Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 10:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Forskel på XTZ 99.36 og XTZ 99.36 piano?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mathew
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Marts 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 211
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg sad lige og undrede mig lidt over dette. Der er en vægt forskel på dem på 8kg pr. højtaler, men størrelses mæssigt er de cirka lige store (Pianolak udgaven er 10 cm. højere, men 5 cm. smallere.)

Hvor kommer de 8 kg. ekstra fra? Undre mig lidt, da jeg er gået en del på kompromi efterhånden og overvejer en af de 2 modeller.
Til top Vis Mathew's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mathew
 
ludvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juli 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 146
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

XTZ 99.36 og 99.36 piano benytter de samme højtalerenheder. 39.36 er et "nyere design", hvor sider og bagstykke går sammen i en afrundet form. Og så mener jeg, at tykkelsen på mdf-pladerne er mindre på 99.36 end de er på pianoudgaven. Jeg tror, at det er det, der er årsagen (foruden størrelsen) til, at pianoudgaven er en del tungere.

Jeg har forøvrigt selv et par ældre XTZ højtalere (gulvmodel), som jeg synes er rigtig gode. Og til prisen, vil det svært at finde andre højtalere, hvor du får ligeså god kvalitet til pengene. Der findes mange omtaler og anbefalinger af XTZ højtalere her på HIFI4All.

Med venlig hilsen Ludvig

Til top Vis ludvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ludvig
 
Mathew
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Marts 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 211
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 02:11 | IP-adresse registreret  

8 kg. MDF er godt nok meget når det kun er 10cm højere og endda 4 cm smallere.

Jeg tror gerne på din forklaring, men de 8 kg. pr. højtaler må simpelthen komme fra noget andet :) (Kan de ha' fyldt den med beton? )

!EDIT!

Jeg tager det i mig igen. Faldt over dette i en anmeldelse;

"If you opt for the gloss black option, it's almost an entirely different speaker, with the exception of the drivers and crossover values. Whilst the 99.36 here has the truncated teardrop cross section in 18mm (3/4" in protestant) MDF, made familiar by KEF and the like, the gloss black option is in a rectangular cabinet hewn from a thicker 1" MDF (25mm in papist) that is also 90mm taller, 45mm narrower and 35mm deeper cabinet. The thicker MDF is necessary to compensate for the loss of the natural rigidity of the curved cabinets. The gloss black offers four reflex ports, plus an additional two extra bass tuning options via the crossover. The Gloss Black is different enough that it really should be labeled a 99.37 following XTZ's nomenclature. The 99.25 and 99.26 stand-mounts differ only in cabinet shape and yet attract different model designations for instance."

Tror da jeg skal satse på den "nye" model så.

Til top Vis Mathew's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mathew
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes