Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2024 | 20:30   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vurdering - ikke salg
 HIFI4ALL Forum : Vurdering - ikke salg
Emne Emne: Era IV og Sme 3009 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
betamax
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Januar 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 27 Juni 2016 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Hej alle. Har arvet en ERA-pladespiller mk iv med SME 3009-arm. Den kører fint men pickup sidder meget skævt og ved ikke hvordan det rettes til. Bud på en fair pris?



Billeder kan ses her:
http://imgur.com/a/qmkm6
Til top Vis betamax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af betamax
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9873
Sendt: 27 Juni 2016 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Hvis pickuppen sidder skævt sådan drejet eller vippet mod en side, så sidder der tit en lille skrue på SMe arme under omdrejning kransen, som man tager pu huset af armen med. Man drejer den en ½ omgang. Under den, sidder som sagt en lille skrue. Løsn den og drej huset så det sidder helt lige.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
betamax
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Januar 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 27 Juni 2016 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Det prøver jeg da lige !
Til top Vis betamax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af betamax
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 28 Juni 2016 kl. 02:03 | IP-adresse registreret  

betamax skrev:
Hej alle. Har arvet en ERA-pladespiller mk iv med SME 3009-arm. Den kører fint men pickup sidder meget skævt og ved ikke
hvordan det rettes til. Bud på en fair pris?http://imgur.com/a/qmkm6


Er det selve nålen der er skæv, eller er det hele pickup'en (inkl. nål) der er skæv..??
Hvis det kun er nålen...skal der en ny nåleforpart til. Du skriver ikke hvilken pickup der er tale om?

MVH.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Highmass
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 291
Sendt: 28 Juni 2016 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Hej Betamax.
Allanowich er inde på noget af det rigtige, men ikke helt. Du skal ikke løsne nogen skruer. Det er klart og tydeligt beskrevet i SME manualen, at huset kan drejes lidt, UDEN at skruen under armrøret er løsnet.
Du kan finde manualen på vinyl engine, det er beskrevet på side 6. Jeg plejede dog bare at holde godt fast i armrøret og så dreje headshellet dengang jeg brugte sådan nogle arme. Du skal være registreret for at downloade fra vinyl engine, men det er gratis, og de sender ALDRIG spam. Det er en del af Hifi engine, og der er rigtig mange manualer (Både bruger og service), til download, det kan varmt anbefales.
Værdi kan det være lidt svært at sige noget om. Værket er i min verden værdiløst. Hvis jeg får en Era ind af døren, så ryger den omgående til storskrald. Armen derimod er relativt eftertragtet. Armen er en 3009/II, heldigvis ikke en "improved". Denne variant af 3009 er mere eftertragtet end den senere udgave. Hvis armen ikke er mishandlet, og hvis gummibøsningen ved kontravægten er træt (Det ER den hvis den ikke er skiftet), så vil jeg tro at den er omkring 1500 Kr. værd her i landet. Hvis armen er flot og med frisk bøsning, så omkring 2500Kr. her i landet. Hvis den skal koste 2500 Kr. så skal armen dog adskilles totalt og rengøres, hvilket normalt tager et par timer for mig, men jeg har gjort det mange gange. Hvis du ikke kender noget til disse arme, så er det nok klogere at lade være.
Du kan sikkert få lidt mere på ebay, men jeg ville ikke gide besværet med den arm (Den er relativt let at sælge i Danmark), merprisen på ebay er efter min mening ikke bøvlet med ebay værd.
Håber at det var til hjælp, Lars.
Til top Vis Highmass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Highmass
 
betamax
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Januar 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 04 Juli 2016 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Stor hjælp Lars, tak :-) Den er nu sat til salg
Vh
Til top Vis betamax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af betamax
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes