Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. maj 2024 | 22:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Mindre højttalere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Leather6
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 02 August 2005 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Hej alle !

Jeg går og overvejer at udskifte mine ellers glimragende Dali Evidence 470 højttalere med en ny og mindre model. Grunden er dels af "kosmetiske" årsager, dels at jeg ikke helt syntes jeg har pladsen til dem. Jeg har som erstatning kigget på f.eks. Monitor Audio Gold Ref 10 (koster vel ca. 8000,- for et sæt, men kan sikkert handles ned i ca. 7K) Eller B&W 705 (den koster ca. 10K for et sæt, så den har jeg, realitisk set, nok ikke råd til :-) Ideen er at de skal stå på stands og fungere som mine primære stereo højttalere. Mit set up er som følger: Forstærker: Marantz 5400 OSE Surround ting. Og hertil nogen Dali 2002 Bag ht. + en Gale 3080 Sub. og en B&W Center. Jeg hører primært Rock/pop/indie.

Og nu er mit gyldne spørgsmål: Tror i jeg kan "nøjes" med et mindre Ht. sæt? Og har i evt. nogen andre modeller jeg bør overveje? Håber i kan hjælpe..

/A

 



__________________
/Allan
Til top Vis Leather6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leather6
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2040
Sendt: 02 August 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Hvad med at finde et brugt sæt Dali Grand Coupé? Vil tro at de er en svingspole foran de andre du nævner.

 

/Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 550
Sendt: 02 August 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Jeg vil absolut anbefale dig at kigge på Vienna Acoustic Haydn grand ved http://vassagohifi.com

7500,-/sæt på tilbud!
Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 02 August 2005 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Om du kan nøjes med mindre højttalere? Det kan du sikkert godt, men du skal bare ikke regne med at få bedre plads hvis du skal have nogle seriøse standerhøjttalere, de kommer til at fylde mindst lige så meget som dine 470

Du kommer sikkert også til at give afkald på lidt bas, men det er ikke sikkert det er så slemt - kommer an på hvilke højttalere du ender med.



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 02 August 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Hvis reolhøytalerne du køber kan stå på reoler, eller henge på veggen sparer du plads. Skal de stå på stativ er du stortsett like langt.

En lille digresjon: Blir ikke kombinasjonen Evidence+Marantz fryktelig mørk? Jeg har selv Evidence, og for meg virker det som om de spiller bedre jo lysere forsterkeren er i klangen.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
Leather6
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 02 August 2005 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Hvis reolhøytalerne du køber kan stå på reoler, eller henge på veggen sparer du plads. Skal de stå på stativ er du stortsett like langt.

En lille digresjon: Blir ikke kombinasjonen Evidence+Marantz fryktelig mørk? Jeg har selv Evidence, og for meg virker det som om de spiller bedre jo lysere forsterkeren er i klangen.

Hej !

Pladsen er ikke afgørende i denne sammenhæng. Det handler om WAF faktor, samt ønske om at have et lidt mere elegant Hifi Setup i stuen.

Mht. Marantz og Evidence, så oplever jeg bestemt ikke lyden som mørk, tværtimod! JEg havde tidligere en Dennon AVR3300, DEN var tilgengæld MEGET mørk, sammen med Evidence. Lyden med Marantz'en er tilgengæld særdeles detaljeret og åben. Faktisk den eneste surround forstærker jeg har hørt med acceptabel lyd.. I den "rimelige" ende af pris skalaen selvfølgelig.

/A



__________________
/Allan
Til top Vis Leather6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leather6
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 02 August 2005 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Jeg kjenner selv ikke så godt lyden af Marantz, men alle påstår at de er mørke. Mulig jeg burde høre nærmere på en selv en dag
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes