Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. april 2024 | 14:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Pris for MDF/Sponplade.....billigst?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
syska
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 05 August 2003 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Hey

Ville bare høre hvad prisen ca. er så jeg ikke fare ud og kommer til at give for meget....hvad er prisen for en 1 m2 i MDF og Sponplade?? hvor i hvilken butik det som regel måske er billigst???

// Mikael Syska

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 05 August 2003 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

syska skrev:

Hey


Ville bare høre hvad prisen ca. er så jeg ikke fare ud og kommer til at give for meget....hvad er prisen for en 1 m2 i MDF og Sponplade??



Det afhænger af tykkelsen. Og om det skal skæres ud. Jeg mener at det lokale byggemarked tager omkring 120 kr pr. m2 for 19 mm MDF i udskåret tilstand.

syska skrev:

hvor i hvilken butik det som regel måske er billigst???




Silvan er den billigste jeg har fundet.

Hvis du har en rundsav er det afgjort billigst at skære selv.
Til mit pladespillerprojekt endte jeg med at købe en rundsav og så en rest MDF-plade for 40 kr.

Det blev lidt dyrt i værktøj

/vilmann

__________________
Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
syska
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 05 August 2003 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Skal bruges til en Lukket subkasse, så det skal helst være MDF, men da den skal være 120 liter ca. da der jo går noget til spilde da det skal være 19 mm kommer det jo til at koste noget og det hele startede med at skulle være et billigt test projekt, men nu må vi se om jeg kan skrabe de penge sammen, og så vil jeg da lige ud i den nærmeste Silvan og se hvad de kan give mig af priser på MDF/Sponplader......

// Mikael

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 05 August 2003 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Kig også i den blå avis eller dba.dk under byggemateriel. Der er tit brugte mdf-plader til salg. der skal sikkert spartles lidt huller.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
syska
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 493
Sendt: 05 August 2003 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted
 
Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1008
Sendt: 05 August 2003 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Jeg gav 375 kr. i den lokale Råd og Dåd for en 22 mm. plade i 2,4 x 1,2 meter...
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup
 
OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 516
Sendt: 05 August 2003 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Hejsa...

En hel plade er jo altid 122x244 cm! Jeg gav 389,- for en 25mm MDF plade - den blev ikke udskåret (er sgu da meget bedre selv til at skære en sådan plade ud)!!

--
OceanMan
http://www.oceanman.dk

Til top Vis OceanMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OceanMan
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 05 August 2003 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Lidt afhængig af hvad man skal bygge, kan det betale sig at tjekke Silvans kasse med rester. Hvis DAT ellers nogensinde får taget sig sammen til at levere enheder til mine ProAC-kloner vil jeg tro at jeg kan slippe med max 300 kr i MDF. Og det er så to forskellige tykkelser.

Og så er resterne jo noget nemmere at transportere.

/vilmann

__________________
Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 05 August 2003 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Hej!

 

Jeg har relativt gode erfarringer med http://www.ferrywood.dk. De skærre dog ikke for dig og stedet virker lidt skodagtigt. Men priserne er fornuftige. Kig pladerne efter for evt. fejl og skævheder før du tager dem under armen. Hvid du får dem skøret i feks. Silvan er det absolut ingen garanti for at det ikke bliver skævt. Jeg har flere både gode og mindre gode erfaringer. Nu har jeg min egen sav istedet.

Det med at pladerne altid er 122*244 er ikke korrekt. Det er bare det mest almindelige (og iøvrigt variere de lidt selv inden for denne standard fra fabrik til fabrik). Der findes også plader af forskellige typer træfibre (ses feks. ved at de kan være lidt lysere eller mørkere i overfladen) og hvis man er hardcore møbelbygger så kan man få tiden til at gå med det ;o)

Jeg har selv været igang med et sub-projekt lidt on/off i nogle år og har valgt en 18 mm birk krydsfiner beklædt med 12mm MDF det virker ganske stabilt.

Mvh

 

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm
 
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1487
Sendt: 10 Februar 2004 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Krydsfiner handlen i rødovre er billige, og tror godt man kan handle privat der. Har jeg dog aldrig gjort.

__________________
MonoTovarisj

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted
 
Dyvel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 192
Sendt: 10 Februar 2004 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

syska, nu kan jeg jo se at du er fra midtjylland, men ikke helt hvorfra. I århus har vi: www.aalt.dk Åruhs Lavpris tømmerhandel...

Der kan du købe en 19 mm MDF plade på 122x244 for 209 kr.

Det fåes næppe billigere, og så kan man endda låne en trailer gratis inden for rimelig afstand... Det er dog bedst at ringe i forvejen og aftale først hvis man skal låne. Og nej, jeg har ikke interesser i aalt

Mvh
Daniel

Til top Vis Dyvel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyvel
 
Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 311
Sendt: 10 Februar 2004 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Aalborg trælast sælger også for godt 200 for en hel plade. Man skal dog bede om at blive stillet om til deres værksted når man ringer og snakker med dem.. da de ikke sælger til private 

__________________
Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
Til top Vis Morten Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten Nielsen
 
Mirro
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 253
Sendt: 11 Februar 2004 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til ProAC klonerne kom jeg af med cirka 375 kr for ALT MDF til dem - og jeg har hævet hele konstruktionen med 100 mm

Det var udskåret på mål så det bare skulle samles, købt i Silvan...

Enhederne købte jeg hos frequence og 3 dage e´fter de var bestilte ringede postmanden på døren  

Vil mene det bedst kan svare sig at invistere i rundsav m.m hvis man skal lave mange højttalere - men hvis man kun skal lave 2-3 stk og aldrig skal bruge en rundsav igen så...

Til top Vis Mirro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mirro Besøg Mirro's Websted
 
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 11 Februar 2004 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Hej syska,

Pas lidt på med det man kan finde i DBA. Jeg købte en plade gennem www.dba.dk uden at have forstand på MDF overhovedet. Jeg har senere erfaret at der er rigtig stor forskel på kvaliteten, specielt hvor hårdt det er.

Jeg ville holde mig til det man kan købe i de gængse byggemarkeder, det er dyrere men også bedre.

mvh

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted
 
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1487
Sendt: 11 Februar 2004 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

hehe så ikke du var fra midtjylland

__________________
MonoTovarisj

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes