Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. maj 2024 | 11:23   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: . (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
msnoer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 02:54 | IP-adresse registreret  

.
Til top Vis msnoer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msnoer
 
Niels Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 262
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Du må jo høre med din forhandler om dine muligheder....

Niels.

Til top Vis Niels Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Nielsen
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

msnoer skrev:


[puslespilsæske mod Rega Planar]

Den skal spille sammen med en NAD AV 711 Surround Reciever, NADs grammofonforstærker PP-1 samt nogle højttalere der endnu ikke er bygget (idet de gamle også er itu).




Givet resten af udstyret og gode højttalernes manglende eksistens, synes jeg du skal starte med at gå i Lydbutiiken på Frederiksberg Alle og få dem til at montere en K1 pick up.
Den koster 495 kroner, lyder fremragende og er efter al sansynlighed alt rigeligt.

De penge du sparer kan du bruge til at bygge nogle rigtig gode højttalere.

Skulle du senere få lyst til en anden pick up kan du jo se på det til den tid.

/vilmann

__________________
Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
rega
Branchemedlem
Branchemedlem


Bruger siden: 02 Maj 2003
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Hej Martin

Din pick up er færdig, men den kan alligevel bruges. Hvis du går til er Regaforhandler, så kan han ombytter den til en Replacement pick up, hvor du får en ny Elys til 750,-

 

Venligst

Bent Sejbæk

MEDLYD

Til top Vis rega's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rega
 
Phat Simon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 383
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

msnoer skrev:
Halløj,


for nyligt tabte jeg en puslespilsæske ned på min Rega Planar 3 og dens Rega Elys pickup (den lilla), Mr. Scruff fik en grum ridse og pickupnålen forsvandt et sted på gulvet. Den lille metalpind, som nålen sad for enden af sidder der stadig. Er der nogen mulighed for at få sat en ny nål i eller skal jeg købe en helt ny pickup, og hvilken vil i sidste tilfælde være et fornuftigt køb indenfor prisklassen 1000-2000 kr?

Den skal spille sammen med en NAD AV 711 Surround Reciever, NADs grammofonforstærker PP-1 samt nogle højttalere der endnu ikke er bygget (idet de gamle også er itu).


Venlig hilsen,
Martin Snoer Raaschou


Jeg har selv haft samme problem. Havde en Bias hvor nålen blev bøjet, og derefter knækkede af. Jeg forhørte mig om mine muligheder og fik at vide at det ikke kunne betale sig at få sat ny nål i. Det skal så osse lige nævnes at Bias er Rega billigste pick up. Jeg fik at vide at hvis du afleverer din gamle Rega pick up kan du købe en ny Rega pick up af samme model eller højere og få 25% rabat - håber at du ikke har smidt den ud . Det var i hvert fald tilfældet hos KT Radio i København, men jeg er ret sikker på at det er en ordning alle Rega forhandlere er knyttet til.
I Lydbutikken fik jeg at vide da min Bias gik stykker var det nok det bedste der nogensinde er sket mig. De mente om man så fik 75% og købte den dyreste ville man kun kunne bruge den til "at lukke op og skide i". Selv havde han en Teknifi K1 på sin 25.000,- pladespiller og afbefalede mig den samme. Så det gjorde jeg. 495,- gav jeg for pick up og montering + justering af arm.
Kan varmt anbefale den. Får Regas til at lyde som negle mod en skoletavle.



__________________
The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
Til top Vis Phat Simon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Phat Simon
 
rega
Branchemedlem
Branchemedlem


Bruger siden: 02 Maj 2003
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

 

Ja, ja

Jeg ved at Lydbutikken har højt kvalificerede og begavede kunder som, i fald de blev mødt med ovenstående udfald, ville forstå sammenhængen mellem den udskældte vare og det faktum at den ikke blev solgt i butikken og omvendt sammenhængen mellem den roste pick up og så det faktum at den solgtes i forretningen. Derfor er jeg overbevist om at en klog og dygtig sælger med respekt for hans kundes begavelsesniveau, ville afholde sig fra den slags udfald, det jeg siger er altså, at den slags udtalelser simpelthen er for ubegavede til at komme fra en sælger i Lydbutikken.

Her er iøvrigt en test af den omtalte pick up.

http://www.stereotimes.com/cart030203.shtm

 

Venligst

Bent Sejbæk

MEDLYD

 

Til top Vis rega's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rega
 
kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1295
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

 LoL...

Fantastisk hvis det samtidigt kan bevises IRL...

Lyder som en sætning der kunne komme fra Ricco (er der ikke mere.....)

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri
 
SES.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1499
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

 Lydbutikken har en holdning til musikgengivelse og denne er ovenikøbet basis for deres butikside. Underligt sted. Det er jo kugleskørt når pengene på markedet er til livstilsprodukter og bo bedre designs. Det er også på Frederiksberg - det må være forklaringen.

 

 

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.
 
lasse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 848
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Hej msnoer

Det var da sørgeligt med din Elys pick-up, hvis du kunne lide det den gjorde for musikken så skulle du da købe en ny Elys eller bedre, du kunne jo også som foreslået benytte lejligheden til at prøve noget nyt. Desværre er det kun i meget få butikker de har nerver til at låne dig en pick-up så du kan høre den før du køber, men der er faktisk den slags butikker der ude. Jeg har aldrig haft muligheden for at høre meget omtalte Teknifi K1 pick-up til 495,- men at den sidder på sælgerens 25.000 kr. rilleaftaster kan jo være udtryk for 2 ting, enten så er denne K1 pick-up århundredes køb eller også var det hvad førnævnte sælger havde råd til. Nu siger Phat Simon jo selv at Rega's Bias pick-up var som negle på en tavle og det skal da nok passe, for mit generelle indtryk af Rega's pick-up'er er at de spiller meget kontant og nøgent og at omtalte K1 nok bløder lidt mere op, spiller lidt mere som man ville forvendte det af en MM pick-up. Jeg vil bare ønske dig held og lykke med udskiftningen så du igen kan komme til at høre noget musik.

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse
 
Gorm
Branchemedlem
Branchemedlem

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Hej Martin

Jeg har lige købt en Rega Elys PU. som midlertidig PU. til min Rega P3, indtil min DIY pladespiller er færdig. Problemet med P3 er de fleste PU'er er noget højere i kroppen en Rega's PU'er, og dermed står forkert VTA og ikke går fri af vinylen ved brug af armløfteren.

Men tilbage til Elys'en den spiller godt, men mangler lige det attack i mellemtone området, som gør musikken fed og levende, den har en god bund og nedre mellemtone, samt en sammenhængende top, som ikke er for lys, men til ca. 1000,-kr. kunne jeg nok finde andre PU'er som var ligeså gode, omend ikke bedre.

Der var en Bias på da jeg købte P3'eren, og denne lyder rent forfærdeligt, den kvæler musikken.

mvh Gorm

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Phat Simon skrev:

I Lydbutikken fik jeg at vide da min Bias gik stykker var det nok det bedste der nogensinde er sket mig. De mente om man så fik 75% og købte den dyreste ville man kun kunne bruge den til "at lukke op og skide i". Selv havde han en Teknifi K1 på sin 25.000,- pladespiller og afbefalede mig den samme. Så det gjorde jeg. 495,- gav jeg for pick up og montering + justering af arm.
Kan varmt anbefale den. Får Regas til at lyde som negle mod en skoletavle.

Lydbutikken var også dem der mente at Sennheiser HD 600 spiller ad h...... til ift. Grado RS-2. Sjovt nok fører de Grado, men ikke Sennheiser. Jeg har ikke fortrudt mit skift til Sennheiser.

Men det kan da sagtens være at K1 er en fremragende pickup, det har jeg hørt et par andre steder også. At han så monterer den på en 25.000 kr. pladespiller fatter jeg godt nok ikke, men det kan jo godt være at det er en elendig pladespiller  Hvis jeg havde en så dyr pladespiller røg der en bedre nål på.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Men det kan da sagtens være at K1 er en fremragende pickup, det har jeg hørt et par andre steder også. At han så monterer den på en 25.000 kr. pladespiller fatter jeg godt nok ikke, men det kan jo godt være at det er en elendig pladespiller Hvis jeg havde en så dyr pladespiller røg der en bedre nål på.



Er det nu vi skal minde om at dyr ikke nødvendigvis er lig bedre?

Det kunne jo være at nogen havde tænkt over og lyttet til hvad der vil gøre sig gødt på spillen til 25K.

Gorm skrev:

Problemet med P3 er de fleste PU'er er noget højere i kroppen en Rega's PU'er, og dermed står forkert VTA og ikke går fri af vinylen ved brug af armløfteren.


Det er der jo råd for:


/vilmann

__________________
Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

En Rega lyder beder hvis armen er fast på plint !! Og ikke alt det der l**t du kan købe for mange penge !

Hilsen King  .. -o

P.S   Hvis det lød beder så har Rega nok lavet det !!  Slut - prut  

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

king skrev:

P.S   Hvis det lød beder så har Rega nok lavet det !! Slut - prut   



Nå ja, Jeg glemte at pris slet ikke er et issue på en Planar 3

Der er nemlig næsten ingen konkurrende produkter i det prisleje

I øvrig har jeg ikke noget særligt mod Rega. Men derfra og så til at Rega's ikke eksisterende VTA justering er det eneste rigtige er der nu altså et stykke vej.

Iøvrigt leverer Rega da nogle mellemlægsskiver med netop til VTA-justering?

/vilmann

__________________
Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Ja men han mener ikke det er super at bruge det !

Hilsen King .. -o 

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
Gorm
Branchemedlem
Branchemedlem

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Problemet med mellemlægsringene er at de kun er 2 mm. høje, og man kan kun bruge en, da gevindet på armen ellers forsvinder op i plinten, lidt noget l**t i grunden. Og 2mm er jo ikke meget når ens favorit PU er 6-7 mm højere end Rega's PU'er, så det bliver godt med en DIY plattenspieler mit alles ekstra.

mvh Gorm

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Gorm skrev:

så det bliver godt med en DIY plattenspieler mit alles ekstra.


mvh Gorm



Og den skal vi snart se billeder af, Ikk?



/vilmann

__________________
Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
msnoer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

.
Til top Vis msnoer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msnoer
 
rega
Branchemedlem
Branchemedlem


Bruger siden: 02 Maj 2003
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 02:24 | IP-adresse registreret  

Hej Igen

Første vil jeg ønske dig god fornøjelse, Martin, dernæst vil jeg lige cleare på nogle af indlæggene.

Til Gorm: Der findes meget, meget få pick upper der er 6-7 mm højere end Rega`s pick upper ( 12 mm) langt de fleste er samme højde eller 1-3 mm højere, hvilket der kan kompenseres for med en 2 mm skive og en tyndere måtte.

Til Vilmann: Når Rega tilbyder mellemlægsskiver er det ikke for at kompensere for manglende VTA justeringsmulighed, det er for at pick uppens "bagdel" ikke skal støde på pladen, iøvrigt ville en bagovervinklet arm være tættere på korrekt VTA end en arm der sad parallelt med pladen. Når Rega ikke lavet VTA justeringsmulighed, så har det intet med prisen at gøre, det er ganske simpelt fordi det har mindre betydning end ordentlig kobling mellem arm og plint, at det ikke er prisen tydeliggøres også af at VTA justering heller ikke findes på Rega RB 1000, der koster 10.000,- der ville nok have været råd til den plasticflange du har afbilledet i dit indlæg. Du har ret når du siger "dyrt er ikke altid lig bedre", men hvis tilfældet er, at en 495,- pick up gør det for en 25.000,- pladespiller, er de dyrere Teknifi pick upper så til folk der køber endnu dyrere pladespillere ? Nej, jeg nægter at tro at en dygtig vejleder og sælger i Lydbutikken ville bruge en moderne udgave af den gode gamle " den er rigtig god, jeg har den selv derhjemme"

Venlig hilsen

Bent Sejbæk

MEDLYD 

Til top Vis rega's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rega
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

rega skrev:

Til Vilmann: Når Rega tilbyder mellemlægsskiver er det ikke for at kompensere for manglende VTA justeringsmulighed, det er for at pick uppens "bagdel" ikke skal støde på pladen, iøvrigt ville en bagovervinklet arm være tættere på korrekt VTA end en arm der sad parallelt med pladen. Når Rega ikke lavet VTA justeringsmulighed, så har det intet med prisen at gøre, det er ganske simpelt fordi det har mindre betydning end ordentlig kobling mellem arm og plint, at det ikke er prisen tydeliggøres også af at VTA justering heller ikke findes på Rega RB 1000, der koster 10.000,- der ville nok have været råd til den plasticflange du har afbilledet i dit indlæg.



OK. Den er nu ikke af plastik. Det er metal.

I øvrigt er jeg ikke VTA-freak. Jeg finder det bare lettere generende at man ikke justere højden på Rega-armene, og har derfor løst det med et trediepartsprodukt.

Citér:

Du har ret når du siger "dyrt er ikke altid lig bedre", men hvis tilfældet er, at en 495,- pick up gør det for en 25.000,- pladespiller, er de dyrere Teknifi pick upper så til folk der køber endnu dyrere pladespillere ? Nej, jeg nægter at tro at en dygtig vejleder og sælger i Lydbutikken ville bruge en moderne udgave af den gode gamle " den er rigtig god, jeg har den selv derhjemme"




Nu ku' jeg rent faktisk godt forestille mig at i hvert fald nogle af de gode Lydbutikfolk hjemme har K1 på noget dyrt grej - men jeg ved det jo ikke.

Hvad mere beskostelige Tekni-fi Pick Up'er kan ved jeg ikke, men det er mit indtryk at de er knap så alround som K1'eren.

/vilmann

__________________
Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes