Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. maj 2024 | 06:17   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: XTZ (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sebastian124
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 19 August 2009 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg skal have købt nogle nye højttalere. mit værelse er 11 kvm. normalt hører jeg Dire straits, kings of leon og Quuen, men de skal også kunne bruges til en fest eller 2.

Jeg har kig på disse 4. http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?Key=6923

http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?Key=6908

http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?Key=6593

http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?Key=5896

 

Hvad ville i andbefale. Hvad er forskellen på de 2 XTZ 93'ere

Til top Vis sebastian124's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sebastian124
 
NEHusker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline
Indlæg: 138
Sendt: 19 August 2009 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Forskellen ud over designet er blot at den ene er magnetisk afskærmet.

Hvilken forstærker har du?

Umiddelbart ville jeg vælge 89'eren i valnød. Men den fylder en del. Alternativt 93 og så supplere med en sub hvis det ikke er nok, men det kommer også an på dit budget....... som er????

 

Til top Vis NEHusker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NEHusker Besøg NEHusker's Websted
 
sebastian124
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 22 August 2009 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Mit budget ligger på højest 4000, men så skal der også købes en forstærker for de penge. Højttalerne bliver ikke for store til et lille rum på 11kvm eller?
Til top Vis sebastian124's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sebastian124
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 22 August 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv 89 Front, og de er dejlige - og noget af det bedste er bånddiskanten, den har en virkelig "sprød" lyd. Så jeg er glad for, at jeg valgte den i stedet for 80.1, som har almindelig diskant.

93 WMT skulle også være en rigtig god højttaler - jeg har desværre ikke hørt den. Men hvis du ikke har noget imod at bruge plads på gulvhøjtalere på dit lille værelse, så ville jeg vælge 89 Front. Og du behøver nok ikke bekymre dig om, om den bliver for voldsom på dit værelse, for bassen kan justeres med de medfølgende propper til de to basrefleks-porte - det står beskrevet i manualen. Diskanten kan også justeres bag på højttaleren.

Alle fire modeller skulle være meget lette at trække for forstærkeren, så du behøver ikke købe en meget kraftig forstærker. Jeg trækker selv de 89 Front fint med en ret svag gammel NAD.

__________________
HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 22 August 2009 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Hej sebastian. Jeg bruger selv XTZ 93 WMT i mit eget rum på 13kvm, og hører også Dire Straits. Og de gør det faktisk rigtig
godt med Money for Nothing på fuld drøn :)

89 Front kan dog nok levere lidt mere bund, men fylder selvf også lidt mere. (Synes dog 93'erne klarer det rigelig fint, hvad
bund angår)

89 satelitterne bliver nok for lille uden en sub, og så løber det hurtigt over budgettet
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes