Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. april 2024 | 17:14   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Afstivning af subchassis på LP 12 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 980
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået den idé at ville forsøge at øge afstivningen i suc chassiet på min Linn LP 12.

Man kan opgradere den med Cirkus-kittet, hvilket bl.a. indebærer et stivere og mere dødt sub chassis. Men Cirkus-kittet er efter min vurdering alt for dyrt i forhold til hvad det burde koste.

Et engelsk firma udviklede for nogle år siden en et komposit chassis som erstatning (cetech), hvilket efter nogles vurdering skulle gøre det lige så godt som Cirkus, men til væsentlig lavere pris. Jeg kan sagtend forestlle mig, at den nuværende gamle model jeg kører med ikke er så stiv som den burde være. Forbindelsen mellem tonearmsleje og tallerken bør vel være så stiv som muligt, men omvendt heller ikke ringe. Kompromis.

Det er den løsning jeg går efter, men jeg vil gerne beholde nuværende chassis idet det allerede indeholder alle huller til fjedre mv. og centerleje.

Min idé går ud på, at lave en støbemasse mixet af små luftglaskugler med en eller anden epoxy eller lignende, og smøre det på den nuværende i et lag på 4-8 mm. Så vil en stiv og rimelig død laminat opstå med den eksisterende.

Er der nogen der har et eller flere råd i den forbindelse? Eller en henvisning til allerede eksisterende forsøg der minder om det her i forummet?

Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen
 
Tubeman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 224
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Det var måske en idé at bibeholde dit originale subchassis, og så købe et tilsvarende på www.ebay.co.uk der er de gamle (ikke cirkus) subchassiser af og til at finde.

Enig i at cirkus kittet er alt for dyrt, men da du ikke ved hvordan det vil arte sig med dit projekt, synes jeg som sagt at du skulle ofre de par kroner det koster for at gammelt subchassis tyil din Linn.

Tubeman

Til top Vis Tubeman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tubeman
 
hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 980
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Hej Tubeman.

 

Tak for rådet, og det er jeg enig i. Og de er ikke svære at finde.

Faktisk kan man finde nogle brugte Cirkus-kit også: nogle af dem der skiller sig af med deres LP 12, og som har modificeret den med Cirkus-kittet, genmonterer det gamle, og sælger Cirkus-kittet for gode penge! 

mvh

Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes