Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 08:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Micro seiki (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Uller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Februar 2015
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 23 September 2016 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Med de priser Micro Seiki går (står) til Idag ......... Fatter jeg INTET af hvorfor der ingen er I Nippon som starter dette Firma op IGEN
40 År gamle vinyltraktorer (som Hifi Folket Gjorde svært grin med, da Hifiklubben forhandlede disse) prissättes Idag til imellem 3 og 6 gange nypris
..... De Fleste er udtjente, renoverede med Brugte Arme, Lejer, Dæmpere og alt andet Skrammel ..... Måske derfor de også ALTID står til salg I
samme LOT 😢 Typisk er en spille til 4500 i sidst 80'erne til salg (Godt BRUGT og slidt ) men til 13-20000,- hvad FANDEN TROR I Det er ......andet
eksempel ..... Modeller til 1700 I 90' forlanger folk +4500,- for !!!!! Slidt op og intet værd   
Til top Vis Uller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Uller
 
lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2607
Sendt: 23 September 2016 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

der er jo nogen som vil have sådan en, solgte da selv min Micro Seiki rx 2000 til en ok pris 8500 for værket, uden arm..  og værket var ikke i perfekt stand..


__________________
jeg kan ikke få nok membranareal
Til top Vis lille_smed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lille_smed
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 23 September 2016 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Micro Seikis tidligere chefdesigner er nu engageret hos TechDas. Hvis du synes, at priserne på brugte Micro Seiki er høje, så kig lige på TechDas'
priser

Men ellers enig i, at priserne på de brugte Microer, der sættes til salg, for det meste er udtryk for sælgers ønsketænkning end markedsværdien/-
prisen.

Men apropos opstart af et nyt Micro Seiki, så kan jeg - med den smule kendskab jeg har til finmekanisk produktion - sagtens forestille mig endog
meget høje priser på nye Micro Seiki-produkter, hvis de skal være i samme eller bedre kvalitet end de gamle Micro-produkter.

Og så mangler verden jo ikke lige frem gode pladespillere, så man skal have virkelig fremragende produkter og en stærk forretningstrategi (der også
skal holde!), hvis man vil have succes og kunne overleve økonomisk på det marked.

Så det er måske en del af svaret på dit spørgsmål.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1063
Sendt: 23 September 2016 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Der er da ikke noget, der kan dræbe en direkte drevet af den kvalitet? Husker noget med 80 års garanti på værket. Hvis du syntes,
at det er for dyrt, køb noget andet? En Yamaha 4 gears i mint runder også nemt de 30000........
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 24 September 2016 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Hvis værket alligevel skulle gå i stykker, kan man ikke bruge 80 års garanti til forfærdelig meget, når producenten ikke længere eksisterer ...

Jeg husker altså ikke, at der blev givet 80 års garanti, men at reklametrommerne blot buldrende meddelte, at lejet/værket var så overdimensioneret
konstrueret, at det burde kunne holde i 80 år ... eller en tilsvarende (næsten) uendelighed. Og der er en ikke uvæsentlig (juridisk) forskel i at udstede
en garanti og så hævde, at noget er konstrueret, så det burde kunne holde i 80 år

I sidste ende kan det imidlertid være et fedt i og med, at firmaet ikke findes længere
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 24 September 2016 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Uanset garanti har jeg en rx1500, jeg købte brugt i 1989. Den er ikke brugt de sidste par år, men kører som var den ny:)
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 24 September 2016 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Man ser ofte at nye vinyl interesserede blive anbefalet en ældre brugt pladespiller, og det er vel ikke uden grund. Mainstream udvalget af prisrimelige pladespillere er unægteligt ikke noget at råbe hurra for. Nævner ingen navne, men lejeslør og vibrerende og larmende motorer, hører ikke til sjældenhederne, selv op i de lidt højere prisklasser.

Og så er der lige japanerne der også vil være med på vinyl bølgen igen. De har ikke råd til at genetablere deres pladespiller produktion igen, så de får "alle sammen" produceret hos Hanpin i Kina. Så det er vel med til at skrue priserne op på de gamle.

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2910
Sendt: 25 September 2016 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Desuden ligger en masse "know-how" ( som ikke umiddelbart virker logisk for uindviet) i det, at bygge en god pladespiller.
Meget af den "know-how" er ikke til stede mere, men begravet med fortidens mastodonter.
Det der i øjeblikket sker er, man genopdager dyder som back-then var mainstream, og mange tror der er tale om udvikling.
Men indenfor vinylafspilning er der idag intet, som der ikke også allerede var der back-then.
Men jo, priserne på disse gamle klenodier er idiotiske.
(gav for 20år siden 750kr for Denon dp-59, byttede den derefter til Technics sp-10 som idag vel står til plus-10000kr.
gav for 15år siden 1500kr for Luxman pd-300 inc SME 3009, Ortofon mc-30, Ortofon t-30 for blot at nævne nogen få,
solgte selv i år-2004 en nyrenoveret Græshoppe med et specielbygget Mørch.armrør og 75cm vdh mcs300 armwire loddet direkte på pu med stik i
anden ende til pre. for 7500kr. Men siden er priserne bare røget i vejret.)
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
mugge
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 25 September 2016 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig lyttet til en Mikro Seiki. Lyder de så godt, at det berettiger til interessen.
Til top Vis mugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mugge
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 25 September 2016 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

nils valla skrev:
Desuden ligger en masse "know-how" ( som ikke umiddelbart virker logisk for uindviet) i det, at bygge en god pladespiller.
Meget af den "know-how" er ikke til stede mere, men begravet med fortidens mastodonter.
Det der i øjeblikket sker er, man genopdager dyder som back-then var mainstream, og mange tror der er tale om udvikling.
Men indenfor vinylafspilning er der idag intet, som der ikke også allerede var der back-then.
Men jo, priserne på disse gamle klenodier er idiotiske.
(gav for 20år siden 750kr for Denon dp-59, byttede den derefter til Technics sp-10 som idag vel står til plus-10000kr.
gav for 15år siden 1500kr for Luxman pd-300 inc SME 3009, Ortofon mc-30, Ortofon t-30 for blot at nævne nogen få,
solgte selv i år-2004 en nyrenoveret Græshoppe med et specielbygget Mørch.armrør og 75cm vdh mcs300 armwire loddet direkte på pu med stik i
anden ende til pre. for 7500kr. Men siden er priserne bare røget i vejret.)

Det er inflationen også... Men når det er sagt, så husk at mange af de gamle pladespillere er lavet i en kvalitet, der bare gør at de virker den dag i
dag, selvom man kan hurtig konstatere at mange af de gamle plinther med et glimt i øjet kan sammenlignes med sildekasser
Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 26 September 2016 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

mugge skrev:
Jeg har aldrig lyttet til en Mikro Seiki. Lyder de så godt, at det berettiger til interessen.


Ja, det gør de. Og lidt til!
(De tunge modeller, altså).

MVH.
Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2910
Sendt: 26 September 2016 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Og så var Micro jo også dem der byggede for mange af de andre, de havde ekspertisen.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2910
Sendt: 26 September 2016 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Uller skrev:
Med de priser Micro Seiki går (står) til Idag ......... Fatter jeg INTET af hvorfor der ingen er I Nippon som starter dette Firma op
IGEN
40 År gamle vinyltraktorer (som Hifi Folket Gjorde svært grin med, da Hifiklubben forhandlede disse) prissättes Idag til imellem 3 og 6 gange
nypris
..... De Fleste er udtjente, renoverede med Brugte Arme, Lejer, Dæmpere og alt andet Skrammel ..... Måske derfor de også ALTID står til
salg I
samme LOT 😢 Typisk er en spille til 4500 i sidst 80'erne til salg (Godt BRUGT og slidt ) men til 13-20000,- hvad FANDEN TROR I Det er ......andet
eksempel ..... Modeller til 1700 I 90' forlanger folk +4500,- for !!!!! Slidt op og intet værd   


Uller,
at Micro blev gjort til grin i perioden midt i 80érne,
viser bare, hvor stor trends- og reklamemagten var/er.
I midt-80 var moden den, at pladespillere skulle være flydende ophængte, remtrukket og gerne med kunststoftallerkener og helst ikke fra Japan.
Og købte man sidste nye model, som ingen rigtig kendte, var der jo en chance for man fik noget bedre end alt det andet. Det var jo gerne det
reklamen sagde.
Eftertiden har imidlertid vist os alle hvad der i reelt var de bedste maskiner.
Når alt salgsgas og kunstig reklame, med årene og erfaringerne, blev afbarberet, stod disse pladespillere tydeligt frem alene i kraft af
præstationerne. (og det var faktisk ikke så få maskiner)
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
e-type
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 263
Sendt: 26 September 2016 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Som altid, så er det rigtig godt når trådstarter har konkrete erfaringer som basis for sin kritik.
I et overlevelsesforsøg prøvede også Micro at producerer nogle 80'er mainstream pladespillere, men da markedet forsvandt, ja så forsvandt Micro også.
Deres "tunge" drenge er en helt anden sag, end de mainstreamprodukter de forsøgte at overleve på. Jeg ved ikke lige hvor højt du skal op i krone og ører for at finde noget der er så solidt bygget, men se f.eks. TechDas seneste model 3, der ligner en rx1500 - rx5000 en del. Den skal du også bløde en 120000 for værket alene.
Jeg har selv en mint condition rx-2000 (1. ejer) med 100% fungerende vacum, stax kulfiberarm og en Ortofon Rhondo Bronze. Jeg har haft besøg af nye alternativer, men da vi hurtigt rundede 30-40000 før jeg kunne høre en forbedring, så skal min kombo ingen steder.
På de tunge værker sager har jeg aldrig hørt om problemer med lejerene eller motorerne. Der er dqx/ddx 1000 der skal have renoverer komponenter i styreboksen, men det skal al elektronik med 30-40 år på bagen.
Og ja, så skal man ikke glemme, at rigtig mange af de andre fede pladespillere fra dengang, blev udviklet og produceret af.... Micro. Noget af det sidste de skabte var Kyocera pl-901 pg 910, som i høj grad gjorde brug af keramik. Prøv at finde og betale sådan en fætter., men ellers så var det jo Luxman's pladespillere de er mest kendt for, som PD300, PD 310, PD 350,PD 441, PD 444,  PD555 / 555sle (ses i serienummeret) m.v., Marantz TT1000 (en kamuflerert dqx1000)/700.

Hvad man kan sælge disse sager for, ja det er som altid - udbud og efterspørgsel. En vare har den pris en køber vil betale.

Og vil du se fantasipriser, så følg elektronik på Lauritz.com, hvor der tilsyneladende sælges temmelig hærget udstyr uden garanti for rigtig "gode" priser.
Til top Vis e-type's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af e-type
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 26 September 2016 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

e-type skrev:
Jeg ved ikke lige hvor højt du skal op i krone og ører for at finde noget der er så solidt bygget, men se f.eks. TechDas seneste model 3, der ligner en rx1500 - rx5000 en del. Den skal du også bløde en 120000 for værket alene.

E-Type, nu husker jeg på ingen måde detaljerne ved de forskellige Micro Seiki værker, men skal du ikke mindst op i en Micro Seiki RX 5000 Air, hvis du skal have noget, der i luftlejeteknologi og udseende minder om en TechDas Air Force III?

Chefdesignereren hos TechDas var tidligere chefdesigner hos Micro Seiki, og han har udtalt (men det skal han jo næsten sige!), at den forfinede teknologi, som man har mulighed for at benytte i dag, gør det muligt at bygge forbedrede versioner af Micro Seiki ... de bærer så bare navnet TechDas.

Hvis du i øvrigt ved, hvor man kan købet et nyt TechDas Air Force III værk til DKK 120.000, så hører jeg gerne om det i en PM. Den laveste pris, jeg har set, er DKK 105.000 for et lettere brugt værk. Og hertil kommer så transportomkostninger til DK.

Jeg går i øjeblikket og overvejer, om jeg skal sælge alt, hvad jeg har af pladespillere (samt en håndfuld tonearme) for at "nøjes" med "begyndermodellen" fra TechDas. Det vil i givet fald så være den sidste og eneste pladespiller, jeg behøver at eje (siger jeg nu ...).

Og jeg må jo indrømme, at jeg hellere vil betale sådan en sum penge for et nyt værk end en tilsvarende sum penge for et af de (helt) store Micro Seiki værker med 20-30 år på bagen (når de uhyre sjældent dukker op på brugtmarkederne - der er dog et SX 5000 Air til salg i øjeblikket for EUR 18.000,- ...).

Apropos solidt bygget, så findes der da en del masseløbeværker, der efter min bedste vurdering godt kan tage kampen op med Micro Seiki, når det gælder soliditet/langtidsholdbarhed (jeg tænker bl.a. på nogle tyske værker, men der er bestemt også andre).
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3517
Sendt: 27 September 2016 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

Forstår ikke at man harcelerer over priser. Det er da ganske enkelt. Popularitet eller udbud og efterspørgsel!!!
Hvis man ikke vil give prisen, så find en anden løsning!!!



__________________
mvh
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 27 September 2016 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Er det bare mig eller var priserne en helt anden for bare 8-10 år siden? der syntes jeg ikke der var meget go i seiki og priserne var helt anderledes?


MVH
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 27 September 2016 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Der havde man også lagt både vinyl og pladespilleren på genbrugspladsen... Men den lyd der kan komme ud af pladespiller og vinyl er bedre end de fleste CD og streamingstjenester, for nu... Men igen, kvaliteten fornægter sig ikke, bevares en del af det elektroniske går da til, og skal udskiftes, men de penge er givet godt ud. Jeg er svært glad for min Luxman PD 310, som Micro Seiki har fabrikeret, og da jeg i start firserne kiggede sultent på både den og den større PD 350 ved KT Radio i Jægergårdsgade, Aarhus, Er jeg hamrende glad for at nu have muligheden for sådan en pladespiller, sammen med de andre jeg så også har

Mvh.
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
hullevad
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 627
Sendt: 27 September 2016 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Priserne er nu ikke helt urimelige! En ny Technics SL12xx mk5 koster i dag 30kkr. Det er +10 x op i forhold til hvad ur- modellen kostede før 1980.
Så hvis man ganger op med 10 ville Både Micro Seiki og alle de andre modeller de producerede for andre i dag være særdeles dyre. Bortset fra det
kan nye ikke købes, så udbud og efterspørgsel spiller også ind.
Kort og godt har vi haft "en rablende inflation" de sidste 35 år og vinyl er atter kommet på mode!
Til top Vis hullevad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hullevad
 
e-type
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 263
Sendt: 27 September 2016 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Sorry Analogueman, jeg mente selvfølgelig at AF3 kan findees BRUGT til de 120. Jeg kender kun en ny-pris på omkring 200000.
Jeg tror ikke jeg ville tvivle ret længe om jeg skulle vælge et lettere brugt AF3 værk eller rx5000. Der er som du også selv siger sket noget med tknologien de sidste 30 år, som TechDas'en nyder godt af.
Til top Vis e-type's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af e-type
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes