Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. maj 2024 | 12:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Ny pladespiller m.v. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
redwine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2011
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 255
Sendt: 24 April 2016 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Vil gerne prøve analog vejen igen, vist ikke den eneste!

Fuldstændig på bar bund, så søger lidt hjælp.

Skal man gå efter mm eller mc som start?

Kan man få en "high-end" start for eks. budget 5000kr ex. Riaa, eller skal man højere op?

Har i nogen bud på pladespiller og pick-up?

Skal have rytme og nerve
Til top Vis redwine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redwine
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 24 April 2016 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Tja... Hvis jeg var dig, som nybegynder, så vil jeg tage kontakt til ham der har en Thorens TD 318 mk ll til salg herinde... Så er du i gang. Han tjekker de pladespillere grundigt igennem han har til salg, og han er efter min mening fair med priser...

Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 24 April 2016 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Nå ja, den pickup der er på er en mm, og pladespilleren kan sagtens bruges med langt dyrere mm som mc pickupper... Har du en forstærker med
phono indgang, kan du tilslutte den, har den ikke, skal du bruge en riaa...
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
redwine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2011
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 255
Sendt: 24 April 2016 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Kan godt se det ikke er mange penge, men er man "kun lige kommet igang så"? Synes jeg har hørt mange steder, at ældre brugte pladespillere til eks 3000kr slet ikke kan følge med nye til samme pris grundet udvikling i materialer etc?
Til top Vis redwine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redwine
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6266
Sendt: 24 April 2016 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

redwine skrev:
Synes jeg har hørt mange steder


Er ikke rigtig gangbar viden, kan ikke bruges som sådan og er temmelig forkert.
Det drejer sig om at have noget rigtig viden (skrevet eller med kompetente venners hjælp), da brugtkøb kan være en jungle. Jeg har set de arveste blik/skrammelpladespillere sat til salg uden arm og pu til 1500-2000, da sælger tror, at det er det, han kan få for skidtet.
Til gengæld findes der rigtig meget godt vintage gear, der sagtens outperformer nyere ting til den dobbelte pris. Det drejer sig blot om at vide noget om tingene, være vågen, tålmodig og slå til, når det rigtige bud er der.
Nu brugte du udtrykket "HighEnd". Nej, selvfølgelig kommer du ikke i nærheden af HighEnd til 5.000,- kr.
Heller ikke det dobbelte eller tredobbelte, men mindre kan sagtens gøre det. Du kan gøre som Struktøren siger, og gå efter den Thorens til en start. Den holder prisen meget godt, hvis du vil sælge igen om et års tid eller to.
Omvendt kan du spare noget mere sammen og gå skridtet videre første gang du køber. Hvis du spenderer 10.000,- på brugtmarkedet på grammofon, pickup og riaa (og ser dig godt for selvfølgelig), kan du være heldig at være kommet 50-70% af vejen til HighEnd i dine ører .

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 24 April 2016 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Uha... High End er sgu en svær størrelse... Men for en uge siden så jeg en af mine drømme pladespillere brugt... Desværre var jeg igen for langsom
En Luxman PD 300 med en SME 3009 III arm monteret, efter billedet at dømme, hamrende velholdt... For 3500,-kr ... Går stadig og ærgrer mig... Men håber køberen er en der værdsætter den...? Men man kan være heldig... Men der er langt mellem snapsene...

Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3095
Sendt: 24 April 2016 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Hej Redwine.
Jeg vil i al ubeskedenhed foreslå at du kigger ind på min hjemmeside - www.pladespilleren.dk
Her får du måske svar på nogle af dine spørgsmål.

Mht. til "high end" contra en god pladespiller er meningerne jo mange. De fleste sammenligner med hvad de kan opnå fra CD mediet eller en streamer. I sidste ende drejer det sig jo bare om af få opfyld sine EGNE behov - ikke andres.

MIN personlige mening af en GOD pladespiller ligger omkring de 20.000,- Fordelt på værk, arm, pickup, RIAA og kabler. Fordelingen kan man så selv bestemmer, men omkring de 5.000 på en god pickup og ca. det samme for armen.

HIGH END ... tja, så snakker vi MANGE penge og en lydkvalitet, hvor jeg ikke mener CD kan være med. Personligt har jeg investeret (ikke "brugt") et pænt 6-cifret beløb i de analoge kilder og det kan stadig blive bedre.



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2152
Sendt: 24 April 2016 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Struktøren skrev:
Uha... High End er sgu en svær størrelse... Men for en uge siden så jeg i DBA en af mine drømme pladespillere... Desværre var jeg igen for langsom En Luxman PD 300 med en SME 3009 III arm monteret, efter billedet at dømme, hamrende velholdt... For 3500,-kr ... Går stadig og ærgrer mig... Men håber køberen er en der værdsætter den...? Men man kan være heldig... Men der er langt mellem snapsene...

Mvh
Birger

Det er også en af de modeller jeg har kikket efter. Men jeg fandt en Kenwood kd 7010 fra ca. 1990, og den kostede under 2k på en auktion. Jeg havde budt 600€ på en ebay auktion på en 7010er, men prisen rundede de 1000€. Men Kenwood'en var som ny med den oprindelige pick up, som dog skulle skiftes, men jeg tror jeg har pladespiller i den så længe jeg vil beholde den. Om Kenwood'en eller Luxman'en er high end må være op til folk selv at bedømme. Og det viser at hvis man kikker sig for er der indimellem rigtig gode køb.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 24 April 2016 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

redwine skrev:
Kan godt se det ikke er mange penge, men er man "kun lige kommet igang så"? Synes jeg har hørt mange steder, at ældre brugte
pladespillere til eks 3000kr slet ikke kan følge med nye til samme pris grundet udvikling i materialer etc?



Det er heeeltt forkert. Jeg tror snarere, at det forholder sig omvendt! 😊

MVH.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 24 April 2016 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Brugt eller nyt? Det er vel valget?....jeg ville nok satse på en nyere Thorens eller Rega. Så mangler du RIAA og pickup. Jeg ville nok
give det mere en 50-70% på HighEnd skalaen. Hvad det så end betyder. Det er vel lidt som en Ferrari med 3 hjul. Men jeg er heller
ikke til sus og skrat......
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6266
Sendt: 24 April 2016 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Gekkofinger skrev:
Men jeg er heller
ikke til sus og skrat......


Næh, det fremgår jo meget tydeligt af din brugerprofil, så hvorfor overhovedet forsøge at give råd i en tråd om pladespillere, når du tydeligvis ikke har en (eller erfaringen)??

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2910
Sendt: 24 April 2016 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Han har skam en fin Micro DQX1000 med original arm stående.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
BLund
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 23 August 2014
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 201
Sendt: 24 April 2016 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

redwine skrev:
Hejsa,

Vil gerne prøve analog vejen igen, vist ikke den eneste!

Fuldstændig på bar bund, så søger lidt hjælp.

Skal man gå efter mm eller mc som start?

Kan man få en "high-end" start for eks. budget 5000kr ex. Riaa, eller skal man højere op?

Har i nogen bud på pladespiller og pick-up?

Skal have rytme og nerve


Glem MC som en start
Ex riaa dvs du har grejet det kan levere rytmen og nerven ?
Start med en billig Rega, så kan det ikke gå helt galt, Thorens var heller ikke dårligt men meget anderledes i presentationen så køb ikke for dyrt i starten, prøv at finde ud af din smag
Til top Vis BLund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BLund
 
norvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 280
Sendt: 24 April 2016 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Hej redwine,

der er sådan en til salg i øjeblikket:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=308857

Den kunne helt klart også være et godt bud. Og 2M Black pick-uppen er helt klart en spændende en. Jeg husker at have set et sted, en reviewer kalde den for den bedste MM pick-up nogensinde. På den anden side, er der nok også mange, der ville have præference for 2M Bronzen.

Jeg tror ikke, du vil blive ked af den pladespiller, men som med alt, kan det være dine præferencer er anderledes. Hvis du har mulighed for at høre, de pladespillere, du kunne være interesseret i først, ville det selvfølgelig være at foretrække.



__________________
Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
Til top Vis norvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af norvig
 
redwine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2011
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 255
Sendt: 24 April 2016 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

BLund skrev:
redwine skrev:
Hejsa,

Vil gerne prøve analog vejen igen, vist ikke den eneste!

Fuldstændig på bar bund, så søger lidt hjælp.

Skal man gå efter mm eller mc som start?

Kan man få en "high-end" start for eks. budget 5000kr ex. Riaa, eller skal man højere op?

Har i nogen bud på pladespiller og pick-up?

Skal have rytme og nerve


Glem MC som en start
Ex riaa dvs du har grejet det kan levere rytmen og nerven ?
Start med en billig Rega, så kan det ikke gå helt galt, Thorens var heller ikke dårligt men meget anderledes i presentationen så køb ikke for dyrt i
starten, prøv at finde ud af din smag


Hvor ligger forskellene på Rega og Thorens i præsentation?
Til top Vis redwine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redwine
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 24 April 2016 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

norvig skrev:
Hej redwine,der er sådan en til salg i øjeblikket:id=308857">http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=308857Den kunne helt klart også være et godt bud. Og 2M Black pick-uppen er helt
klart en spændende en. Jeg husker at have set et sted, en reviewer kalde den for den bedste MM pick-up nogensinde. På den anden side, er der nok
også mange, der ville have præference for 2M Bronzen. Jeg tror ikke, du vil blive ked af den pladespiller, men som med alt, kan det være dine
præferencer er anderledes. Hvis du har mulighed for at høre, de pladespillere, du kunne være interesseret i først, ville det selvfølgelig være at
foretrække.



Den ser meget interessant ud. Og ser ud til at være bygget klasser bedre end rega. Kommer lidt an på armen.

Rega synes jeg kun er interessant i de deres entre serier. Jeg vil helt klart gå efter som jeg har valgt med seperat motor og remtrukket,
hvor det hele ikke er indbygget i plinten og seperat strømforsyning. Det er en lidt dyr løsning men klart mekanisk set den bedste og det kan høres på
lyden.. Jeg er selv meget begejstret for Micro Benz gold Pick up med Jelco SA 250 arm på en Acoustic Signature Eco. For 5000 kr kommer du langt
brugt på pladespiller Ecx. RIAA. En RP 6 er noget skrammel i min bog mekanisk set synes jeg deres løsninger er helt hen i vejret på deres dyre
pladespiller med let og stiv plint og en lidt kedelig løsning.

Jeg vil gå op i 7500 kr Inc RIAA brugt hvis du vil op i noget der er entry highend.

Eller holde mig på en pladespiller til 3500kr med pickup og så bruge det sidste på RIAA som du selv er inde på. En Primare R20 RIAA ejer jeg selv og
er glad for den. Den bliver først opgraderet når jeg har flere plader.

__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6266
Sendt: 25 April 2016 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

nils valla skrev:
Han har skam en fin Micro DQX1000 med original arm stående.


My bad

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
redwine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2011
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 255
Sendt: 25 April 2016 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Kender i denne?

Micro Seiki BL 31
Til top Vis redwine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redwine
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 25 April 2016 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Det var nu lidt af en provokation fra min side. Men jeg kan stadig ikke se det fede ved lp og pladespillere. Ok lyden kan noget, i
nogle sammenhæng. Jeg er til de direkte drevne maskiner. Lige på og hårdt, ikke noget gummi her. Micro lavede en del modeller i
70-80érne og den du nævner er ikke af de dyre modeller. Til den pris i den blå vil du få meget mere ud af en Rega, som ikke skal
have en ny rem osv. At de så har glas tallerken er.......underligt. Men det tror de på. Selvfølgelig kan en ældre model give noget for
pengene, men man skal vide hvad man skal gå efter og chekke efter mekanisk. Men der er der andre phonofile der ved meget mere
om.....
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 25 April 2016 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

redwine skrev:
Kender i denne?

Micro Seiki BL 31



Micro Seiki er generelt super...
Lige netop denne model er ikke specielt spændende. Så skal den ihvert falt være m e g e t billig!


MVH.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes