Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 09:39   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Aktive ht & receiver? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spademand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 September 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 11 Juli 2015 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har fået et par aktive Dynaudio Xd400 højtalere ind i stuen, som erstatter nogle passive, og de spiller super godt igennem den medfølgende hub plus jackstik til f.eks. en telefon. Men
jeg vil rigtig gerne have min Denon 2311 forstærker sat på så lyden fra film og højere kvalitetslyd, fra min pc kan komme ud i højtalerne. Det har jeg umiddelbart et problem med.

Jeg har prøvet flere ting:

1:
Computer->hdmi->forstærker->Preout front left/right-> linein(hub)

2:
Computer->hdmi->forstærker->Preout front left/right->Analog indgang på højtalere

Løsning 2 har jeg fået til at virke. Men jeg skal skrue meget højt op på forstærkeren, og lyden er ikke ret god.

Jeg tror ikke min forstærker har en digital udgang, som kan bruges når mit input er fra HDMI så det er desværre ikke en løsning.
Der er en del parametere jeg kan skrue på i setuppet og måske gør jeg det forkert, og ellers er mit udstyr ikke godt nok. Højtalerne kan blandt andet sættes på slave master og external.
Jeg har prøvet et par forskellige kombinationer uden held og nu vil jeg lige prøve at høre om i kloge hovedet kan fortælle mig hvad jeg gør forkert inden jeg hovedløst prøver alle
kombinationer.

Kan min forstærkers pre out overhovedet bruges til at forbinde højtalerne ? Skal jeg have en digital udgang før at det virker korrekt ? Kan jeg lave en lappeløsning eller er det ny
forstærker ?

Jeg har kigget lidt på denne side, men der er desværre ikke meget hjælp at hente.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=99176&KW=ak tive+h%F8jtalere&PN=0&TPN=13
Jeg har desuden kigget manualer fra både xeo og xd serien igennem, men der står ikke meget om pre out forbindelser.


Tak for Jeres råd og vidensdeling.
Til top Vis Spademand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spademand
 
Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 303
Sendt: 13 Juli 2015 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Preout sidder lige efter dac chippen i det "semidigitale domæne", signalet er analogt og volume regulerbart. Jeg ved ikke hvorfor det ikke virker, det
kan også være pc'en der laver output signalet om, her højreklikker du på windows højtaler ikonet og vælger playback devices, der er også noget om
båndbredder du skal indstille.

Udover det mener jeg nok, at din avr-2311 slet ikke er noget for dine Dynaudio xd 400 til 30k/stk, der er ikke en værdig dac i den receiver lige
meget hvordan du ser på det indvendigt eller udvendigt. Jeg tror de fleste ville give mig ret i at du burde gå op i en seriøs dac med en forforstærker
der passer til dine behov. Du har jo ingen seriøs stereo processing i en billig avr receiver, klangen fra avr daccen ryger lige ud af højtalerne
bagefter.
Til top Vis Apexx512's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Apexx512
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 13 Juli 2015 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Virker dette ikke?


Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
Spademand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 September 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 13 Juli 2015 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Hej Jer der har svaret

Ja måske er det ikke det bedste setup. Men vi fik muligheden for at købe et 2 sorterings sæt pga. nogle medarbejderforldele. Derfor de dyre
højtalere og den "billige" forstærker.

Jeg har tidligere haft en gammel NAD forforstærker sat til min pre out udgang da recievere ikke kunne trække 5 højtalere på en gang. Så jeg er ret
sikker på at min denon har disse udgange.
https://www.komplett.dk/mlf/produkt/bilder/HiFi/denon1/2311_ back_big.jpg

Hej Rskriver. Desværre understøtter forstærkeren ikke HDMI til optisk konvertering. Den mulighed har jeg prøvet.

Medmindre i har andre kreative forslag vil jeg gerne sige tak. Jeg kan høre det måske ikke lige er så enkelt som jeg havde troet.
Til top Vis Spademand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spademand
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 13 Juli 2015 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Så den lyd du får ind via HDMI, kommer ikke ud i forstærkerens pre-outs? Er selv stereo-mand og ved ikke rigtigt noget om snurrerundt
forstærkere, men er da stadig uforstående overfor at lyden ikke bliver sendt til forstærkerens pre-outs? Synes ikke det giver mening

Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes