Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. maj 2024 | 18:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: SVS Sub (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 14 December 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Er der nogen som skal til og investerer i en SVS Sub? Jeg påtænker mig at køre derop. Hvis vi nu var et par stykker kan det jo gøres billigere

Send en PB til mig hvis du er interesseret

 

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T
 
Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 510
Sendt: 14 December 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige selv været deroppe, det er godt nok en lang tur, men jeg vil da klart anbefale det, da man kan spare et par håndører

Det er virkelig super god service, han var der en lørdag kun pga jeg ville komme! Så kan klart anbefale det!

Forresten genialt produkt



__________________
Min stue
Til top Vis Bagger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bagger
 
Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 855
Sendt: 14 December 2005 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Det kunne være fedt og høre den et eller andet sted først.

Hvad koster det fra norge og hertil. Kan det svare sig selv og køre.



__________________
Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate
 
Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 15 December 2005 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Toolate skrev:

Det kunne være fedt og høre den et eller andet sted først.

Hvad koster det fra norge og hertil. Kan det svare sig selv og køre.

Prøvede lige at kigge på nette og man kan tage færgen fra hirtshals til Kristiansand t/r med bil for 1300.- LSound skulle ikke ligge så langt fra Kristiansand i følge ManicMinier som jo er nordmand

Hvis vi er to så er det jo ikke så dyrt, for vi kan vel så "omgå" det import moms

Jeg kiggede på en PB12-Plus og med fragt og import moms er den ca. 3000.- i besparelse.

 

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T
 
Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 15 December 2005 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Bagger skrev:

Jeg har lige selv været deroppe, det er godt nok en lang tur, men jeg vil da klart anbefale det, da man kan spare et par håndører

Det er virkelig super god service, han var der en lørdag kun pga jeg ville komme! Så kan klart anbefale det!

Forresten genialt produkt

hvor meget gav du for turen sådan ca.? var det med færge? var du så nødtil at overnatte?

slap du for import momsen?

Sikken en masse spørgsmål

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 15 December 2005 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Kristian T skrev:
Toolate skrev:

Det kunne være fedt og høre den et eller andet sted først.

Hvad koster det fra norge og hertil. Kan det svare sig selv og køre.

Prøvede lige at kigge på nette og man kan tage færgen fra hirtshals til Kristiansand t/r med bil for 1300.- LSound skulle ikke ligge så langt fra Kristiansand i følge ManicMinier som jo er nordmand

Hvis vi er to så er det jo ikke så dyrt, for vi kan vel så "omgå" det import moms

Jeg kiggede på en PB12-Plus og med fragt og import moms er den ca. 3000.- i besparelse.

 

Jeg vil bare advare om at jeg kommer fra det nordligste nord af Norge, så mine geografikundskaber om den sydlige delen af Norge er relativt begrænsede, så ikke stol på alt jeg siger

Men koster det virkelig så meget som 1300 t/r? Jeg vil da mene at jeg skulle slippe 600 t/r for mig, og min Almera?



__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 15 December 2005 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har nok ikke tastet korrekt ind vedr. bilen  men hvis det kun er 600.- så er det fanme billigt  kan desværre ikke i weekenden, så det må blive i starten af januar... er der nogen som er klar på en lille tur  kom nu jeg kan næsten ikke vente på den der BAdAss Sub
Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T
 
Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 510
Sendt: 15 December 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Altså jeg bor i Hillerød, så sådan her så min tur ud:

Lupo 3L (33 km/l), 1520 km, over med helsingør helsingborg 345 kr t/r

Jeg har nok sparet omkring de 300-500 kr!

Det er rigtig nok at fra Kristiasand er der ikke langt til Arendal hvor Lsound ligger, ca 100 km så vidt jeg husker!

Det er ikke muligt at spare noget i moms, da i skal betale norsk moms!

Skriv bare hvis i har flere spørgsmål til mig ang. min tur?!



__________________
Min stue
Til top Vis Bagger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bagger
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 15 December 2005 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg kan se vil du spare 809.50 ved at købe en PB10 i Norge fremfor at få den sendt til Danmark. Det du sparer er 4.5% told,  (da det i motsetning til i EU ikke er told på subwoofere i Norge), moms af tolden, og fragt.

Egentlig er du nok pliktig til at stoppe i tolden og betale moms og told for at så få momsen refunderet fra Norge, men det er nu så nemt at glemme



__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 15 December 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Ja jeg har jo glemt den norske moms  jeg syntes ikke det er bøvlet vær så jeg må nok bare tage mig sammen  

Jeg kan ikke komme til norge t/r med diesel mad og sårn hvad man nu indtager på sådan en tur for 800.-

Men tak for jeres input man håber jo altid på en go fidus...

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 15 December 2005 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Nej, da skal du ha en Lupo, dra som blindpassasjer med færgen, og kun spise de bærene der vokser i vejkanten

Det er selvfølgelig mere at spare på de større modellene, og om man er flere der skal ha kan der være en lille økonomisk gevinst ved at tage der op. Dog så skal man ha en varevogn om man skal købe et større antal subs.

Jeg tror at om man gør det så skal det være for turen, og ikke for at spare penger

Om man har lyst til at hilse på den ene ejeren af SVS skal man tage dit op i morgen, dvs man skal ta færgen fra hhals ved 1 tiden om aftnen, og er først hjemme igjen dagen efter om aftnen, så det er rimelig hardcore.



__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 15 December 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Nej, da skal du ha en Lupo, dra som blindpassasjer med færgen, og kun spise de bærene der vokser i vejkanten

 Men selvfølgelig kunne det være sjovt at høre de andre produkter de har, men jeg må nøjes med at bestille online denne gang . Har også læst om deres andre HT'er hvis du for lejlighed til at lytt på dem så skriv endelig lidt om din oplevelse... Måske skulle man overveje et komplet SVS system

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 15 December 2005 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

De små har efterhånden fået så meget pen omtale fra så mange individer, at det må være noget i det. Der er også introduktions pris på pakkerne nu, så der er da nogle penger at spare.

Om jeg har krefter til at tage op er prioritet 1 at lytte til højtalerene, selv om jeg kan se at det er det samme det går igen i alle omtalene af de (tåler meget effekt, men skal også ha lidt effekt for at vågne til liv, meget god matchning mellem front, og center, og skaber sammen med PB10en et indtryk af en større højtaler) så vil jeg aller helst høre de selv. Subwoofere er rimelig nemme at forudsige hvordan de grovt set vil lyde udifra at studere målinger, højtalere tror jeg ikke er lige nemme.

Om du vil kan jeg finde frem de omtalene jeg har lest så langt



__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 15 December 2005 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

her er en fra avtalk

Citér:

Aha... yes I heard you could not make it...

Well its was a lovely afternoon... so much better than being at work.

After getting lost on the way there ans then getting stuck on the A21 til I hit sevenoaks i did wonder if I would ever get there!

The guys at AVSales were great.. laid on a lunch with drinks.. and we got to chat with Ron from SVS who literally landed in the UK after a flying visit to Germany.

The Speakers were set up to work with both the PB10 sub and the PB12+ (hell thats a bit of a huge sub..)

The speakers were powered by a Pioneer AX10 and a myryad dvd player.

We heard a mixture of music, concert dvds and of course movies.
The speakers in the flesh look much better than the pics. They are nicely put together, feel very solid and have a lovely smooth finish, rather than the rough texture the photos seem to portray.

Now to be honest I don't worry about the stats just how it sounds to me.. and my only real experience is with Blue Skies and Gallo speakers that I have heard on a regular basis.

I thought the SVS speakers were really good. They gave a very detailed pro-monitor sound.. but they seemed to work better with music than the blue skies which for excel with movies. The PB10 surprised me at the power and depth it added.. though when the PB12+ was added in the higher sub frequencies seemed less pronounced and the bottom end was mighty deep (the room had a lot to do with this as both subs were in different positions and due to a extension to the side of the room you could stand there and the bass disappeared!)

We had music from Joss Stone, Steely Dan, Blue Man Group to name a few. The Movie segments were from the usually suspects like U571 and Master and Commander. I felt sorry for those working in the office downstairs as M&C at ref level was scary Smile

The speakers being the same matched very well, both subs adding to the overall soundstage. The dialogue was always clear and detailed and never strained or pinched even at high volume. Even at ref level (and I was sitting near the rear left speaker) I was quite happy and did not feel the sound was fatiguing at all.

They had loads of punch and handled dramatic changes in the soundtracks with ease. We also got to see the gunfight section of Open Range which showed off the full range of one extreme to another. Now tbh a more experienced person could probably find some issues with the way they perform I do not have the ear (thank god imho) to detect the nuiances that drive some of us on endless quests for perfection. There was nothing during the afternoon that stood up and said to me "hmm somethings wrong therw" (except that I again realise the appalling job lucas has done with the Ep3 soundtrack which after watching U571/M&C and Open Range definitely was missing something).

The room being used for the demo was quite small and so we were in the sweet spot but only probably a few feet away from the speakers. For the average room in the Uk I think they would perform excellently with the PB10.

The centre speaker (by far the largest of the set) also comes with a a tiltable stand which allowed easy adjustment of the speaker to the listeners and all the speakers had both simple mounts on the back for fixing to nails in the wall and standard mounts for omnipoint style wall brackets to allow angling of the speakers.

From our conversations there will be further higher end ranges in the future to complement this set. Currently UK pricing has not been set and I had not realised that in the US for pre-orders its currently $899 for the speakers and PB10 package..

So if you can stand the pro monitor style look (the speakers are not huge but a box is still a box Smile ) and you want a full set for very little money then I would say this is a no brainer.

I expect this will do well in the Uk if they set the price accordingly. The problems will be imho those with a front room setup like me do not necessarily want black box speakers there and those who are able to have dedicated room probably would not be looking at this end of the market for their system.

I understand there should be reviews of the PB10 in the major uk mags in the next couple of months followed by the speaker packages after that.

So will I be selling my Gallos.. well no I like the lifestyle look and their sound too much.. but had I been starting again they would have been seriously considered as the great starting point.

Cheers

Matt

Som sagt, jeg vil ikke garantere for noget, men de virker interessante



__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 15 December 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Du finder hele tråden her

http://www.avtalk.co.uk/forum/index.php?t=msg&th=15533&a mp;prevloaded=1&rid=0&SQ=0&start=25

Forumet er ejet af Englands (vistnok) største Velodyne forhandler, og vanligvis er medlemmene der ikke særlig venlige overfor SVSs produkter



__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 15 December 2005 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 15 December 2005 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Ja jeg vil også gerne høre dem

Jeg har lige nu bestil en PB12-Plus så det bliver fedt, en lækker julegave til far her...

 

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T
 
Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 15 December 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Vil bare lige sige, at jeg har fået meget hjælp og rådgivning fra LSound's Jan Ove Lassesen.

Han bad om en skitse over min kommende hjemmebio via mail og vupti stod han klar med rådgivning.

Jeg kan kun anbefale LSound super kundeservice 

Så nu må vi se med fragten hvordan det går, men jeg tror det ruller på skinner

Osse stor tak til ManicMiner for indputs og råd. Jeg overvejer SVS SBS-01, men syntes de er lidt små  men jeg er heldigvis ikke færdig men mit hjemmebio rum så der er tid endnu til at høre på forskellige opsætninger.

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 15 December 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Gratulerer, og du siger endeligt til om du skal ha hjelp til at pladsere, og kalibrere den. Jeg har en laptop med et par måleprogrammer på, en lydtryksmåler, og efterhånden en del erfaring med at kalibrere subs, og viktigst af alt; jeg synes det er sjovt

Jeg tror også at de små højtalerene er for små til Plus, men jeg tror også at om du spør Jan Ove vil du få et 100% ærlig svar på om det stemmer, jeg afventer selv de medium store når de kommer en gang i løbet af 2006.

 



__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 16 December 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Jammen når mit hjemmebio rum er ved at være færdig så siger jeg til  det kunne da være sjovt at mødes og lege lidt en grejet

Ja jeg syntes også de er lidt små i det, men jeg skal jo have nogle. Jeg holder indtil videre fast i Dali Suite 2.8.

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes