Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 01:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Sennheiser HD 600 soundalike ipod bøffer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Oluf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 257
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige høre om et par ting. For det første skal jeg have fundet nogle ørepropper til min ipod, som er bedre end de standard, der følger med. De må gerne slægte mest muligt på mine Sennheiser HD 600, som jeg mener leverer en ganske fornuftig lyd. Jeg har kigget lidt på Shure SE 110, Grado igrado og den helt dyre Ultimate ears i en 5 udgave til omkring 1000 kr. De må meget gerne kunne bruges til løb etc.

Det største problem er nok at finde et sted i Århus og omegn, hvor man kan komme til at lytte til de mest interessante bud på en god prop. Gode bud modtages gerne.

Det andet er en både bærbar forstærker/dac som også kan bruges derhjemme med macen/pc-en. Har kigget lidt på ibasso og på denne her til ipoden http://shop.travagans.com/product.php?act=page&id=19. De laver også en white mener jeg som er en dual ting. Både ibasso og Travagans er dog bygget med opamps og det er jeg ikke helt vild med. Findes der nogle uden og som ikke koster kassen?

Kan man forresten få et 1,5 m kabel til HD 600? Det er lidt uhandy med de 3 meter på farten.

Alle input er velkomne. Skal måske lige nævne at jeg normalt benytter WAV filer, hvis der er plads til det.
vh Oluf
Til top Vis Oluf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oluf
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Jeg vil ikke anbefale inears til løb, det "dunker" de for meget til...

Senn px100/200
Koss portapro
c-JAYS
Yuin PK2
Ville være den vej jeg ville gå hvis jeg gad og løbe nogen vegne

Du kan da få to 1½ meters kabler ud af et 3 meters sådan cirka..

Jeg har hørt NCs ibasso D10 og den lyder rigtigt godt faktisk overraskende godt i forhold til den ibasso T2 jeg havde for noget tid tilbage..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
Oluf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 257
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Hej Claus

Hvad mener du med at in ears "dunker" for meget til løb?

Jeg er heller ikke så god til at komme i løbeskoene, men har fundet ud af at musikken er meget motiverende. Eller den flytter fokus væk fra selve løbet og problemet omkring motivering ud fra en "det er sundt" sysnvinkel!

Jeg vil kigge lidt på de bøffer, du har foreslået. Ved du om der er et sted i jylland, man kan komme til at lytte til dem og som har de fleste af modellerne?

Du har da ret med kablet, men jeg har ikke den store erfaring med at lave egne kabler til hovedtelefoner Men det burde vel ikke være så svært selv at knalde et minijack på et kabel...

Har du iøvrigt selv prøvet at lave dit eget DIY kabel til hovedtelefoner og er det i givet fald signal eller ht- kabel man skal bruge?
Til top Vis Oluf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oluf
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

prøv at tage et par ørepropper og løb en tur, så ved du hvad jeg mener, men kort sagt vil hvert skridt give et "dunk" i ørene, det er sæføllig et spørgsmål om tolerence, personligt kan jeg da godt gå hurtigt med mine q-JAYS, men løbe nix (medmindre der er en stor køter efter mig)..

Du kan høre både c-JAYS og Yuin PK2 hvis du kommer forbi et smut.....

Jeg er endnu ikke nået det stadie hvor jeg er begyndt at snedkere egne kabler og jeg er heller ikke den store tilhænger af kabelmystikken, så hvis jeg skulle prøve sådan for sjov og for at lære ville jeg sikkert benytte Harald Nyborgs 3leder kabel, de er godt nok lidt tunge, men det giver jo også god motion....

Så vidt jeg husker er seens stik i bøfferne ligesom den der lille trælse jack der skal bruges til mobiler, så en der laver den om til en 3,5 mm og så en forlænger på en meters penge, kunne være en nem løsning..

Du kunne også montere et stik i begge ender så kunne det oprindelige kabel bare forlænges så det var 3 m igen
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2499
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Som claus siger så er IEM´s ikke gode til løb, og der er flere årsager. De kommer til at blive ubehagelige, pga det dunk det gir, og den kabelstøj der normalt også vil komme. Du vil ikke kunne høre trafikken. Din hørelse vil kunne blive beskadiget, da når man løber så nedsættes hørelsen, hvilket gør at folk skriuer op for lyden, men det er skadeligt desværre stadig skadeligt for øret, også selvom man ikke opfatter det som værende højt. Dernæst... sved, en dårlig kombo med tætsluttende høretelefoner.

Jeg vil sige at de bedste bud er "clip-ons" ala B&O a8, men ikke sådan nogen som eks. ATH em7, da de sidder for løst på øret.

Her laver ATH nogen super gode, mener de hedder ec700, som godt nok er lidt dyre, men meget bedre end a8, som faktik er ret okay, de lyder bare slet ikke som hd600.

Ellers er der sådan noget som Koss Porta Pro og KCS75 som Claus også nævner. Til de ca 150kr de koster der absolut der hvor du for mest for pengene, og deres lydsignatur er henad hd600, omend lidt mere basset og ikke så vel defineret.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
NicolajR
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Hej Oluf

Jeg synes sagtens man kan løbe med inears. Jeg har løbet tusindvis af kilometer med inears og det eneste man skal gøre er at fiksere ledninger så der ikke kommer de der ryk for hvert skridt man tager. Omvendt synes jeg det er ganske ubehageligt at løbe med f.eks Senn px200. For tunge og for varme. Bare mine 2 cents.
 
Til top Vis NicolajR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NicolajR
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2499
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

NicolajR skrev:
Hej OlufJeg synes sagtens man kan løbe med inears. Jeg har løbet tusindvis af kilometer med inears og
det eneste man skal gøre er at fiksere ledninger så der ikke kommer de der ryk for hvert skridt man tager. Omvendt synes
jeg det er ganske ubehageligt at løbe med f.eks Senn px200. For tunge og for varme. Bare mine 2 cents. 


Hvad er det for nogen? Er det med skumpropper eller? For der er meget forskel på hvordan fittet er. Eks. mine ety 4s er
ganske ubehagelige at løbe med, primært fordi kablet er så stift
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Oluf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 257
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Det er nok meget forskelligt fra person til person om man kan løbe med in ears. Personligt bliver jeg møg irriteret på de ørebøffer, der følger med min telefon. Der er jo indbygget mic og bare den lille ekstra vægt gør, at jeg konstant føler, at propperne er ved at falde ud af øret. Nogle af de gamle propper, der kom med ipods sad ganske udemærket i mine øre, men de nye, både standard og næsten in ear fra Apple, er ganske miserable til mig. Jeg ved ikke, men det der taler mest for in ears er vel, at de næsten lukker alt støj ude? Jeg har også prøvet at bruge de åbne HD 600 udendørs, og det generer mig ikke, at jeg kan høre lidt trafiklyde i baggrunden.

Det væsentligste for mig er, at ørebøfferne ikke konstant falder ud eller rykker sig, så lydoplevelsen helt ryger og omvendt skal man helst ikke kunne mærke at man har noget på, i eller omkring ørerne. Det er det optimale for mig. Eller det der kommer tættest på disse idealer.

Tak for invitation Claus. Det kan være jeg vil benytte mig af det.

Jeg kiggede lige på de Yuin PK1 og PK2. Det lyder ret lovende selvom de ligner noget fra Aldi. Jeg kan også se, at du har et par PK1 på vej Techtrino. Har du købt dem på prøve gennem denne side : http://yuin.7.forumer.com/viewtopic.php?t=7 , hvor man inbetaler 30 pund i depositum, og så får man dem på prøve i 14 dage?

Nu kan jeg se at PK1 kun bliver anbefalet til brug med amp, fordi den har høj impedans (150 ohm) men det er ikke noget problem med mine HD 600, så det bør det vel heller ikke være med PK1?

De der Koss porta pro ser lige lidt rigeligt spaceagtige ud. De ligner noget fra de første Starwars film. Men ok hvis lyden er helt sublim, så kan jeg måske abstrahere fra designet.

ATH ec 700 ser godt nok lidt sjove ud, men de får nogle meget gode anmeldelser. Tror dog ikke at jeg umiddelbart vil bryde mig om den ørebøjle. Men ok det ville kræve en test.

Angående kabeludskiftning så tror jeg, at jeg vil tøffe ned i Tapeconnection en dag og lytte til de der Cardas ledninger. Jeg tror ikke der er så meget mystik i det. Det er vel lige som med signalkabler og ht-kabler i et Hifi set-up. De har alle deres egen lyd. Nogle mere andre mindre. Det helt store spørgsmål ved ørebøfkabler, som ved alle andre modificeringer, er om en udskiftning fører til et bedre resultat end det fabrikken selv er kommet frem til. Det er desværre ikke så enkelt, at man bare kan jokke et godt kabel på og så bliver det endelige resultat også bedre. Det helt store plus i denne sammenhæng er dog, at det er meget nemt at skifte frem og tilbage med de udskiftelige kabler på HD 600. Så måske man engang skulle prøve at lege med dette. Tror dog lige jeg så først skal have et lille kursus i det med at lodde minijack stik.
Til top Vis Oluf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oluf
 
NicolajR
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
NicolajR skrev:
Hej OlufJeg synes sagtens man kan løbe med inears. Jeg har løbet tusindvis af kilometer med inears og
det eneste man skal gøre er at fiksere ledninger så der ikke kommer de der ryk for hvert skridt man tager. Omvendt synes
jeg det er ganske ubehageligt at løbe med f.eks Senn px200. For tunge og for varme. Bare mine 2 cents. 


Hvad er det for nogen? Er det med skumpropper eller? For der er meget forskel på hvordan fittet er. Eks. mine ety 4s er
ganske ubehagelige at løbe med, primært fordi kablet er så stift


Ja så vidt jeg husker har de alle været med skumpropper. Har haft lidt forskellige men det har aldrig været noget vildt når det bare har været til løb. Jeg har ikke prøvet nogle af dem med gummipropper. Men hvis kablet kan bevæge sig tror jeg det bliver ubehageligt ligemeget hvilke det er. Jeg plejer at have kablet under blusen og så fiksere det oppe ved halsen. Eller fiksere det på en taske hvis man har sådan en på. Virker fint.
Til top Vis NicolajR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NicolajR
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

PK2 er altså i en klasse for sig selv, hvis man vælger at se bort fra PK1 som er bedre men skal bruge en forstærker, selvom jeg har læst om flere som trækker 1eren direkte fra deres afspillere, men er det en telefon du vil bruge som afspiller er PK1 ikke det du bør købe...
Jeg var så overrasket da jeg forærede min kone PK2, at jeg render og smuglytter til dem mens hun sover...
Et stykke tape kan sikkert også få PK2erne til at blive siddende, ligesom cykelrytterene har..En clips på ledningen kan tage vægten..

Sæføllig kan man løbe med inears, man kan jo vænne sig til det meste, men jeg er ret sikker på at de fleste vil føle dunkene generende, men det er jo lidt ligesom at bo ved siden af en jernbane, efter et stykke tid hører man det mindre og mindre, når man så flytter kan man ikke falde i søvn fordi man mangler støjen...

Som Nicolaj siger er det også et sprøgsmål om at fiksere kablet  og have et blødt kabel, jeg bruger mine på arbejde hver dag, hvor jeg går meget og jeg hører ikke bumpne særligt meget, men de er der......

De er der også når man går med skumørepropper uden ledning og musik og som nærmest intet vejer, man skal også lige vænne sig til at høre sit åndedræt og hjertebanken med propper, de er der dels fordi øret er lukket af og at du hører mere via knoglerne, end du normalt gør, prøv at stikke en lillefinger i øret og trom blidt på den, så kan du høre hvordan det lyder at løbe med propper i  ørene..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
Oluf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 257
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Fandt lige den her melding på yuin's engelske side, som vel er deres europæiske side. En lidt kryptisk meddelelse. Hvordan tolker I den?

www.yuin.co.uk

"YUIN UK Declaration (2009.01.01)

We are sorry to announce the stop of shipping any YUIN products from 2009.01.01. From now on we will only provide warranty service to existing customers who have bought YUIN products from us. We will not answer any further question regarding YUIN products. Sorry for any inconvenience it may cause.

The change doesn't affect the other non-YUIN products we offer here on this website."

Til top Vis Oluf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oluf
 
Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1140
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke sitet er Yuin's egne og det samarbejde der har været mellem dem der driver sitet og Yuin er ophørt. Så du må køber dem andet stedes fra f.eks. her

__________________
Primare SP31, Primare A30.5,
Audiovector MI3 Avantgarde
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky
 
Oluf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 257
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

For mig virker det ret uigennemsigtigt, hvem der står bag sitet. Det virker ikke specielt professionelt. Jeg kan heller ikke forstå, hvorfor Yuin går med til at sitet hedder noget med Yuin, hvis/når det ikke er direkte relateret til Yuin. Og det er vel heller ikke normalt at et forum er oprettet med henblik på salg eller at et foum opkaldes efter et bestemt produkt?

Men det er vel netop humlen ved det, at man ikke kan gennemskue, hvor meget det er Yuin der står bag, og hvor meget det bare er et "fan-forum" med en engageret fan, som gerne vil "udbrede" det glade budskab om Yuin i UK og Europa....

Er der nogen som kan fortælle mig om dette så er Yuin's egen hjemmeside? : www.yuin-acoustic.com

Den hjemmeside virker nemlig heller ikke særlig meddelsom. Er der nogen som ved, om man kan købe Yuin i Europa? Er der en europæisk importør?

Kan du kaste lidt lys over det Claus?

Kort sagt hvor finder man PK1 og 2 billigst - men hos en troværdig forhandler?

Kan du forresten sige noget om, hvor godt de sidder fast i øret Claus? For dem der fulgte med ipoden de falder ud konstant, specielt ved løb, men også bare ved almindelig gang og ved hyppige hoveddrejninger. Så de er smidt ud.
Til top Vis Oluf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oluf
 
Oluf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 257
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Prøv lige at kigge på: http://www.yuin.99k.org/

De skriver direkte: "Yuin Acoustics UK/EU rep" og "Welcome to Yuin Acoustics". Det plejer sgu da normalt at være rimeligt officielt eller er det bare mig....

Og så længere nede kommer deres såkaldte UK declaration....Mærkeligt.

Af siden fremgår det også at forumet er en underafdeling/tilbud til kunder, der hører under Yuin...eller hvordan
Til top Vis Oluf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oluf
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2499
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Hmm du kan ikke købe dem i eu er jeg rimeligt sikker på desværre.

Men den bedste forhandler vil jeg næsten sige er:
http://www.head-direct.com/index.php?option=com_headdirect&I temid=13&func=detail&id=18

Han var den første til at sælge dem hvertfald, og jeg har selv købt der og kender mange andre der også har købt der, super
sted.

Mht størrelsen på dem, så er de mindre end Ibudsne, så det kan nok godt være et problem hvis de allerede falder ud af
ørerne, men evt vil de kunne sidde når du har de små skum puder på.

Men hvorfor kigger du ikke på ok1? Det er den nye "storebror" til pk1.         &n bsp;   
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1460
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

oluf skrev:
Men det burde vel ikke være så svært selv at knalde et minijack på et kabel...

 

Det kommer sandelig an på kablet. Jeg havde på et tidspunkt købt et erstatningskabel fra Sennheiser til en HD25-1 og det var for langt og kom i øvrigt med en 1/4" jack så jeg købte et godt nyt 1/8" jack og tog fat i en af mine venner som er uddannet elektronikmekaniker og bad ham om at sætte det nye stik på (da jeg selv er livsfarlig i sammensætning med en loddekolbe). Det gik helt galt for det #¤%& kabel består af larkerede ledere og var totalt umuligt at lodde noget som helst på så jeg endte med et ødelagt kabel og et ødelagt stik og måtte gå tilbage til det originale kabel. Jeg ved ikke hvordan HD600 kablet er men dette blot som en advarsel.



__________________
Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000
 
Oluf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 257
Sendt: 26 Marts 2009 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Hm ja jeg har også overvejet, om de bare vil falde ud ved løb. Men omvendt er det nok bedre, end at det dunker i ørergangen. Jeg har kigget lidt på ok1 og den ser fristende ud. Men hold op hvor ville det være dejligt at kunne få lov til at lytte til dem først. Det gibber sgu lidt i mig at skulle smide så mange penge for nogle propper, jeg ikke har lyttet på i forvejen.

Jeg har også overvejet, om pengene er givet bedre ud på et par ekstra seriøse bøffer, og så bare nøjes med nogle "almindelige" til løb.

Det lyder som lidt af en skrækhistorie med det kabel nc8000. Ja man skal sgu lige tænke sig om to gange inden man kaster sig ud i sådan et projekt. Som sagt vil jeg nok lige alliere mig med en fagmand, inden jeg evt. kaster mig ud i sådan noget DIY værk. Både for at finde ud af hvilken type kabel der egner sig bedst og for at finde ud af, hvordan man terminere på sådan et stik.
Til top Vis Oluf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oluf
 
Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1140
Sendt: 26 Marts 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

oluf skrev:
Hm ja jeg har også overvejet, om de bare vil falde ud ved løb. Men omvendt er det nok bedre, end at det dunker i ørergangen. Jeg har kigget lidt på ok1 og den ser fristende ud. Men hold op hvor ville det være dejligt at kunne få lov til at lytte til dem først. Det gibber sgu lidt i mig at skulle smide så mange penge for nogle propper, jeg ikke har lyttet på i forvejen.


Det er selvfølgelig ikke det samme men www.headphone.com giver 30 dages returret. Fragten mister du dog og jeg ved heller kke lige med told og moms.

__________________
Primare SP31, Primare A30.5,
Audiovector MI3 Avantgarde
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky
 
Oluf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 257
Sendt: 28 Marts 2009 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Ja man mister jo selvfølgelig fragt, told og moms - men alle pengene er da ikke helt tabt. Og på 30 dage kan de blive grundigt testet. Men det er vist lige før, man lige så godt bare kan købe dem, og så sælge dem igen, hvis de nu ikke lige er et hit. Tabet bliver vist i samme størrelsesorden. Men tak for tippet bluesky!
Til top Vis Oluf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oluf
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes