapparater der sælges i danmark og derfor allerede er på market.
Til top Vis RoninTT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RoninTT
 
GgozZ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 276
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Kan ikke finde Shures produkter på Aage.dk

Vil da gå igang at læse på head-fi.org, men regner med at max fyre et par tusinde af på et par, men så skal garantien også give et par helt nye hvis de går i stykker  Men AM-E hvordan er shure bedre, bare på alle punkter ?

UE lyder måske til at jeg lige skal vente et par år, da det lyder som et større operation jeg ikke lige finder mig klar til, med min nuværende status



__________________
eAR 1001
Dynaudio Focus 140
Audio Analogue Bellini
Cambridge DacMagic
Til top Vis GgozZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GgozZ
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

GgozZ skrev:

Kan ikke finde Shures produkter på Aage.dk

Vil da gå igang at læse på head-fi.org, men regner med at max fyre et par tusinde af på et par, men så skal garantien også give et par helt nye hvis de går i stykker  Men AM-E hvordan er shure bedre, bare på alle punkter ?

UE lyder måske til at jeg lige skal vente et par år, da det lyder som et større operation jeg ikke lige finder mig klar til, med min nuværende status



De er langt mere detaljerede end Sennheiser's MX serie.  Bedre bas, stereo perspektiv og så er den endda lyd-isolerende hvilket MX serien ikke er...

de fortjener i hvert fald et lyt
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 531
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

GgozZ skrev:
Kan ikke finde Shures produkter på Aage.dk

Bare søg på "Shure e2" ;)

RoninTT, vil jeg også give dig ret i, hvis man ikke lige har en kontakt i USA, kan det hurtigt blive uoverskueligt.

Til top Vis Mark.S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mark.S
 
GgozZ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 276
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Så er problemet bare ved Shure e2 i henhold til ipod'en at de har lav modstand ( ohm ) og derfor ifølge stort set alle på Head-fi.org kan de ikke spille bas, de skal helst have hovedtelefoner der har ohm over 40. og hvis det skal være shure, så er det  e5 med priser på henholdsvis 6000 kr!

Andre der kan anbefale et par gode IN-EAR hovedtelefoner der har en høj modstand ?

Eller helt anden mp3-afspiller ( Ipod'en er valgt af brugervenlighed, enkelthed, design og lyd )



__________________
eAR 1001
Dynaudio Focus 140
Audio Analogue Bellini
Cambridge DacMagic
Til top Vis GgozZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GgozZ
 
Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 398
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Hvis du ikke har noget i mod lidt ekstra udstyr, kunne en lille transportabel amp være løsningen. Det skulle i øvrigt være en fordel at benytte eksterne amps til alle hovedtelefoner, selvom ear plugs som regel er meget letdrevne.

Se fx:

http://www.headphone.com/layout.php?topicID=3&subTopicID =27

http://www.dansdata.com/cmoy.htm

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)
 
GgozZ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 276
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

En sådan udemærket amp burde være indbygget i MP3-afspilleren for at spille bedst muligt, selvom man nok ville kalde mig naiv for at tro det

Personligt er jeg ikke meget for at rende rundt med en amp i den ene lomme og MP3-afspilleren i den anden, dette vil jeg finde ubehageligt

Så derfor en MP3-afspiller der har en udemærket indbygget amp, nogen der ved noget om ZEN MICRO fra CREATIVE ?

:: JUHUU, så er jeg SUPER-BRUGER  Tillykke ik ?



__________________
eAR 1001
Dynaudio Focus 140
Audio Analogue Bellini
Cambridge DacMagic
Til top Vis GgozZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GgozZ
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes