Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 02:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Lukkede hovedtelefoner (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 02 November 2010 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

T5P: Er der nogen her, der har hørt den?
Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian
 
beam
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 510
Sendt: 02 November 2010 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

.
Til top Vis beam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beam Besøg beam's Websted
 
burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1022
Sendt: 02 November 2010 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Jeg hørte dem og brugte meget tid med dem på meetet i BERLIN. Jeg må indrømme at de slet ikke sagde mig noget og jeg mener ikke de er de
penge værd. Altså de koster det samme som T1 :-0

Jeg vil sige at det sæt DT770 600 ohm der var med på meetet i Klampenborg slog T5p til plukfisk i den lukkede kategori. Men ideen med T5p er jo
at de skal kunne drives med en iPod eller portabelt. Det kan de men jeg forstår ikke ideen med et transportabelt sæt hovedtelefoner i den størrelse.
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777
 
nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1460
Sendt: 02 November 2010 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Ja de DT770/600 manufaktur var jeg temmelig imponeret af

__________________
Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000
 
Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 02 November 2010 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

DT770'eren fra meetet er mine :-) Jeg kunne sagtens finde på at bruge dem transportabelt, hvis de ikke lækkede så meget lyd, som de gør. Det er lidt i overkanten af hvad jeg kan byde medpassagerer i toget og kollegaer på kontoret. Hvis jeg kunne få den samme lyd (eller bedre) i en hovedtelefon med bedre isolation, ville det være interessant for mig... Derfor tænker jeg på T5P. Jeg savner bare lidt mere info om dem. Hvordan skalerer de med bedre udstyr? Hvordan er isolationen (begge veje)?

Alternativt vil jeg prøve Beyerdynamics gel earpads på DT770'eren. De skulle give lidt bedre isolation. Men sådan nogle er godt nok grimme!

Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian
 
nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1460
Sendt: 03 November 2010 kl. 05:12 | IP-adresse registreret  

Bedre lyd + bedre isolation + fungerer fint direkte fra transportabelt gear = Ultrasone Edition8

__________________
Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000
 
Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 04 November 2010 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Ja, ed. 8 var rigtig gode. Imponerende soundstage i sådan en lille sag. Og generelt god til det hele. Men udover at de er rigtig gode er de også rigtig dyre. Og en lidt anderledes præsentation, som jeg nok lige skulle vænne mig til... S-logic?. Til gengæld fik jeg en brugt LISA III i går. Desværre skal den nok en tur forbi triadaudio til et service-eftersyn, da der er nogle problemer med den... Den gode nyhed er, at der er fantastisk god synergi mellem LISA III og DT770/600. Når det ellers fungerede var det helt sublimt. Det bedste bærbare, jeg har hørt! Jeg er glad for min iQube V1, men LISA III har TYDELIGT meget mere power. Så jeg vil forsøge at gøre noget ved den manglende isolation. Det bliver en fantastisk bærbart sæt :-) Første forsøg bliver disse:

 

http://www.headphonesolutions.com/begelearsefo.html

Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian
 
Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 436
Sendt: 04 November 2010 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Det lyder spændende. Jeg er selv på udkig efter et par lukkede Hovedtelefoner, og de eneste jeg har haft for nogle år tilbage, var et par AKG K272HD. De VAR virkelig lukkede (ingen lydlækage), men de lød lidt for neutrale og kedelige, så jeg gad ikke at bruge dem.
Hvis man kan få lukket DT770 til med et par gele puder, og de stadigvæk er komfortable, ville det helt klart være en mulighed for mig, da jeg altid har været glad for Beyer lyd.
De puder burde vel også passe på et par Superlux HD660. Det kunne være et rigtigt billigt bud på en lukket hovedtelefon.


Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto
 
Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 10 November 2010 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Nå, nu har jeg fået mine gel-pads til dt770. Umiddelbare indtryk er at de isolerer en hel del bedre end læder-puderne. Til gengæld er komforten dårligere. Lydmæssigt fornemmer jeg noget mindre soundstage. Til gengæld mere tydelig bas. Det var nok ikke lige præcis det, jeg var ude efter, da LISA III giver mig mulighed for at booste bassen (på en god måde). Man kan heller ikke komme uden om at det ligner en dt770 med kondom på :-(

Flere lytteindtryk og billeder følger, når jeg får tid tuil at oprette en tråd... Konklusionen for nu må være at jeg foretrækker læderpuderne, men at gel-pads med fordel kan bruges, når der kræves lidt bedre isolation begge veje...

Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian
 
nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1460
Sendt: 10 November 2010 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet JMoney puderne ?

__________________
Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000
 
Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 10 November 2010 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
Har du prøvet JMoney puderne ?

Nej, jeg var ikke klar over at de kunne bruges til dt770 (troede mest det var denon). Dem må jeg lige undersøge nærmere...

Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian
 
eggers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 414
Sendt: 10 November 2010 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:
Jeg hørte dem og brugte meget tid med dem på meetet i BERLIN. Jeg må indrømme at de slet ikke
sagde mig noget og jeg mener ikke de er de
penge værd. Altså de koster det samme som T1 :-0

Jeg vil sige at det sæt DT770 600 ohm der var med på meetet i Klampenborg slog T5p til plukfisk i den lukkede kategori. Men
ideen med T5p er jo
at de skal kunne drives med en iPod eller portabelt. Det kan de men jeg forstår ikke ideen med et transportabelt sæt
hovedtelefoner i den størrelse.


Jeg har DT770/600. Jeg har haft dem siden 93 så de har et par år på bagen Jeg hørte dem dengang på en Beyer Dynamic
messestand hvor jeg kunne sammenligne med alle de modeller de havde dengang med samme kildemateriale. De var absolut
bedst blandt alle modellerne – helt entydigt. Diskanten kan godt konkurrere med Stax.

Jeg kan forstå at Beyer løbende ændrer "voicing" så en modelbetegnelse ikke nødvendigvis lyder ens fra år til år.

__________________
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Shelter 501 Mk. II, Supra Sword.
Til top Vis eggers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eggers
 
Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 491
Sendt: 10 November 2010 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

eggers skrev:
Jeg kan forstå at Beyer løbende ændrer "voicing" så en modelbetegnelse ikke nødvendigvis lyder ens fra år til år.


Det minder om når min far laver frikadeller, jeg tror aldrig han har serveret dunser der smagte ens to gange i træk. Han har sådan en distræt tilgang til madlavning så udfaldet er temmeligt tilfældigt, det er dog ikke noget han indrømmer, tværtimod forsøger han altid at få det til at lyde som om alt var nøje planlagt. "Ja, idag har jeg så prøvet på at lave dem sorte på ydersiden og rå indeni!".

At skifte lydkarakteristik uden at skifte modelbetegnelse lyder som et totalt selvmål. Det er en nem måde at slippe for at folk køber mærket igen når det første sæt er slidt op, det er jo ren lotto om man får den lyd man holder af igen.


__________________
Hjemmestrikket NAS -> Sonos ZP90 -> MHDT Havana -> Creek OBH-12 -> Krell KSA50 -> JBL 240ti
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren
 
eggers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 414
Sendt: 10 November 2010 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Strandvaskeren skrev:

At skifte lydkarakteristik uden at skifte modelbetegnelse lyder som et totalt selvmål. Det er en nem måde at slippe for at folk
køber mærket igen når det første sæt er slidt op, det er jo ren lotto om man får den lyd man holder af igen.


Beyer DT770 køber du kun én gang. De er umulige at slide i stykker. 17 år and counting.

__________________
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Shelter 501 Mk. II, Supra Sword.
Til top Vis eggers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eggers
 
Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 26 November 2010 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Konkluderer at dt770/600 er bedst med læderpuderne fra beyerdynamic. Gel pads giver bedre isolation, men de mister for meget soundstage...og ja, deres charme.

Fodret af iqube v1, som er en meget transparent forstærker (med lige knap nok power til 600 ohm, dog), lyder det ok med gel pads. Så det er et ok transportabelt sæt!

Fodret af Lisa III, som har en mere rund eller i hvert fald en smule mere varm lyd (og i øvrigt væsentligt mere power end iqube v1), synes jeg ikke at gel pads duer. Det bliver en lidt lukket og tæt lyd. Bass boost, som Lisa III har (en god en af slagsen), er der ikke så meget brug for her! Til gengæld lyder det fantastisk med læderpuderne. Men Lisa III er sgu lidt stor i det og læderpuderne lækker mere lyd. Så dette sæt er bedre, men knap så transportabelt.

iqube v1>dt770/600-godt transportabelt sæt

Lisa III>dt770/600-bedre, men mest til alene-brug

Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian
 
Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 01 December 2010 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg bestilt Fischer Audio FA-003. Jeg skal love for, at de får hype på head-fi:

http://www.head-fi.org/forum/thread/491632/review-fischer-au dio-fa-003-a-neutral-champ

Det eneste jeg kender til Fischer Audio er, at deres in-ears også bliver skamrost. Jeg havde faktisk på et tidspunkt bestilt nogle selvom jeg ikke rigtig bruger in-ears. Jeg nåede dog også at afbestille dem igen. Og nu dette... Nå, men jeg glæder mig til at få dem. Så skal de måles og vejes i forhold til esw9 og selvfølgelig dt770/600!

Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian
 
Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 13 December 2010 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fået et par JVC DX1000. Det er en virkelig underholdende hovedtelefon. Bassen er ekstremt god. Og lyden er, for et par lukkede hovedtelefoner, meget stor med god soundstage. Nogle har klaget over en mærkelig resonans i disse hvtlf., og jeg kan til dels godt følge kritikken, men generelt synes jeg det fungerer rigtig godt.

De blev anskaffet primært for at lytte til reggae og r&b + andet, hvor bassen er dominerende, men indtil videre har jeg faktisk primært brugt dem til rock. De spiller f..... godt  

Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 13 December 2010 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

DX er en dejlig bøf

men de Fisher har du afbestilt dem ??


__________________
Jeg ælsker min Ipod
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1460
Sendt: 13 December 2010 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

DX1000 er for "voldsom" i lyden til mig men jeg kan godt forstå hvorfor folk kan lide dem og så er de mega behagelige trods deres størrelse

__________________
Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000
 
Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 13 December 2010 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
DX er en dejlig bøf

men de Fisher har du afbestilt dem ??

Jeg har ikke afbestilt fa-003 (jeg afbestilte dba-02, da det var en dum impuls, jeg bruger ikke in-ears)

Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes