Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 18:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Baze E3500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mrtreeemaaan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 05 Februar 2012 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Hjæælp..... Har købt et sæt brugte BAZE E3500 active power tower med indbygget sub. Ifølge instuktionen tilsluttes subben direkte subudgangen på forstærkeren via et RCA/RCA kabel. Da min forstærker IKKE har sub udgang skal den forbindes med et addapter kabel via et phonostik på bagsiden af højtaleren og op til klemmerne. dette kabel skal være høj-frevens!!! Hvor skaffer jeg det??? Originalt følger begge typer kabler med, men da jeg har købt dem brugt og ikke viste det har jeg dem ikke....... Håber nogen kan hjælpe mig :-)
Til top Vis Mrtreeemaaan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrtreeemaaan
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9872
Sendt: 05 Februar 2012 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Med højfrekvens kan det blot være et digital kabel. Dem kan du få fra 100kr og op. Det er et coax kabel, der ligner et alm phono kabel. Har din forstærker en pre out, kan du tilslutte subben her og stadig styre volumen.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Mrtreeemaaan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 05 Februar 2012 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Tak for svar.......... har nu lavet 2 coxaial kabler og loddet phonostik på, men dette løste desværre heller ikke problemet. Kablet jeg har brugt  er: BC 20 inc coaxial cable 1x0,28 (23 awg)

Der står desuden i manualen: VIGTIGT: Power tower høj-frekvens kablet er udviklet specielt til dette brug, så forsøg venligst ikke denne tilslutning med andre typer kabel.

Ville derfor gerne om nogen kunne fortælle hvor de originale kan skaffes.

Anyone????????????? 

Til top Vis Mrtreeemaaan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrtreeemaaan
 
Mrtreeemaaan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 10 Februar 2012 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Se venligst tidlige indlæg, har brug for hjælp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Til top Vis Mrtreeemaaan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrtreeemaaan
 
highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 November 2011
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 598
Sendt: 10 Februar 2012 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Mrtreeemaaan skrev:
Se venligst tidlige indlæg, har brug for hjælp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1


Kan du ikke poste et godt billed af tilslutningerne på den højttaler ?

Det lyder helt forkert at der skal bruges et specielt kabel... Det lyder mere som om du skal KØBE et DYRT kabel til DISSE
højttalere

__________________
Basti@live.dk
Til top Vis highenden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af highenden
 
Mrtreeemaaan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 11 Februar 2012 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Mrtreeemaaan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrtreeemaaan
 
highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 November 2011
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 598
Sendt: 11 Februar 2012 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

De burde da spille helt almindeligt hvis du sætter et højttalerkabel på fra din forstærker til dine terminaler på de højttalere og
har de 2 bøjler imellem (eller et stykke kabel) mellem de 2 plusser og de 2 minusser

__________________
Basti@live.dk
Til top Vis highenden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af highenden
 
Mrtreeemaaan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 11 Februar 2012 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Tak for svar....

Ja men det gør de ikke. Som du kan se på det lille billede af manualen som ligger i midten skal der et kabel fra klemmerne ned til line-input. Som der står et "Interconnecting cable", og som der står beskrevet i det billede med tekst skal man bruge det kabel der fulgte med hvilket jeg ikke har da jeg har købt dem brugte. Har både prøvet med et phono kabel(RCA) og et coax kabel uden held.

Til top Vis Mrtreeemaaan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrtreeemaaan
 
highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 November 2011
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 598
Sendt: 11 Februar 2012 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Jamen hvad gør de ? Er der overhovedet ingen lyd ?

Det er jo samme princip som B&W 605

__________________
Basti@live.dk
Til top Vis highenden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af highenden
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 11 Februar 2012 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Mrtreeemaaan skrev:

Tak for svar....

Ja men det gør de ikke. Som du kan se på det lille billede af manualen som ligger i midten skal der et kabel fra klemmerne ned til line-input. Som der står et "Interconnecting cable", og som der står beskrevet i det billede med tekst skal man bruge det kabel der fulgte med hvilket jeg ikke har da jeg har købt dem brugte. Har både prøvet med et phono kabel(RCA) og et coax kabel uden held.

Er da nemt de øverste terminale tilsluttes forstærkeren med højtalerkabel og subben som er aktiv skal have signal fra forstærken som den for fra de nederste terminaler og så ind i line input.

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 November 2011
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 598
Sendt: 11 Februar 2012 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Mrtreeemaaan skrev:

Tak for svar....


Ja men det gør de ikke. Som du kan se på det lille billede af manualen som ligger i midten skal der et kabel fra
klemmerne ned til line-input. Som der står et "Interconnecting cable", og som der står beskrevet i det billede med tekst skal
man bruge det kabel der fulgte med hvilket jeg ikke har da jeg har købt dem brugte. Har både prøvet med et phono
kabel(RCA) og et coax kabel uden held.



Når du har koblet det phonokabel på højttalerne, hvad har du så sat i den anden ende ?

Er det phonostik i den ene ende af kablet og så løse ender i den anden ende, der sættes i højttalerterminalerne på
forstærkeren ?
Spiller mellemtone og diskant, når du sætter et kabel fra din forstærker til de terminaler på højttaleren, hvor der er de 2
metalbøjler ?

@gasolin Så enkelt er det desværre ikke da højttalersignal og liniesignal er 2 vidt forskellige niveauer


__________________
Basti@live.dk
Til top Vis highenden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af highenden
 
Mrtreeemaaan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 12 Februar 2012 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Ja et lille stykke kabel med phonostik i den ene ende og ikke noget i den anden, nøjagtigt som beskrevet i manualen. Har både prøvet med et stykke RCA kabel og et COAX kabel men med samme resultat. Diskant og mellem tone spiller som det skal når ikke det lille kabel er sat på. Så snart man så sætter kablet i går diskant og mellemtone en smule ned i styrke men der kommer liv i subben, problemet er så at man ikke kan skrue op uden at forstærkeren begynder at klikke og slå fra(har brændt en af i forsøget) Derfor er min konklution at man skal have de originale kabler da de åbenbart er specielle som de også skriver i manualen. Citeret direkte fra manualen: Vigtigt: Power tower høj-frekvens kablet er udviklet specielt til dette brug, så forsøg venligst ikke denne tilslutning med andre typer kabel.

Fra ny medfølger: 1 stk. lav-frekvens interconnect Y-kabel(Til brug ved forstærker med èn sub-udgang) 2 stk. lavfrekvens subwoofer interconnect kabler(Til brug ved forstærker med 2 sub-udgange) 2 stk. høj-frekvens adapter kabel(Til brug ved forstærker uden sub-udgang)

Underligt at man INTET kan finde på nettet. De er fremstillet og designet i danmark.

Til top Vis Mrtreeemaaan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrtreeemaaan
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 12 Februar 2012 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Uanset hvad så skal de spille med højtalerkabel i de øverste terminaler,hvis ikke de gør er de måske defekte (er du sikker på de virker?). Er sikker på baze ikke er at finde på nettet fordi de ikke eksistere i dag eller er et meget gammelt mærke der ikke er solgt i ret stort antal.

Fandt denne artikel indlæg #34 om en der har et sæt E4000 som han købte i 2002 han er stadig medlem af HOL prøv at kontakte ham http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?tid=159670&fid=1 7

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 November 2011
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 598
Sendt: 12 Februar 2012 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Mrtreeemaaan skrev:

Ja et lille stykke kabel med phonostik i den ene ende og ikke noget i den anden, nøjagtigt som
beskrevet i manualen. Har både prøvet med et stykke RCA kabel og et COAX kabel men med samme resultat. Diskant og
mellem tone spiller som det skal når ikke det lille kabel er sat på. Så snart man så sætter kablet i går diskant og mellemtone
en smule ned i styrke men der kommer liv i subben, problemet er så at man ikke kan skrue op uden at forstærkeren
begynder at klikke og slå fra(har brændt en af i forsøget) Derfor er min konklution at man skal have de originale kabler da
de åbenbart er specielle som de også skriver i manualen. Citeret direkte fra manualen: Vigtigt: Power tower høj-frekvens
kablet er udviklet specielt til dette brug, så forsøg venligst ikke denne tilslutning med andre typer kabel.


Fra ny medfølger: 1 stk. lav-frekvens interconnect Y-kabel(Til brug ved forstærker med èn sub-udgang) 2 stk.
lavfrekvens subwoofer interconnect kabler(Til brug ved forstærker med 2 sub-udgange) 2 stk. høj-frekvens adapter kabel(Til
brug ved forstærker uden sub-udgang)


Underligt at man INTET kan finde på nettet. De er fremstillet og designet i danmark.



Det tyder på at du får vendt + & - forkert og det derfor laver en kortslutning.

Både fordi det går ned i styrke og fordi en forstærker er brændt af

Den leder der går til inderpinden på det phonostik, skal gå til + og den anden til minus




__________________
Basti@live.dk
Til top Vis highenden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af highenden
 
Mrtreeemaaan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 12 Februar 2012 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

@gasolin Har haft lånt en forstærker med seperat sub-udgang, så ja de virker!

@highenden Har med 100% ike vendt noget forkert, har selv loddet stik på.

Er kommet frem til at jeg må købe mig en forstærker med sub-udgang, da jeg ved det virker med RCA kabler. 

Til top Vis Mrtreeemaaan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrtreeemaaan
 
highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 November 2011
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 598
Sendt: 12 Februar 2012 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Mrtreeemaaan skrev:

@gasolin Har haft lånt en forstærker med seperat sub-udgang, så ja de virker!


@highenden Har med 100% ike vendt noget forkert, har selv loddet stik på.


Er kommet frem til at jeg må købe mig en forstærker med sub-udgang, da jeg ved det virker med RCA kabler. 



Så BØR det altså virke med dit eget kabel - Prøv igen ved lav styrke og vend + & - oppe ved forstærkeren på det kabel der er
phonostik på i den anden ende   

__________________
Basti@live.dk
Til top Vis highenden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af highenden
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes