Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 03:26   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Triangel Quartet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Finsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Februar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 07 April 2020 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Har set mig varm på ovenstående højttalere, de kan købes nu i en Limited edition til 7tkr/stk, men har aldrig hørt dem, så derfor dette
indlæg, nogen der har erfaring med Triangel.....de skal spændes for Cambridge 851A og 840C, musikken er typisk Joe Cocker eller Hanne
Boel, markante vokaler som skal stå klart og fast i lydbilledet
Til top Vis Finsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finsen
 
Jonaspetersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 273
Sendt: 07 April 2020 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Jeg var igennem præcis de samme tanker før jeg købte mine for 2 år siden. Havde aldrig hørt dem, hørt om mærket eller noget som helst. Fandt to gode anmeldelser online..

Har haft B&W 705 (den gamle), B&W 604, B&W 683, B&W CDM 9NT, Wharfedale Diamond 250, Dali Suite 2,8, Dali Ikon 6, Audiovector MI 3 Avantgarde LE, Paradigm Monitor 9 førhen. Bortset fra Audiovector og CDM 9 NT, højttalere i den billige ende. Alle disse højttalere havde styrker og svagheder, som de fleste højttalere har.

Min stue og lytterum er cirka 40 kvm. Jeg lytter til al slags musik, undtagen klassisk og opera. Før jeg købte Triangle Quartet LE, lyttede jeg på B&W CM 8 mk2 og CM 10 mk 2 (25000 kr !), og Focal Aria 926. B&W CM 10 mk 2 oplevede jeg som tør og indelukket i sammenligning. Focal 926 var ok, men til 15000 kr ikke noget særligt. Lød indelukket. Jeg sprang derfor uden videre på.. Tænkte at for 14000 kr for et par Triangle, der jo kostede 2800 pund ved lancering, kunne det ikke gå helt galt.

Jeg vil sige at ud af alle de højttalere jeg har haft, er Triangle Quartet klart de bedste all round til stort set alle genrer og til film. De tegner et godt stereo perspektiv, mellemtonen er rigtig god, bassen er super god, og diskanten er tilstrækkelig defineret og klinger på en måde man ikke bliver træt af. De spiller frit og åbent. Isoleret set kunne diskanten være bedre, fx havde mine Audiovector MI 3 Avantgarde en suveræn diskant, men middelmådig bas. Den højttaler koster dog 39000 kr fra ny af, så der skal jo helst være en forskel. Samlekvaliteten, enhederne og lakken (mine er sorte) er i den øvre klasse. De er meget letdrevne og meget dynamiske.

I min stue oplever jeg at de imodsætning til andre højttalere ikke får rummet til at "spille med", hvilket er meget positivt med bare gulve osv. Det eneste negative jeg kan komme i tanke om er der ved højt lydtryk ved hård rock mangler noget bas (ikke dyb bas, men slagkraft, hvis det giver mening). Som mange andre moderne højttalere kan lyden her opleves lidt tynd i større rum (de spiller på langs i rummet). Har dog købt en 15" sub brugt. Det gør en kæmpe forskel. Jeg har også arbejdet meget med placeringen da der bestemt er noget at hente her.

Håber det kan bruges Til under 20000 kr kan jeg ikke for øje på noget der kommer i nærheden, når vi taler ny køb.

Til top Vis Jonaspetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonaspetersen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes