Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 04:31   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør til hjemmebiografen
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør til hjemmebiografen
Emne Emne: 4k mkv-film afspilning? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rincewind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 August 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 15 April 2020 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Hej i forummet...

Jeg har et problem med, at spille 4K/UHD film i MKV format, på mit Samsung Q70. Først lidt om mit setup:

Jeg har en PLEX DLNA media server kørende på en pc. Denne er koblet på min router med kabel og kører 1GB+ netværk. TV'er er koblet på samme router, men da porten i tv'et er begrænset, kører det nærmest kun 100Mbit. Der er både PLEX app og direkte DLNA Player på tv'et.
Har endvidere en ekstern harddisk koblet direkte til tv'et. Chromecast Ultra 4K. Filmene på min plex server ligger på en WD My Cloud Home, som er koblet på routeren med 1GB+ netværk.

Min pc:
Intel i7-9700K CPU @ 3.60GHz
32 GB RAM

Scenarier:
1. Jeg kører film fra harddisken direkte på tv'et. Dette kan fint lade sig gøre med enkelte film, men tv'et er begrænset i hvilke codecs det kan køre og hvis eks. underteskter er hardcodede i mkv-filer, kan tv'et ikke finde ud af, at skifte dem. Samme gælder lydformat etc..

2. Jeg bruger PLEX app'en på tv'et. Dette resulterer i, at 4K film buffer konstant. Til gengæld kan PLEX håndtere langt de fleste codecs. (Har prøvet at skifte til trådløs net på tv'et, der kører 700+Mbit, men det gør ingen forskel).

3. Jeg bruger DLNA player på tv'et til, at tilgå filmene direkte på PLEX serveren. Dette resulterer i opstartsfejl, hver gang jeg loader en film og filmene kan ikke spille.

4. Jeg bruger min telefon el. computer til at spille filmene fra PLEX og caster dem via Chromecast. Dette giver en fejl i PLEX og filmene vil ikke starte.

Nogen der har et lignende setup, eller noget helt andet, der fungerer til at spille 4K mkv-filer på et Samsung Q70? Kan en AppleTV eller anden player eks. håndtere, at man smider en ekstern HDD i den og spiller filmene herigennem?

PS. Det er ikke en option, at koble computeren direkte på tv'et, da de står på separate etager.

Til top Vis Rincewind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rincewind
 
Jonaspetersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 273
Sendt: 18 April 2020 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart vil jeg anbefale, efter hvad jeg har hørt/læst rundt omkring, en Nvidia Shield. Såvidt jeg kan se afspiller den nærmest alt i 4K.
Uden hak
Til top Vis Jonaspetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonaspetersen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes