Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. maj 2024 | 09:41   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Systemdek opdatering? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
søren1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 67
Sendt: 15 November 2016 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Jeg er igang med et projekt hvor jeg slet ikke kan bunde. Endnu i hvert fald�� Har skiftet min thorens td166 mk2 ud med en helt original systemdek IIx med en billig shure Pu. Det som er i mine tanker er:

Skifte glas tallerkenen ud med en acryl eller smide et stykke ruskind på glastallerkenen. At finde måske helius scorpio eller aureus og en ortofon 2m bronze eller Black på.

Jeg aner ikke om disse ting matcher hinanden godt så kom endelig med indspark til hvad jeg bør gøre med min systemdek. Jeg har den mulighed at sælge denne her originale og købe en bekendts magen til med helius aureus og acryl tallerken uden pu til 4000kr. Hvis ellers mit projekt her ikke kan komme i mål på samme niveau. Min forstærkning er en exposure xv.
Mvh Søren.

Til top Vis søren1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren1977
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 15 November 2016 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Du skriver ikke rigtig noget om, hvad du har på af tonearm nu? Men herudover vil en Heliustonearm være et udmærket match til din Systemdek.

Der er, som jeg husker det, blandede erfaringer med glas- vs. akrylpladetallerken, så det må den enkelte vist afgøre med sig selv ...

Du kunne måske i første omgang nøjes med en ny pick up og se (høre), hvad du synes om det?
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
søren1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 67
Sendt: 15 November 2016 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Nej og grunden til at jeg ikke skriver hvad armen der sidder på er kort og godt fordi jeg ikke kan se hvad den hedder og jeg kan ikke uploade et billede hertil. Går ud fra at det er armen som den er født med. Beskrivelsen er at den er sort og armen lige, pu hovedet er aftageligt og så er antiskate en skrue knap som går fra 0- 4,5. Arm sænkeren er forkromet og pu hedder shure Ed eller en og så t2.
Til top Vis søren1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren1977
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 15 November 2016 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Kan du ikke finde et billede af den tonearm på nettet?

Iøvrigt, så er manualen til IIx her, så du kan se hvordan du justerer den, og skifter olie i lejet osv

Vinylengine Systemdek IIx

Køb en ny rem, selv om den du har ser ok ud. Det er den sikkert ikke, og vil ikke yde optimalt, selv om den kan trække tallerkenen rundt.

Søg på Systemdek IIx belt, så kommer der links op.
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
søren1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 67
Sendt: 15 November 2016 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke finde den arm. Synes den ligner lidt både en systemdek arm og en rb300 hvor antiskate justeringen er på samme måde med den drejeknap. Det er bare ikke nogen af dem og der står hverken navn, bogstaver eller tal på armen så mit bud er at det er et eller andet no name halløj. Ok kigger på sådan en ny rem til den�� Der er en helius scorpio til salg til 2500kr. Måske man skulle overveje den?
Til top Vis søren1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren1977
 
Highmass
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 291
Sendt: 15 November 2016 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Hej Søren.
Systemdek blev i en periode solgt med en tonearm som hedder Profile. Jeg har ikke hørt den, men den ser ikke umiddelbart imponerende ud. Jeg mener også at den kun blev solgt som bestykningsarm til relativt billige pladespillere. Hvis jeg har ret i, at armen ikke blev solgt separat, kan det jo sikkert også give os et hint om dens performance.
Der er ingen grund til at bekymre sig om samspillet mellem Helius og Systemdek. Systemdek blev i mange år netop solgt med Helius arme. Rent faktisk mente mange at det var den klart mest vellydende arm/værk kombination i prisklassen omkring 3000 Kr. (Det var med Scorpio, den kunne også fås med Aurum og Aureus, men de var dyrere)her i landet i midten af firserne.
Jeg ville ikke overveje en Scorpio til 2500Kr. Det er simpelthen for dyrt. For de penge burde du kunne få en flot Aureus, og Aureus er altså bare en bedre arm (Jeg har sidste udgave af Scorpio, første udgave af Aureus og anden udgave af Orion, så jeg kender Helius rimeligt godt).
Jeg er hverken glad for tallerkener af glas eller Acryl, men hvis jeg skulle vælge mellem de to, så ville jeg mene at acryl er det mindste onde. Så det tilbud på en SystemdekiiX med acryltallerken og Aureus som du nævner i første post, virker på mig som det bedste bud. Jeg synes dog at prisen er en smule i overkanten. Der var dog en del af disse pladespillere som blev leveret fra audio Consult med Audio Note (Japan, altså Kondo) sølvkabler. Hvis det er sådan én din bekendte vil sælge, så er det bare om at slå til hvis den er i orden.
For ikke ret meget mere, kan du sandsynligvis finde en Systemdek IV med Helius i stedet, hvis du bare har lidt tålmodighed, og IV er altså bedre end II, så hvis den Aureus som sidder på II ikke er med sølvkabler, så vil jeg råde dig til at finde en IV i stedet, selvom den koster lidt mere.
Mvh. Lars.
Til top Vis Highmass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Highmass
 
søren1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 67
Sendt: 15 November 2016 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Armen profil du nævner den står der profiler henover og det gør der ikke på den af min. Der står intet men den ligner den hvor der står profile vil jeg må sige. Ja den anden systemdek IIX er nemlig udgaven med aureus arm og audio note sølvkabler monteret. Den er i lyst træ finish og med acryl tallerken. Min egen er helt sort.
Til top Vis søren1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren1977
 
Highmass
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 291
Sendt: 15 November 2016 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Hej igen Søren.
En Aureus med Audio Note sølv, er efter min mening en aldeles fremragende arm. Let nok til mange mm pu, og samtidig solid nok til mange mc pickupper. Så den er ganske fleksibel, og den er efter min mening god nok til eventuelt senere at blive brugt på et betydeligt bedre værk.
Se at få købt spillen, og sælg din nuværende.
Mvh. Lars.
Til top Vis Highmass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Highmass
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes