Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 04:16   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Headamp til HD650 ? (...ik`igen) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Topp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 August 2008
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 100
Sendt: 30 December 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Hej . . . . et gennemtærsket emne ja. Men måske nogen gider tage dèn engang mere

Jeg skal ha`mig en anden headamp end min lille Cmoy. MEN det må ikke koste noget ( kender I dèt ? ). Jeg havde egentlig besluttet mig for noget Cute Beyond/Argon HA1 i ca. 1000,- klassen, men så sidder jeg og spekulerer på. . . . hvad nu HVIS man hæver grænsen til 2000,- ???

Kan man så få noget der er bare 20% bedre ??

Mvh. Henrik

Til top Vis Topp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Topp
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 30 December 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Hey Topp

Jeg har selv et sæt HD580 som jeg er mægtig glad for. Jeg bruger en Creek OBH-11, synes den har rigeligt med kugler til at trække min hovedtelefon. Den ligger også i det prisleje du nævner. Om den er bedre end dem du nævner ved jeg ikke :)

Mvh. Henrik



__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
Topp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 August 2008
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 100
Sendt: 30 December 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:

Hey Topp

Jeg har selv et sæt HD580 som jeg er mægtig glad for. Jeg bruger en Creek OBH-11, synes den har rigeligt med kugler til at trække min hovedtelefon. Den ligger også i det prisleje du nævner. Om den er bedre end dem du nævner ved jeg ikke :)

Mvh. Henrik

Tak for input. Lækker lille sag

Til top Vis Topp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Topp
 
kolind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 909
Sendt: 30 December 2008 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Hvad med noget rør ? :)

Til ca 2000 kr kan man få en Darkvoice 336i vistnok.. ellers er der også Little Dot forstærkerne som er et hak billigere...

 

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind
 
Topp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 August 2008
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 100
Sendt: 30 December 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:

Hvad med noget rør ? :)

Til ca 2000 kr kan man få en Darkvoice 336i vistnok.. ellers er der også Little Dot forstærkerne som er et hak billigere...

 

Yes. . . .har tjekket dem ud. Specielt Little Dot . . . .meeen . . .kineser med varmeproblemer ?. Men det er nok bare mig. Ser jo ud til at folk generelt er ret glade for dem. Man må ihvertfald indrømme at sådan en Little Dot MkIII eller IV ser DAMN nice ud

Til top Vis Topp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Topp
 
kolind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 909
Sendt: 30 December 2008 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Topp skrev:
kolind skrev:

Hvad med noget rør ? :)

Til ca 2000 kr kan man få en Darkvoice 336i vistnok.. ellers er der også Little Dot forstærkerne som er et hak billigere...

 

Yes. . . .har tjekket dem ud. Specielt Little Dot . . . .meeen . . .kineser med varmeproblemer ?. Men det er nok bare mig. Ser jo ud til at folk generelt er ret glade for dem. Man må ihvertfald indrømme at sådan en Little Dot MkIII eller IV ser DAMN nice ud

tjah.. jeg har en Little Dot II++.. ja.. den bliver RET varm.. men efter.. hmm.. 2 års tid kører den stadig uden problemer (7-9-13 ) og jeg har trods alt haft kørt nogle timer på den..

Om varmen er et direkte problem ved jeg ikke. Min opfattelse efter at have læst lidt hist og pist er blot at det er sådan disse rør-typer virker og at de generelt bliver ret varme.. Jeg har som sådan været ret tilfreds med min.. Dog ærger jeg mig stadig lidt over at jeg ikke brugte de ekstra 500 kr og købte den pokkers Darkvoice 336 med de fine store rør

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind
 
Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 824
Sendt: 30 December 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Hej Topp

Jeg har min HD650, spændt på en X-CAN v3 hovedtelefon forstærker, og det spiller herligt.
Rørlyden passer lige til mine værdier, og jeg skal ikke af med den lige foreløbigt er jeg ret sikker på.

Den skal spille her hjemme hos mig i mange år.
Måske vil du også blive glad for sådan en. Den kan findes for ca. 1500 kr.- brugt.


__________________
Dan R. Hansen
Til top Vis Dan R. Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dan R. Hansen
 
Topp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 August 2008
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 100
Sendt: 31 December 2008 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Kolind :  Ja du har jo sikkert ret. De skal bruge lidt strøm, blive varme OG lyde herligt

Dan :  YDERST interessant

Til top Vis Topp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Topp
 
Topp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 August 2008
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 100
Sendt: 31 December 2008 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Dan R. Hansen skrev:
Hej Topp

Jeg har min HD650, spændt på en X-CAN v3 hovedtelefon forstærker, og det spiller herligt.
Rørlyden passer lige til mine værdier, og jeg skal ikke af med den lige foreløbigt er jeg ret sikker på.

Den skal spille her hjemme hos mig i mange år.
Måske vil du også blive glad for sådan en. Den kan findes for ca. 1500 kr.- brugt.

Hvordan med rør og så de FORHOLDVIS mørke/bløde HD650 ?. Føler du der er den magt i dybbassen og luftig diskant man ønsker ?

Mvh. Henrik

Til top Vis Topp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Topp
 
Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 824
Sendt: 31 December 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Topp skrev:

Dan R. Hansen skrev:
Hej Topp

Jeg har min HD650, spændt på en X-CAN v3 hovedtelefon forstærker, og det spiller herligt.
Rørlyden passer lige til mine værdier, og jeg skal ikke af med den lige foreløbigt er jeg ret sikker på.

Den skal spille her hjemme hos mig i mange år.
Måske vil du også blive glad for sådan en. Den kan findes for ca. 1500 kr.- brugt.

Hvordan med rør og så de FORHOLDVIS mørke/bløde HD650 ?. Føler du der er den magt i dybbassen og luftig diskant man ønsker ?

Mvh. Henrik



Uuuh, lad mig lige tænke over en beskrivelse i et par minutter.


__________________
Dan R. Hansen
Til top Vis Dan R. Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dan R. Hansen
 
Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 824
Sendt: 31 December 2008 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Jeg vil starte med at sige, at jeg tror slutresultatet afhænger meget af hvad du putter ind i X-CAN v3.
Det gælder selvfølgelig for meget hifi, men nogle gange får jeg et klart fingerpeg om, at hvis der kommer l**t ind, kommer der l**t ud.

Jeg bruger min X-CAN v3 til min pc lige pt. i følgende setup:

Auzen X-FI Prelude --> Chord iChord --> X-CAN v3 --> Sennheiser HD650

Mit lydkort køre med 192Khz upsampling, samt en LM4562 OPAMP i stereo kanalen, over lydkortets ASIO input.


Og nu til lyden:

Jeg syntes den har et bredt perspektiv, med "hul igennem", som om du lige løftede et dæmpende slør, som var placeret mellem HD650 og dine øre.
Dette er i forhold til HD650 drevet direkte fra prelude lydkortet, samt min tidligere solidstate USB-DAC/Hovedtelefonforstærker.

Bassen er mere "afrundet" og blød i det.
Lidt som om, at man lige let har slepet de skarpe og hakkede kanter ned, med en gang sandpapir.
Bassen er mindre "in-your-face" agtig, end min tidligere solidstate, dog uden at være tynd eller manglende. Dejlig rund og dynamisk!.
Min X-CAN v3, er også i stand til at smide en helveds masse øredøvende bass ud, hvis inputtet vel og mærke "kræver" det.
Dvs. at en gang nymodens musik, med bass forvrængende musik og overdrevet clipping, sagtens kan pumpes ud med stort lydtryk, stadig med de tidligere nævnte egenskaber.

Mp3 afspilning er med lettere mixet føgelser, forstået på den måde at, nogle numre lydder knap så dynamisk og perspektivfuld, som andre.
Andre numre lydder flade og med typisk "low bitrate diskant" lyd i toppen. hvis du/i forstår?
Det er heldigvis kun meget får numre der lydder sådan, og det skyldtes jo nok mere selve numret og dets kvalitet, indspilling samt birate mm. generaldt.

Alt i alt er jeg meget glad for den, og jeg er ret sikker på, at så længe man giver den et godt input, får man også et godt output.


__________________
Dan R. Hansen
Til top Vis Dan R. Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dan R. Hansen
 
Topp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 August 2008
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 100
Sendt: 31 December 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Tak for "Review" . . . . rart med lidt facts
Til top Vis Topp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Topp
 
jfreak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 01 Januar 2009 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Hej Topp
Jeg er i samme situation som dig. Har hørt på MF XCan v8 og v3. Begge løb fremragende, men v8 bedst.Vil dog gerne holde prisen på ca. 2.000 så har næsten bestemt mig for en Heed CanAmp. Heed er produceret i Rumænien og jeg har tænkt mig at købe den i Sverige hos importør og butik Ljudmakarn. I dk-kr. bliver det ca. 2375,-.

Er der nogen som har erfaring med Heed og gerne sammen med en hd-650?
Til top Vis jfreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jfreak
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3095
Sendt: 01 Januar 2009 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Headamp? ... det er altså noget man sætter mellem en MC pickup og en RIAA!



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Topp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 August 2008
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 100
Sendt: 01 Januar 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Headamp? ... det er altså noget man sætter mellem en MC pickup og en RIAA!

Pick-up ?. . . .RIAA ? . . . . .mindes min gamle far talte om den slags, når vi sad og kiggede alle de gamle brunede sort/hvide billeder igennem, fra hans tid på pampas`en . Ej du har jo sikkert ret . . .synes bare det lød godt.

@jfreak : Den ser OGSÅ fed ud . . . . jeg bliver snart vanvittig

Til top Vis Topp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Topp
 
Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 824
Sendt: 01 Januar 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

jfreak skrev:
Hej Topp
Jeg er i samme situation som dig. Har hørt på MF XCan v8 og v3. Begge løb fremragende, men v8 bedst.Vil dog gerne holde prisen på ca. 2.000 så har næsten bestemt mig for en Heed CanAmp. Heed er produceret i Rumænien og jeg har tænkt mig at købe den i Sverige hos importør og butik Ljudmakarn. I dk-kr. bliver det ca. 2375,-.

Er der nogen som har erfaring med Heed og gerne sammen med en hd-650?


Kan en Heed Canamp virkelig trække HD650?


__________________
Dan R. Hansen
Til top Vis Dan R. Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dan R. Hansen
 
kolind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 909
Sendt: 01 Januar 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Dan R. Hansen skrev:
jfreak skrev:
Hej Topp
Jeg er i samme situation som dig. Har hørt på MF XCan v8 og v3. Begge løb fremragende, men v8 bedst.Vil dog gerne holde prisen på ca. 2.000 så har næsten bestemt mig for en Heed CanAmp. Heed er produceret i Rumænien og jeg har tænkt mig at købe den i Sverige hos importør og butik Ljudmakarn. I dk-kr. bliver det ca. 2375,-.

Er der nogen som har erfaring med Heed og gerne sammen med en hd-650?


Kan en Heed Canamp virkelig trække HD650?

hvorfor skulle den ikke kunne det ?.. Syntes at gave læst at den faktisk matcher sennheisers høretelefoner ret godt...

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2499
Sendt: 03 Januar 2009 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Heed Canamp og et par hd650 skulle være et super match!, nok et af de bedste til prisen mener jeg, selvom at en Lehmann black cube vidst stadig skulle være en af de bedste... men den er så også mere end dobbelt så dyr som Heed´en mener jeg.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
akerman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 255
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Jeg sidder bare tilbage med et kæmpe spørgsmål:

Hvor køber i alle disse forstærkere ????

Headfi FS er udelukket grundet 110 volt.

Jeg kan intet finde på ebay.

Heller ikke på svenske eller engelske sider.


Nogen tips? Ville gerne have en woo 3, darkvoice 336se eller little dot.
Til top Vis akerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akerman
 
Pingel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 298
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Heed og 650 spiller fint sammen - der er masser af kraft. Jeg synes at de magter alle genrer til stor glæde for mig, og mine nærmeste omgivelser.

Synes du at dine 650´ere lyder for mørke og lukkede, så hiv skumgummidimserne ud og erstat det med nogle stykker udskåret af damens strømpebukser - et trick jeg har haft stor glæde af...
Til top Vis Pingel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pingel
 

Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes