Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. maj 2024 | 13:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Skifte stik på HD600? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tobiazz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 236
Sendt: 07 December 2009 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg er den ny og lykkelig ejer af et par HD600. Jge fik dem til 1000kr brugte, det kan men dog på ingen måde se så jeg er glad :p
Og lyden klager jeg skam heller ikke over! De gav en rigtig NØØØØJJ-WOOOW oplevelse :P lige nu køre de gennem en Rotel RC970BX ( http://www.audioccasioni.com/DETTAGLI_rotel___rb970bx__rc970 bx.htm) og med en billig CD afspille fra technich som kilde.

Og nu tænte jeg så, folk på nettet mener ikke at kablet et noget særligt hver, så overvejer at købe et nyt, men kom så til at tænke på om man ville vinde noget på at sætte et sæt RCA stik på standart kablet og så køre gennem forforstærkerens almindelige rca udgang? Så ville man jo i pricipet også kunne bruge andre forforstækere ? Eller hvad?
Spørgsmålet er jo om der er nok kræft i sådan et signal? Ved at mine HD600 skal bruge godt med saft for at fungere optimalt.

Vh Tobias
Til top Vis tobiazz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobiazz
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 07 December 2009 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

spændende idé, men jeg har en mistanke om at din forforstærker er for svag sådan rent strømmæssigt, det skriver jeg fordi jeg har prøvet at bruge en headamp som forforstærker og selv om den gør lyden bedre spiller den ikke højere. Men jeg famler lidt i blinde..

ved du hvor stor effekt din forstærker går ud med ??
En headamp ligger som regel mellem 0,8 til 1,2 watt pr kanal, så er der alt det der ohm halløj, men om det vil spille ind ved jeg squtte..

Hvorom alting er så er det bare at prøve og huske at underrette vi andre om resultatet..


__________________
Jeg ælsker min Ipod
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
Kasper Kj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 09 December 2009 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Jeg vil sige som Claus-dk, jeg tror ikke du får nok strøm. Normalt er den billigste løsning på en hovedtelefon udgang Vist nok (aner ikke en skid - mener bare at have hørt!) at lade signalet køre over nogle modstande for netop at sænke spændingen og give mere strøm.

Under alle omstændigheder skal du ikke bekymre dig om kablet på nuværende tidspunkt. Jo et par hd600 kan bringes til at lyde endnu bedre med et luksus kabel, men det er ikke din flaskehals lige nu!

Når du har en seperat hovedtelefon forstærker og en bedre cd-spille så kan du begynde at overveje det! Ikke for at være højrøvet! Stop endelig før det er for sent

Men du vil simpelthen få meget større lydmæssig forbedring for pengene ved at fokusere på cd eller forstærker! Med min erfaring med technics cd-spillere - cd først!

Forstærkeren skal kunne levere noget saft, men det kan mange af de billige også!

Selv om hd600 er højimpedante og dermed teoretisk set mere krævende viser megen erfaring at det er sværere at drive lavimpedante fordi de simpelthen gengiver flere af de unoder der findes længere oppe i systemet. Bla. sus bliver tit mere tydeligt ved lavimpedans - der er HD600 derimod meget tilgivende overfor resten af system!

Man kunne endda fristes til at sige at hvis du købte et kabel nu, kunne du ende med ikke længere at kunne lide dem, simpelthen fordi de ville afsløre fejlene i resten af systemet mere! 



__________________
Hovetelefoner hjemme: Isotek Orion - Rega Saturn - Kimber Pbj - Rudistor rpx-33evo8 - ATH-w1000
Ude: Cowon IAudio 7 - Future Sonics Atrio M5
Til top Vis Kasper Kj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper Kj
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2499
Sendt: 09 December 2009 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

tobiazz skrev:
Hej, jeg er den ny og lykkelig ejer af et par HD600. Jge fik dem til 1000kr brugte, det kan men dog på ingen måde se så jeg er glad :p
Og lyden klager jeg skam heller ikke over! De gav en rigtig NØØØØJJ-WOOOW oplevelse :P lige nu køre de gennem en Rotel RC970BX ( http://www.audioccasioni.com/DETTAGLI_rotel___rb970bx__rc970 bx.htm) og med en billig CD afspille fra technich som kilde.

Og nu tænte jeg så, folk på nettet mener ikke at kablet et noget særligt hver, så overvejer at købe et nyt, men kom så til at tænke på om man ville vinde noget på at sætte et sæt RCA stik på standart kablet og så køre gennem forforstærkerens almindelige rca udgang? Så ville man jo i pricipet også kunne bruge andre forforstækere ? Eller hvad?
Spørgsmålet er jo om der er nok kræft i sådan et signal? Ved at mine HD600 skal bruge godt med saft for at fungere optimalt.

Vh Tobias


Øhh nej du kan ikke bruge et linjesignal til at drive et par høretelefoner, du ville vel heller ikke sætte et par højtalere dertil.
Tror faktisk at du ødelægger din kilde hvis du gør det, pga modstanden i høretelefonerne, men er ik helt sikker.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Kasper Kj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 09 December 2009 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Så lige at tapeconnection havde tilbud på en projekt forstærker til 700et eller andet! Den skulle være udemærket til et par sennheisere hvis det ikke skal være alt for dyrt.

Den har dog 30ohms udgangsimpedans og er derfor teoretisk ikke så god til grado og denon hvis du senere skulle have brug for et par lukkede.

Lidt højere oppe har jeg rigtig gode erfaringer med canamp og rega ear til sennheisere.

og jeg tror faktisk techtrino har ret, effektfoerstærkere har gerne en ingang i kiloohms klassen



__________________
Hovetelefoner hjemme: Isotek Orion - Rega Saturn - Kimber Pbj - Rudistor rpx-33evo8 - ATH-w1000
Ude: Cowon IAudio 7 - Future Sonics Atrio M5
Til top Vis Kasper Kj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper Kj
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2499
Sendt: 09 December 2009 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Kasper Kj skrev:

S� lige at tapeconnection havde tilbud p� en projekt forst�rker til 700et eller andet! Den skulle v�re udem�rket til et par sennheisere hvis det ikke skal v�re alt for dyrt..

og jeg tror faktisk techtrino har ret, effektfoerst�rkere har gerne en ingang i kiloohms klassen



Ved nu ikke med den project synes ikke jeg har hørt noget godt om den, og med alternativer som en Aune og en Zero så...

Wee jeg fik ret i noget, over 1500 posts, og nu lykkedes det endeligt
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes