Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. maj 2024 | 21:02   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pickup indtryk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 787
Sendt: 17 Maj 2009 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Hej vinylentusiaster!

Jeg er kommet på den tanke, at det kunne være en idé at laver en tråd, hvor man kan skrive om sine erfaringer med forskellige pickupper. Det kunne så bruges som en tråd, hvor andre der står over for at investere i en ny pickup kunne kigge. Jeg havde ikke tænkt mig, at der skulle være tale om egentlige brugeranmeldelser, men snare om kortere beskrivelser af ens erfaringer med forskellige pickupper.

Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager
 
bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 787
Sendt: 17 Maj 2009 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Her kommer listen over de pickupper, som jeg gennem tiden har haft inden for døren. Det er muligt, at den vil blive revideret hen ad vejen. En god idé, som andre også har påpeget er at skrive kort hvilket grej det har spillet sammen med.

Rega Bias: Min første rigtige pickup. Jeg var begejstret, da jeg lige havde fået den, men begejstringen forsvandt, da jeg fik noget at sammenligne med. ganske velafbalanceret, men mangler i den grad detaljer og dynamik. Pladespiller: Rega Planar 2 med RB250-arm. Spillede via en Denon PMA 920 integreret forstærker.

Ortofon X3 MC: En high output MC pickup. Det var den første pickup, som vagte begejstring. Var et stort spring fremad i forhold til Rega Bias. Ganske dynamisk, hælder mod det varme og dens Fine Line nål sørger for, at der ikke mangler detaljer. Kan virke næste "overivrig" efter at vise hvad den kan, og den har en tendens til at miste overblikket i vanskelige passager. Pladespiller: Rega Planar 2 med RB250-arm. Spillede via en Denon PMA 920 integreret forstærker. God til rytmisk musik.

Ortofon MC 15 MK II: Her får man virkeligt meget pickup for pengene. God klangbalance, åben, og deltaljeret. Ligesom X3 MC har den en tendens til at miste overblikket i meget komplekse passager. Lyder meget behageligt. Klart et af de aller bedste køb til prisen i sin tid - og er det sådan set stadig, hvis man kan finde den. Pladespiller: Rega Planar 2 med RB250-arm. Senere skiftede jeg til en Alphasson Solo pladespiller med først en Micro Seiki CF1-arm, og senere en Mørch UP-4 arm med blåt armrør. Spillede via en Denon PMA 920 integreret forstærker. God til rytmisk musik, især rock.

Audio Technica AT OC7: Meget neutral, detaljeret, men med en irriterende betoning på S-lyde.  Lidt kølig. levede med den længe, men var aldrig særligt begejstret for den. Pladespiller: Rega Planar 2 med RB250-arm. Senere skiftede jeg til en Alphasson Solo pladespiller med først en Micro Seiki CF1-arm, og senere en Mørch UP-4 arm med blåt armrør. Spillede via en musical fidelity the peamp 2a forforstærker med indbygget mc-trin. Nok bedst til rytmisk musik, men bare ikke lige mig. På et meget mørktklingende anlæg kunne den måske gøre god fyldest.

Audio Technica AT 33E: Varm mellemtone, meget afbalanceret, selv om de nederste oktaver ikke var dens stærkeste side. Irriterende betoning på s-lyde, gjorde at jeg ikke kunne leve med den i længden. God, åben mellemtone, ikke den mest dynamiske. Pladespiller: Alphasson Solo pladespiller med en Mørch UP-4 arm med blåt armrør. Spillede via en Nakamichi CA 5E MK II forforstærker med indbygget mc-trin.

Audio Technica AT33PTG: Den vil jeg godt vente lidt med. Har ikke den rigtige trafo til den endnu. Men kort fortalt har den alle AT 33E's gode sider uden alle unoderne. Måske ikke helt så varm. Pladespiller: Mørch Gs6a med en Mørch UP-4 arm med rødt armrør. Spillede via en Accuphase C-200 forforstærker med en ortofon t-20 trafo

Goldring 1022GX: Igen et skridt fremad i forhold til AT OC7, men ikke på niveau med MC 15 MKII. Generer ikke nogen, god til rytmisk musik, men måske en anelse kedelig. Alphasson Solo pladespiller med en Mørch UP-4 arm med blåt armrør. Spillede via en musical fidelity the peamp 2a forforstærker med indbygget mc-trin.

Ortofon MC 20 MKII: Den blev jeg aldrig rigtigt glad for. På mange måder en meget raffineret, neutral, dynamisk og detaljeret performer. Men den virker på en eller anden måde for "kold til mit temperament. Analytisk i spillestilen. Mange er begejstret for MC 20-modellerne - jeg er ikke en af dem. Pladespiller: Mørch Gs6a med en Mørch UP-4 arm med rødt armrør. Spillede via en Nakamichi CA 5E MK II forforstærker med indbygget mc-trin.

Ortofon MC 20 Super: Minder meget om MC 20 MKII. Blev heller aldrig rigtig glad for den... Pladespiller: Mørch Gs6a med en Mørch UP-4 arm med rødt armrør. Spillede via en Nakamichi CA 5E MK II forforstærker med indbygget mc-trin.

Ortofon Rondo Blue: Vel nok den bedste pickup jeg har haft. Varm, dynamisk, med et passende detaljeringsniveau - detaljerne kommer aldrig til at virke anmasende eller ubehageligt. Behagelig klangbalance. Sjovt nok har jeg haft pickupper, som sporer bedre. God til at formidle rum. Allrounder til alle former for musik. Pladespiller: Mørch Gs6a med en Mørch UP-4 arm med rødt armrør. Spillede via en Accuphase C-200 forforstærker med en ortofon t-20 trafo

Ortofon MC200: Ikke helt så kølig som MC 20-serien, men klangbalancen minder om den. Sporer fremragende i min mørch-arm. I meget komplekse passager kan den miste overblikket, men den går det på en chamerende måde. Giver en god rummelighedsfornemmelse. Er især god til klassisk musik. Pladespiller: Mørch Gs6a med en Mørch UP-4 arm med intergreret armrør. Spillede via en Accuphase C-200 forforstærker med en ortofon t-20 trafo

Empire Benz MC5: Blev hypet meget på nettet en overgang, blev fristet, og købte en. Blev til at begynde med meget imponeret. Meget åben, detaljeret og lyder klart som kildevand. Tror ikke jeg hverken før eller siden har hørt noget så detaljeret. Meget dynamisk, ikke den mest fyldige bund, lys klangbalance, flot perspektiv, mistede aldrig overblikket. Men trættende i længden og høre på. På en eller anden måde blev alle de detaljer aldrig rigtig til musik. Og så havde den også det der med de s-lyde... Pladespiller: Mørch Gs6a med en Mørch UP-4 arm med rødt armrør. Spillede via en Nakamichi CA 5E MK II forforstærker med indbygget mc-trin.

Supex SD 900E: Uha, da, da. Husker første gang jeg hørte Stevie Wonders "I Wish" med den pickup. "Sådan skal det lyde", tænkte jeg. fantastisk til rytmisk musik, meget funky, tiltalende spillestil, fantastisk bund og nedre mellemtone. En anelse betoninger på s-lyde i toppen, men til at leve med. Kan nok fjernes hvis man ofrer en retipping på den. En af mine absolutte favouritter. Ikke så luftig, meget "mm-agtig" i klangen. Solidt perspektiv. Sporer ok, men ikke fantastisk. Pladespiller: Mørch Gs6a med en Mørch UP-4 arm med rødt og blåt armrør. Spillede via en Nakamichi CA 5E MK II forforstærker med indbygget mc-trin.

Supex SD 900 MKII: Som SD 900E - bare bedre. Kun meget lidt nålestøj. Drømmer om at få den retippet med en bedre nål for at se, hvad jeg kan få ud af det. Pladespiller: Mørch Gs6a med en Mørch UP-4 arm med rødt og blåt armrør. Spillede via en Accuphase C-200 forforstærker med en ortofon t-20 trafo

Sumiko Blue Point: High output MC. Hmm, kan faktisk ikke finde ret meget pænt at sige om den. Kedelig, lystklingende, trist klangbalance... Mørch Gs6a med en Mørch UP-4 arm med rødt armrør. Spillede via en Nakamichi CA 5E MK II forforstærker med indbygget mc-trin.

Audio Note IQ II: Rigtig god MM-pickup. meget som en MC i spillestilen. Dynamisk, åben, luftig. Klasser over den goldring, som den deler hus med. Er lidt usædvanligt for en MM-pickup velegnet til tunge arme. Desværre igen de der s-lyde, som ødelægger totalbilledet. Minder ellers meget om Rondo blue hvad angår klangbalancen. God til rytmisk musik. Mørch Gs6a med en Mørch UP-4 arm med rødt og blåt armrør. Spillede via en Nakamichi CA 5E MK II forforstærker, og senere med Accuphase C-200 forforstærker.

Denon DL 304: Meget behagelig klang, varm, detaljeret, godt perspektiv, meget tilgivende, kunne godt være mere dynamisk og med mere bund i, men virkelig god mellemtone kompenserer for dens øvrige mangler. Meget lidt nålestøj. En af favouritterne. Skal så absolut have en let arm. Mørch Gs6a med en Mørch UP-4 arm med rødt og armrør. Spillede via en Accuphase C-200 forforstærker med en ortofon t-20 trafo.

Signet TK7E: En af mine favouritter lige nu. Spiller ret godt i min denon dp 57L med lige armrør. Det må være noget med synergi. Virker som født til den arm. Perspektivet kunne være bredere, kunne være mere mikrodynamik, men ellers meget, meget musikalsk. Et scoop af en vintage pickup. Denon dp 57l, accuphase c-200.

Shure V15 MKII: Bestemt musikalsk, slægtskabet med de andre shure pickupper fornægter sig ikke, men MK III versionen er bedre. Denon dp 57l, accuphase c-200.

Shure V15 MKII V35mr: Meget musikalsk, god neutral formidler, detaljeret, åben mellemtone, meget lineær frekvensgang, kunne dog godt bruge lidt mere tyngde i bunden. Ikke så luftig som en MC-pickup, men jeg forstår godt hvorfor den har sine trofaste fans. Meget støjsvag, pop, clic tscick næsten helt fraværende. Denon dp 57l, accuphase c-200.

Shure Ultra VST III: Samme klang som de andre shure-pickupper, kvalitetsmæssigt imellem de to andre. kan godt rode lidt i komplekse passager. Meget stille, nok den pickup jeg har, som har mindst nålestøj. Denon dp 57l, accuphase c-200.

ADC QLM MK III: Ikke værd at skrive noget særligt hjem om. Fladt perspektiv, mangler detaljer, kedelig. Denon dp 57l, accuphase c-200.

 

Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager
 
bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 787
Sendt: 17 Maj 2009 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en del forskellige pladespillere, arme osv. gennem tiden. Det vil selvfølgelig fremgå af de enkelte beskrivelser, hvad jeg har brugt af øvrigt udstyr. Jeg har ikke tænkt mig, at skrive deciderede anmeldelser, og jeg forestiller mig heller ikke, at andre skal gøre det. Det vil være alt for tidskrævende en opgave. Der skal blot være tale om korte beskrivelser af folks erfaringer med forskellige pickupper.

Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 17 Maj 2009 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

bjerager skrev:
Ortofon MC 15 MK II: Her får man virkeligt meget pickup for pengene. God klangbalance, åben, og deltaljeret.
Ligesom X3 MC har den en tendens til at miste overblikket i meget komplekse passager. Lyder meget behageligt. Klart et af de aller bedste køb til
prisen i sin tid - og er det sådan set stadig, hvis man kan finde den.

Ortofon Rondo Blue: Vel nok den bedste pickup jeg har haft. Varm, dynamisk, med et passende detaljeringsniveau - detaljerne
kommer aldrig til at virke anmasende eller ubehageligt. Behagelig klangbalance. Sjovt nok har jeg haft pickupper, som sporer bedre.
God til at formidle rum. Allrounder til alle former for musik.


Med den forskel at jeg ikke har hørt Rondo Blue, men p.t. spiller med Rondo Red, er jeg 100% enig i disse to anmeldelser.
Min Rondo Red har simpel elliptisk slibning i modsætning til min MC15II´s fine line, men Rondo Red slår den alligevel på sammenhæng,
detaljer og perspektiv.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1517
Sendt: 17 Maj 2009 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

jeg tror, som niko skriver, at man bliver nødt til at nævne hvilket udstyr pu'en er testen/spillet sammen med, det har stor indflydelse og vil give et mere brugbart billede. Og hvis du skifter udstyr medens man bruger, hvad der så ændre sig (hold da op - sikket et værktøj - hvis ørerne der hører er neutrale)

Det kan være at an anden RIAA til din MC20 super havde gjort dig glad, OSV. måske - måske ikke 

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 17 Maj 2009 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

gli-: pickup´en har været den bestemmende del for lyden i mit vinylsetup. Mere end at gå fra TD320III til TD350 med SME M2.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 17 Maj 2009 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Ortofon OM 10:                             på diverse arme og værk        god til at teste om det hele fungerer, derudover bliver man hurtig træt af den, den mangler ligesom bare det hele

Ortofon OM20:                              på diverse arme og værk        en klar forbedring i forhold til OM 10, og en udmærket allrounder som man nok godt kunne leve med hvis man spiller 5-6 plader om måneden

Ortofon OM30:                              på diverse arme og værk og i særdeleshed på en SME IIIs arm og på en Revox B790 med tangetialarm.  En mere end hæderlig pickup som man kan være heldig at finde til ca. 800 kr. hvis man ikke har behov for den fine æske men kan nøjes med at få den fra forhandlerens 20-stks-flamingo bakke. På SME IIIs arm på spændt et Thorens TD 160 Super mk. V værk spillede den fortrinligt  og mestrede både klassiske symfonisk musik, Rolling Stones, Miles Davis og Suzanne Vega. Med den arm som er for ledt til gode MC pickupper er pengen på en OM 30 givet godt ud. På Revox B790 er den i sit es – den ekstrem lille arm på Revoxen kræver en ultra blød pickup og det virker som et match made in heaven. Fantastisk neutral og god til at overspille LPer til CD og MC.

Ortofon MC 10 Super MKII:   Den havde jeg først på min SME IIIs arm og det var nok et dårligt match – jeg nåede kort at prøve den på en rega arm og en s-formet  technicsarm – den forblev uinteressant og var ikke i nærheden af det jeg fik ud af OM30

Denon DL 110:                                800 krs. High Out Put pickup ring agtet af mange men en som altid vil ligge i æsken med pickupper her i huset – den er spilleglad dynamisk frisk og kan altid for smilet frem – ikke til voldsom symfonisk musik og opera – men til en masse andet. Den kan spille både på en rega arm og en 12" sme arm men ikke på de lette arme som SME IIIs – dertil er den for stiv

Denon DL 103:                                House choice J - den er jeg rigtig glad for den spiller fremragende fremme i skoen – jeg spiller med den umodificeret på en SME 3012 arm på en Garrard 301 grease bearing, ind i et par små ortofon T5 trafoer ind i en Bellari riaa – men selv med den indbyggede MC riaa i min Luxman L58A spiller den dejligt og ligefrem. Der findes finere bedre dyrere pickupper men skulle jeg resten af mine dage hver gang bytte om til en DL 103 vil jeg stadig dø som en lykkelig mand – og så er den suveræn til Jazz musik - duer ikke med alm MC trafo da den har for højt out put

Ortofon SPU Gold:                      Den prøvede jeg først på min SME 3012 arm men der blev den outperformet af Denons DL 103, men da den kom på Thorens TD 124 mk I, med en ortofon smg 212 arm voksede og voksede den bare – den er en vidunderlig pickup men en lille smule krævende at lytte til hvorfor den ikke bliver til en hverdags pickup hos mig men til en ”nu skal der nydes en opera eller en symfoni med et glas rødvin eller en singlemalt” pickup – klar mere detaljeret end Denon 103, mindre fremmasende mellemtone og en afrulning i diskanten som selvom den er detaljeret gør den rolig at lytte til der. Bruger en ortofon T20 trafo og det lydder rigtig godt

Colra MC88DX high output     Den var nok 25 år siden da jeg fandt NOS – var blidere i lyden end Denons DL 110er men også mindre fremme i skoen – den er så sjælden i dag – men skulle du finde den så give den et lyt eller send den til mig – jeg solgte min sammen med en pladespiller ups

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 17 Maj 2009 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

B&O MMC 2
Ultratør, superdetaljeret, men aldrig skarp diskant. Totalt lineær, sporede fantastisk. Laid back på den fedeste måde.

Denon DL110/160
Solide workhorses. Gab.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 787
Sendt: 17 Maj 2009 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:

Det kan være at an anden RIAA til din MC20 super havde gjort dig glad, OSV. måske - måske ikke 

Tjae, jeg ved at mange er begejstrede for den, og jeg forstår sådan set også hvorfor, men den var bare ikke lige min kop te. For analytisk til min smag.

Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1517
Sendt: 17 Maj 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Det var nu kun ment som et eksempel  
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
hullevad
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 627
Sendt: 19 Maj 2009 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft utallige pickupper i tidens løb, men droppede ud af vinyl i -93. Fik baktussen igen for 4år siden og har pt. følgende med det nuværende anlæg:
Audio Technica AT 15SS (2 stk). gør ikke noget forkert, men mangler lidt perspektiv.
AT24 en tand bedre (fortjener bedre pu hus).
AT 25 samme med integreret hus, pt. min favorit, et kup til usd 53,- de er set til usd 400,- på fleabay.
Micro Benz MC2, skal have et eftersyn (forvrænger i diskanten).
ADC XT-IV (aliptisk nål), sporer lige så godt som AT25, godt perspektiv
 lidt oppustet bas. Men ikke så ærlig og neutral som alle AT pickupperne.


Anlæg:
Technics SL-M1 (S-arm), Jasmine Audio LP 2.0SE (modificeret med tinfoil/Teflon caps), TRAM linietrin,
Joplin 8W PP i lux udgave, Dali 800 a´la´Troels Gravesen (lige opgraderet med Obbligato caps, sikke et løft!)
< ="text/">
Til top Vis hullevad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hullevad
 
bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 787
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg min Ortofon T-30 hjem, og det er jeg glad for. Jeg har for nyligt investeret i en audio technica at33pgt, og med min t-20 trafo fik den en meget sær klangbalance. Jeg valgte efter noget prøven frem og tilbage at indstille t-30´eren på 48 ohm, og det gør en stor forskel.

AT33ptg levere et stort lydbillede med mange detaljer og meget lidt nålestøj - så lidt, at da jeg skiftede til en denon dl-304 blev jeg ganske overrasket over, hvor meget den nålestøj der var på den - og jeg der ellers betragter dl-304'eren som en støjsvag pickup. Den er ikke en egentligt varmtlydende pickup, eks. sammenlignet med den førnævnte denon, men den har en behagelig, åben mellemtone, og en meget præcis og veldefineret basgengivelse. Af den frekvensmåling som følger med kan man aflæse, at der er en stigning i den ellers meget lineære frekvensgengivelse efter 5000 Hz, hvilket også kan høres. Dette er jo i øvrigt ikke usædvanligt for MC-pickupper. En smule justering af treble på forforstærkeren giver en passende kompensation for det forhold.

Jeg vender tilbage med nyvurderinger af nogle af de mc-pickupper, som jeg har liggende, nu hvor jeg har en step up, hvor man kan justere impedansen.

Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager
 
hullevad
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 627
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun giveBjerager ret i det han skriver om AT33PTG, til de godt 2k den koster fra Japan er den umulig at slå. Denon DL304 kræver en trafo fra !! Denon og den koster usd 2500, Til den sætpris er den uinteressant. De 0,18mV den afgiver stiller meget store krav til trafo eller aktiv forstærkning (jeg kunne godt tænke mig at prøve den sammen med min Jasmine (koster usd 595,- på Audiogon, husk at skifte udg. kondensator til Mundorf sølv-guld eller tinfoil-Teflon).

< ="text/">
Til top Vis hullevad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hullevad
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

hullevad, forstærkning er en ting - sporing en anden. Begge mine Ortofon (Rondo Red og MC15II) sporer godt, og frem for alt med NUL rillestøj, selv
på LP´er jeg hærgede til teenagefester! Det er en absolut afhængighedsskabende egenskab. Og selv med min Sony integrerede MC headamp hører
jeg fint forskelle på mine to PU´er, så helt galt er det da ikke. Men seføli kan det blive bedre med RIAA.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
hullevad
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 627
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Hej Jazzman!
Jeg ser at du er midtjyde som undertegnede, du er meget velkommen her i Horsens til en lytter. Man kan skrive nok så meget, men det er ørerne der fortæller sandheden.
mvh
Michael
< ="text/">
Til top Vis hullevad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hullevad
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

thanx. Det kan meget vel komme på tale!
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

bjerager skrev:
Så fik jeg min Ortofon T-30 hjem, og det er jeg glad for. Jeg har for nyligt investeret i en audio technica at33pgt, og med min t-20 trafo fik den en meget sær klangbalance. Jeg valgte efter noget prøven frem og tilbage at indstille t-30´eren på 48 ohm, og det gør en stor forskel.


Hej bjerager.

Har du så fået prøvet 33PTG med lavere settings - 24 & 12 ohm? (er din MM RIAA 47k ohm?).

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
hullevad
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 627
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har snuset op at Ortofon Kontrapunkt er på udsalg (jeg har gode erfaringer med sælger):

hifi.com.sg/misc/promo.ortofon.htm

En Sg dollar står i kr. 3,63

God fornøjelse!

MvH
Michael
< ="text/">
Til top Vis hullevad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hullevad
 
bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 787
Sendt: 04 August 2009 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
bjerager skrev:
Så fik jeg min Ortofon T-30 hjem, og det er jeg glad for. Jeg har for nyligt investeret i en audio technica at33pgt, og med min t-20 trafo fik den en meget sær klangbalance. Jeg valgte efter noget prøven frem og tilbage at indstille t-30´eren på 48 ohm, og det gør en stor forskel.


Hej bjerager.

Har du så fået prøvet 33PTG med lavere settings - 24 & 12 ohm? (er din MM RIAA 47k ohm?).

Mvh.

Ja, og faktisk kører den på 24 ohm for tiden - og kører godt. Jeg kan indstille min RIAA på enten 30k, 47K eller 100K ohm.

Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 04 August 2009 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Hvordan ligger det med overfladestøj på de forskellige pickupper?  Jeg har osse haft en del (skal nok fortælle) og syntes der er stor forskel på slibninger og hvor diamanten løber i rillen, til hvor meget overfladestøj der samles op af pu´en.

__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 

Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes