Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 19:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nye HT’er eller rep af gamle????? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NEHusker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline
Indlæg: 138
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Hey

Nu har jeg siddet i mange måneder og brudt mit hovede med spørgsmålet om jeg skal repe mine Dali 400 (nye diskanter og evt. filter), eller skal jeg kigge efter nogle nye....????

Egentlig er jeg glad nok for Dali'erne, men ikke forelsket eller noget. Jeg købte dem meget billigt brugt da diskanterne ikke var originale. De lød forfærdeligt, indtil jeg skiftede diskanterne til nogle fra Dali 102 jeg havde liggende. Det er langt fra perfekt, men ok. Da jeg fik dem var de i lys finér, men jeg har efterfølgende malet dem højglans hvide. Det tog laaaaang tid, men de scorer stort på WAF skalaen.

De indgår i et surround setup med H/K AVR 255, som ingen problemer har med at trække dem. Jeg skiftede kablerne med stor gevinst. Bag HT er et JBL sat system, og center er en gammel Proson CS120. Kilderne består af net tv, PS3, og en Philips CD880.

Det hele fungerer som familiens alter, da al billede og lyd går gennem H/K'en. En sjælden gang imellem får jeg tid til at sætte mig ned og nørde musik på høj lydstyrke, men så skal det også være iorden. Jeg lytter til alt, men der skal være kontrol når det går stærkt. Jeg tweeker lidt af og til, men det er mere en arbejdsskade, da jeg er live lyd og systemtekniker på fuldtid til daglig, så der får jeg også stillet mit behov. Med andre ord, jeg er kritisk, men det skal også blot dække familiens behov uden at vælte budgettet...... kompromis!

Hvis jeg vælger at repe Dali'erne vil jeg gerne skifte centeren ud, men har ingen idé til hvilken der vil passe nogenlunde til dem????

Hvis jeg køber nye havde jeg tænkt på XTZ 89 5.1 pakken, men venter til jeg har hørt dem min chef har bestilt. Men hvis der er andre alternativer fra jer lytter jeg gerne.

Er der nogen der har en mening om mit lille dilema, hvad ville i gøre? Hvor får jeg mest fidelity for pengene?

De Bedste HiFi hilsner

Stone

 

Til top Vis NEHusker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NEHusker Besøg NEHusker's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes