Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 11:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør til hjemmebiografen
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør til hjemmebiografen
Emne Emne: Hjemmebio anno 2017 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Justin Case
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2015
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 271
Sendt: 29 April 2017 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Når folk indretter hjemmebiograf er der ofte en ambition om at efterligne de rigtige biografer. Man ser ofte at man partout vil proppe 10 sæder ind i et forholdsvis lille rum, og laver gulv med niveauforskelle.

Men hvor tit har man egentlig brug for så mange siddepladser? I en børnefamilie er det selvfølgelig rart med mindst 4 pladser. Måske forestiller man sig at man skal have filmaften med vennerne. Men det må da være svært at blive enige om hvilken film man skal se. Folk har vidt forskellig smag. Og så er der jo altid nogen pladser der er bedre end andre.

Hvis nogen falder i søvn til en film virker det negativt på stemningen osv. Er det i det hele taget ikke et flop at lave en hjemmebio til mange personer?

Til top Vis Justin Case's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Justin Case
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 29 April 2017 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Justin Case. Der er så mange muligheder, under det der oftes kaldes "Hjemme Bio".



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Justin Case
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2015
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 271
Sendt: 29 April 2017 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Vi kunne også stille spørgsmålet:

Hvad er efter din mening den optimale måde at se film på?
Til top Vis Justin Case's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Justin Case
 
Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 29 April 2017 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Henslængt i sofaen med tømmermænd.
Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj
 
Justin Case
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2015
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 271
Sendt: 29 April 2017 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Tja, jeg kender nogen der er tilfredse med at se en "storfilm" på deres mobiltelefon.

Nogen skruer helt ned for lyden (dog kun hvis fiilmen er tekstet) De bryder sig absolut ikke om instruktørens ambition om at give en virkelighedstro oplevelse.

Nogen lader sig konstant forstyrre af uvedkommende hændelser i stuen og udenfor vinduerne. De ser kun halvdelen af filmen, og brokker sig bagefter over at det var en dårlig film. Ligesom nogen ser film afbrudt af reklamer - taber tråden - og kalder det en usammenhængende film.

Nogen bryder sig slet ikke om at se film, hvis den f.eks. er uhyggelig, voldelig, vedkommende, rørende, tankevækkende, satirisk, provokerende m.m.

Du skulle vel ikke tilfældigvis være en af dem?
Til top Vis Justin Case's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Justin Case
 
Justin Case
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2015
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 271
Sendt: 30 April 2017 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Hm, solen skinner i dag - og måske er sæsonen for hjemmebio ved at rinde ud
Til top Vis Justin Case's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Justin Case
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 30 April 2017 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke en hjemmebio, men surround tilknyttet tv i stuen. Jeg bruger det næsten hver dag til tv/film fra harddiskoptageren.
Køber næsten ikke film mere, det næste bliver vel HBO, Netflix osv. Jeg nørder gerne anderledes film. Stor fan af Lynch, så må nok
på HBO i maj for at se de nye afsnit af "Twin Peaks"! Mørkelægning er.....en udfordring i en dagligstue. Egentligt nyder jeg mest film
alene pt. Sjældent med familien. Faktisk nyder lige så megt, at se tv/youtube over stereoanlægget gennem Macén. Lyder
forrygende! En dedikeret bio ville være spild for mig.....
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Justin Case
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2015
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 271
Sendt: 30 April 2017 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg nyder faktisk også mest film alene. Så skal man ikke tage ansvar for om den nu er god. Jeg er endda begyndt at grine højt for mig selv, hvis filmen lægger op til det - det har jeg ikke gjort før

Så jeg har faktisk rigeligt i mine to gode stole i min i øvrigt dedikerede hjemmebio.
Til top Vis Justin Case's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Justin Case
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 30 April 2017 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har en stue, hvor der er hjemmebio i. Der er mørklægningsgardiner og hvide væge og projektor, Jeg ville gerne have et decideret bio rum, men det tillader huset ikke.

Med det sagt, synes jeg, jeg har lavet et fint kompromis, i det nye hus. Nok er der meget udstyr, men det er fuldt funktionelt som stue også.

Jeg har en sofa, to recliner og to biografstole op ad muren. Vi kan sidde 6 i alt.

Ofte nydes der en film med venner eller familie.

Der nydes også musik, jeg er så heldig at have et surround anlæg, der også kan spille stereo til stor fornøjelse, for både gæster og mig selv.




__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
Justin Case
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2015
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 271
Sendt: 30 April 2017 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Ja, det er desværre meget få boliger, der er født med et velegnet rum til hjemmebio. Når børneværelserne bliver ledige er de oftest for små, og nyere huse har typisk ingen kælder. Da jeg skiftede bolig sidst, gik jeg målrettet efter en med egnet biorum. Det er godt at du kan få lov at udfolde din interesse i stuen - og i øvrigt noget lækkert grej du har.
Til top Vis Justin Case's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Justin Case
 
Fjendbo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 August 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 200
Sendt: 30 April 2017 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har ingen hjemmebio, men blot et TV og stereoanlæg. Mere interessant synes jeg folks måder og præferencer at se film/serier på. Jeg vil helst se det 110% eller slet ikke. Det vil sige godt op for lyden og ingen forstyrrelser i filmens/afsnittets varighed - faktisk helst alene. Af den grund får jeg stort set intet set med kæreste på barsel og 6 måneder gammel datter

Så som det er lige nu, gad jeg godt, at jeg havde et lidt mere afslappet forhold til det, så jeg bare kunne dæmpe lyden lidt, sætte afsnittet på pause og vende tilbage lidt senere. Det er fint nok med 20min sitcoms, men med serier som Better Call Saul, House of Cards, Narcos osv., bliver jeg bare
irriteret, og får det ikke set

Til top Vis Fjendbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fjendbo
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 01 Maj 2017 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Justin Case skrev:
Ja, det er desværre meget få boliger, der er født med et velegnet rum til hjemmebio. Når børneværelserne bliver ledige er de oftest for små, og nyere huse har typisk ingen kælder. Da jeg skiftede bolig sidst, gik jeg målrettet efter en med egnet biorum. Det er godt at du kan få lov at udfolde din interesse i stuen - og i øvrigt noget lækkert grej du har.


Ja, de fleste rum, er for små i et hus udover stue. Lækkert du har et, rum decideret til bio. Jeg er også meget tilfreds, jeg er kommet langt. En drøm har længe, været at få projektor, men som ofte. Er der altid klar til nye tiltag :-D

Hvor stort er dit rum? Har du lavet nogle akustiske tiltag?




__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
Justin Case
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2015
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 271
Sendt: 01 Maj 2017 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Mit rum er 15 kvm. Lidt flere kvadratmeter havde ikke gjort noget - men det er ok. Jeg har et fabelagtigt billede og super god lyd. Jeg har ikke haft brug for særlig meget akustikregulering. En stykke sort Molton over en bred skydedør og et tykt gulvtæppe - det er det hele. En vigtig fordel med et dedikeret rum, er at man kan male det meget mørkt. Jeg har valgt antracitgrå. Det giver en virkelig god kontrast i billedet fra min JVC projektor.
Til top Vis Justin Case's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Justin Case
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 01 Maj 2017 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Ja, det er helt klart en fordel at have mørke væge. Jeg synes stadig jeg har et godt billede. Selvom ved store lyse passager, bliver de mørke steder, lyst op. Heldigvis er det ikke så udtalt, på film, som nogen gør det til.

Jeg synes, de der vælger, projektor fra, fordi de ikke, kan have mørke væge, går glip af noget. Det er meget federe med projektor.

Selvom, det da, er at foretrække, er det ikke et must, men lidt misundelig, er jeg da, på dem der har mørke vægge.

Jeg havde scenemolton før, ved et vinduesparti i min gamle lejlighed. Jeg har nu, mørklægningsgardin. Jeg spiller på langs i rummet. Heldigvis er mit vindue parti nu, i venstre side, for min lytte position.



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
Justin Case
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2015
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 271
Sendt: 01 Maj 2017 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:
Det er meget federe med projektor.



Helt enig
Til top Vis Justin Case's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Justin Case
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes