Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. maj 2024 | 11:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Montering af folie på højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
amnesia
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 18 Februar 2010 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Er der nogen herinde der har kendskab til nogen på Fyn der monterer folie på højttalere - eller eventuelt selv kan gøre dette mod betaling?

Jeg har haft snakket med en fra nordjylland, som kunne gøre det til en rimelig penge - men dette er desværre for langt væk og skal de fragtes, så æder det differencen op, i forhold til prisen hos den skiltemager jeg har forhørt mig ved. Han var dog ikke engang helt sikker på at det var noget han kunne eller ville gøre.

Det drejer sig blot om to af siderne på et sæt Jamo gulvhøjttalere. Skriv gerne her i tråden, eller en privat besked, hvis det er noget du gør - eller kender nogen der kan gøre. Som sagt er det at foretrække, hvis det er på Fyn.
Til top Vis amnesia's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amnesia
 
ravnsholt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 18 Februar 2010 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  


Hej...

Jeg har selv gjort det (og jeg er verdens mindst praktiske mand) ..jeg købte folie hos min lokale skiltemand og gik i gang. Det var et sæt Spica angelus der fik det monteret ovenpå fineren.

Først afrensede jeg fineren med en mikrofiberklud, så skar jeg stykket til med et overlap på ca. 5 cm til alle sider. Derefter startede jeg fra bunden og arbejdede mig opefter. Jeg brugte hånden til at presse folien på plads, da den er lidt modtagelig overfor ridser fra en skviser. Til sidst brugte jeg en skalpel til at skære det overskydende materiale af, voila, ny farve på højttalerne..

Det er faktisk meget nemt når man kommer igang, det er et typisk DIY job..hvis du vil se resultatet kan jeg evt sende dig et par billeder af højttalerne (de er faktisk til salg her på KSB, så der kan du også se det færdige resultat)


Held og lykke med projektet

Peter

   
Til top Vis ravnsholt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ravnsholt
 
amnesia
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 18 Februar 2010 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Siderne jeg skal have monteret det på har bare nogen buede kanter og jeg er i tvivl om at jeg selv kan få et pænt resultat. Det er derfor jeg kaster bolden op og håber på en mere kyndig person griber den - eller hvordan man nu siger det :)

Alternativt er det noget jeg må forsøge selv, hvis der ikke er nogen der melder sig.
Til top Vis amnesia's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amnesia
 
ravnsholt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 18 Februar 2010 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  


Ok, sorry...

Peter
Til top Vis ravnsholt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ravnsholt
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes