Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. maj 2024 | 19:16   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali Concept 6 eller Dali Blue 6006 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1151
Sendt: 13 August 2007 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Ja som overskriften siger er jeg kommet i tvivl om jeg skal vægle Dali Concept 6 eller Dali Blue 6006 de skal bruges som front højtalere i et sourround system jeg har set dem begge brugt 2 Dali Blue 6006 kostede 2500kr 2 Dali Concept 6 kostede 2000kr. så hvad skal jeg vægle håber nogen kan hjelpe mig(=

Mvh. Morten  

Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014
 
texe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 April 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 401
Sendt: 13 August 2007 kl. 02:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv ejet et par Dali Blue og dem var jeg ikke just glade for. De får ikke mine anbefalinger i hvert fald
Til top Vis texe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af texe
 
Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1151
Sendt: 13 August 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

ok men jeg har ellers hørt MEGET godt om Dali Blue 6006 her på forumet har du hørt Dali Concept 6??  høre meget gerne fra nogen der har

Mvh. Morten 

Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014
 
Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 13 August 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Morten014 skrev:

ok men jeg har ellers hørt MEGET godt om Dali Blue 6006 her på forumet har du hørt Dali Concept 6??  høre meget gerne fra nogen der har

Mvh. Morten 



Jeg har selv ejet et sæt Dali Concept 6, ind til for ganske nyligt.. Se evt min tråd ang mit anlæg.. Jeg må sige at jeg har været særdeles tilfreds med dem.. De spiller ganske fint til prisen.. De er ikke hyper detaljerede, men til prisen er de et godt køb..
De er ret hurtige og gengiver stemmer ganske fint, en god allround højtaler.. Mht. Blue, er de i mine øre måske en anelse mørkere, men ellers er der ikke KÆMPE forskel på de to højtalere, de har meget samme sound og lydfilosofi..


__________________
Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
Til top Vis Rune|WildChild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune|WildChild Besøg Rune|WildChild's Websted
 
Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1151
Sendt: 13 August 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

ok hvilken af de to tror du ville være bedst som fronter i er sourround system??

Mvh. Morten

ps. kunne du måske linke til din tråd??

Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014
 
Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 13 August 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Morten014 skrev:

ok hvilken af de to tror du ville være bedst som fronter i er sourround system??

Mvh. Morten

ps. kunne du måske linke til din tråd??



Du trykker skam bare på "Mit setup" i min signatur, så kommer du helt automatisk til tråden

Men altså jeg ville tage Concept 6'eren, presse ham ned på 1700 og så være glad.. Ville ikke betale ekstra for et sæt blue, som i øvrigt også er en ældre konstruktion end Concepten.. Vi er dernede hvor jeg vil sige der er så lidt forskel på lyden, så detaljer som gode terminaler, stabil fod og spikes tæller for Concepten frem for blue..


__________________
Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
Til top Vis Rune|WildChild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune|WildChild Besøg Rune|WildChild's Websted
 
Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1151
Sendt: 13 August 2007 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Ups...... fedt setup jeg kan godt lide Harman Kardon desin... den der lille Dab fætter du har er den god og hvor har du den fra?? jeg har set noget linende i hi-fi klubben.... jeg tror at jeg køre ned i hi-fi klubben og høre Concept 6 en dag 
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 13 August 2007 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Jeg ville klart vælge Concept... De spiller okay godt til prisen, og ligger lidt over Blue hvis du spørger mine ører...
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1151
Sendt: 13 August 2007 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

ok... ps. kan man høre Blue 6006 nogen steder??

Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 13 August 2007 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Morten014 skrev:

ok... ps. kan man høre Blue 6006 nogen steder??

Så vidt jeg ved er den udgået for noget siden, så det tror jeg ikke du kan...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1151
Sendt: 13 August 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

det mente jeg også

Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014
 
texe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 April 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 401
Sendt: 13 August 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Det er selvf. en smagssag, men min personlige holdning til Blue er at de langt fra er noget at råbe hurra for. Jeg skiftede dem ud til fordel for de noget dyrere B&W683 og jeg er stadig helt i svimer over hvor godt de spiller!

Gør dig selv og dine øre en tjeneste: slagt sparegrisen og køb noget bedre!


Held og lykke
Til top Vis texe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af texe
 
Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1151
Sendt: 13 August 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

jo tak.... takker for alle input

Mvh. Morten

Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014
 
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 14 August 2007 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Det bedste du kan gøre er at smutte ud og lytte til dem, prøv nogle forskellige mærker og modeller så du har noget at sammenligne med.

Dali kræver oftest ret kraftige forstærkere for at spille godt. Der er mange andre mærker på markedet.



__________________
Mvh.Christian
Cinemania
Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 
Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 15 August 2007 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Morten014 skrev:
Ups...... fedt setup jeg kan godt lide Harman Kardon desin... den der lille Dab fætter du har er den god og hvor har du den fra?? jeg har set noget linende i hi-fi klubben.... jeg tror at jeg køre ned i hi-fi klubben og høre Concept 6 en dag 


Det er en maximum dab-radio, som er købt hos nb radio.. Den er ikke videre highend, men meget lækkert at have så man lige kan høre P3 en gang i mellem..


csn1903 skrev:

Det bedste du kan gøre er at smutte ud og lytte til dem, prøv nogle forskellige mærker og modeller så du har noget at sammenligne med.

Dali kræver oftest ret kraftige forstærkere for at spille godt. Der er mange andre mærker på markedet.



Synes da det er noget vrøvl at sige at Dali som regel kræver kraftige forstærkere, nogen af deres high-end som euphonia og helicon har brug for masser af power, men Concept 6 er jo en 8 ohms højtaler med en følsomhed på 91 dB, det er ikke just noget der skriger efter kæmpe effekter eller noget..
Jeg har spillet dem på et gammelt aiwa mini-anlæg, og der var absolut ingen problemer, selvfølgelig lød de bedst på min denon-forstærker, men igen den var kun på 75 watt.. Så synes det er at villede og sige til manden at der skal bruges en kraftig forstærker..


__________________
Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
Til top Vis Rune|WildChild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune|WildChild Besøg Rune|WildChild's Websted
 
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 15 August 2007 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Morten014 skrev:
Ups...... fedt setup jeg kan godt lide Harman Kardon desin... den der lille Dab fætter du har er den god og hvor har du den fra?? jeg har set noget linende i hi-fi klubben.... jeg tror at jeg køre ned i hi-fi klubben og høre Concept 6 en dag 


Det er en maximum dab-radio, som er købt hos nb radio.. Den er ikke videre highend, men meget lækkert at have så man lige kan høre P3 en gang i mellem..


csn1903 skrev:

Det bedste du kan gøre er at smutte ud og lytte til dem, prøv nogle forskellige mærker og modeller så du har noget at sammenligne med.

Dali kræver oftest ret kraftige forstærkere for at spille godt. Der er mange andre mærker på markedet.



Synes da det er noget vrøvl at sige at Dali som regel kræver kraftige forstærkere, nogen af deres high-end som euphonia og helicon har brug for masser af power, men Concept 6 er jo en 8 ohms højtaler med en følsomhed på 91 dB, det er ikke just noget der skriger efter kæmpe effekter eller noget..
Jeg har spillet dem på et gammelt aiwa mini-anlæg, og der var absolut ingen problemer, selvfølgelig lød de bedst på min denon-forstærker, men igen den var kun på 75 watt.. Så synes det er at villede og sige til manden at der skal bruges en kraftig forstærker..

Alle dem jeg kender der har haft Dali ínc. jeg selv har haft glæde af en kraftig forstærker for at få det maksimale ud af dem.

Du kan godt få dem til at spille med mindre, de lyder bare så meget bedre med en meget større forstærker, (også i følge personalet i hifi klubben)



__________________
Mvh.Christian
Cinemania
Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 
Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 15 August 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

csn1903 skrev:
Rune|WildChild skrev:
Morten014 skrev:
Ups...... fedt setup jeg kan godt lide Harman Kardon desin... den der lille Dab fætter du har er den god og hvor har du den fra?? jeg har set noget linende i hi-fi klubben.... jeg tror at jeg køre ned i hi-fi klubben og høre Concept 6 en dag 


Det er en maximum dab-radio, som er købt hos nb radio.. Den er ikke videre highend, men meget lækkert at have så man lige kan høre P3 en gang i mellem..


csn1903 skrev:

Det bedste du kan gøre er at smutte ud og lytte til dem, prøv nogle forskellige mærker og modeller så du har noget at sammenligne med.

Dali kræver oftest ret kraftige forstærkere for at spille godt. Der er mange andre mærker på markedet.



Synes da det er noget vrøvl at sige at Dali som regel kræver kraftige forstærkere, nogen af deres high-end som euphonia og helicon har brug for masser af power, men Concept 6 er jo en 8 ohms højtaler med en følsomhed på 91 dB, det er ikke just noget der skriger efter kæmpe effekter eller noget..
Jeg har spillet dem på et gammelt aiwa mini-anlæg, og der var absolut ingen problemer, selvfølgelig lød de bedst på min denon-forstærker, men igen den var kun på 75 watt.. Så synes det er at villede og sige til manden at der skal bruges en kraftig forstærker..

Alle dem jeg kender der har haft Dali ínc. jeg selv har haft glæde af en kraftig forstærker for at få det maksimale ud af dem.

Du kan godt få dem til at spille med mindre, de lyder bare så meget bedre med en meget større forstærker, (også i følge personalet i hifi klubben)



Selvfølgelig lyder en højtaler altid bedre med en større og kraftigere forstærker, meeen altså vi snakker et sæt højtalere til 4k fra ny, de behøver altså ikke en kæmpe forstærker til en milliard.. Så meget får man heller ikke ud af at ofre penge på en giga forstærker på sådan et sæt højtalere..


__________________
Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
Til top Vis Rune|WildChild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune|WildChild Besøg Rune|WildChild's Websted
 
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 15 August 2007 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Jeg snakker ikke om en forstærker på flere 1000 watt, men en solid forstærker med en overdimensioneret trafo vil gøre underværker. Nu har prisen på højtaleren ikke altid noget af gøre med hvor stor og dyr forstærker man skal sætte foran. En højtaler lyder nødvendigvis ikke bedre eller værre fordi den koster x antal kr.

__________________
Mvh.Christian
Cinemania
Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 
Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1151
Sendt: 15 August 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

jeg tror det bliver en Harman kardon Avr 130 reciver....
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014
 
Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 15 August 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

csn1903 skrev:
Jeg snakker ikke om en forstærker på flere 1000 watt, men en solid forstærker med en overdimensioneret trafo vil gøre underværker. Nu har prisen på højtaleren ikke altid noget af gøre med hvor stor og dyr forstærker man skal sætte foran. En højtaler lyder nødvendigvis ikke bedre eller værre fordi den koster x antal kr.



Nej men synes der skal være en ballance i sammenhængen af ens komponenter, og på mig lyder det som om at du vægter en kraftig forstærker GANSKE højt i forhold til de højtalere vi snakker om..
Men ok det er smag og behag.. Jeg rådgiver ud fra mine bedste overbevisninger (og erfaringer med Concept 6)..
Men det gør du vel også.. Så lad os bare lade den ligge, og lade trådens ejer om at vurdere setuppets sammenhæng..

Morten014 skrev:
jeg tror det bliver en Harman kardon Avr 130 reciver....


Tror det er et ganske fint match til et sæt concept 6.. Jeg spillede primært min
e på en Denon 1705, som klarede det ganske godt og min H/K spillede endnu bedre på dem.. Tror H/K har fint med muller til at kontrolere enhederne..


__________________
Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
Til top Vis Rune|WildChild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune|WildChild Besøg Rune|WildChild's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes