Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 02:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: hvilke komponenter (sub) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ulrich
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 26 Oktober 2003 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har læst en masse af de RIGTIG mange tråde som også omhandler den problemstilling jeg står i, og er da også blevet lidt klogere.

Jeg har dog stadig nogle spørgsmål.

jeg vil bygge min egen sub til min hjemmebio som består af

B&W Serie 600 (Front: 602.5S3) og en Denon AV1804

Som i kan se mangler der noget bas i mit setup da fronterne ikke helt kan klare den side af lyden.

Højde og bredde skal være 35 cm og dybde skal så tilpasses så den passer til den enhed man vælger. (kabinettets littermål)

Rummet er ikke vandvigtig stort, så det er vigtigt det ikke er en kæmpe enhed som kræver en masse plads for at kunne brede sig. Den skal somsagt bruges til Film.

Håber der er nogle der har en ide til en enhed mv. Det skal vel også passe lidt med min reciver?.

jeg regner med at bruge ca. 1500-2000 kr til de tekniske dele. er det et fornuftigt beløb?

Mvh
Ulrich

Til top Vis Ulrich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrich
 
Saunter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 325
Sendt: 26 Oktober 2003 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Har du tænkt dig at lave en aktiv eller pasiv sub??

Hilsen Saunter

Til top Vis Saunter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saunter
 
Ulrich
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 26 Oktober 2003 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Saunter skrev:

Har du tænkt dig at lave en aktiv eller pasiv sub??

Hilsen Saunter

Noget jeg heller ikke rigtig har beslutet, da jeg ikke rigtig ved hvad der "spiller bedst" i min situation.  

Til top Vis Ulrich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrich
 
Saunter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 325
Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Du får jo helt klart bedst kontrol over basenheden, hvis du smækker et effekttrin til den og sådan en kan jo alt efter hvilken du vil have godt løbe op i nogle kroner

Hilsen Saunter

Til top Vis Saunter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saunter
 
Skov
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Maj 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 139
Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

jeg skal også ha bygget mig en sub til min hjemmebio og tænker på at bygge en med nogle peerless xls enheder jeg har lige været på biblioteket for at låne det nr med highfedelity hvor de tester xls enhederne jeg kan godt scanne den ind og sende den til dig hvis det var noget.

mit problem er at finde en forstærker til at trække den for jeg er ik så meget for at købe en hypex forstærker jeg vil hellere ha et delefilter og en effektforstærker men kan ik rigtig finde nogle delefiltre som ik koster en arm har set lidt på at thommesen subway x filter men det koster 2000kr men det skulle hvidt ik være så ringe men syntes bare det er mange penge effektforstæker er jeg blevet andbefaldet en crown men de er også tæmlig dyre 8000kr+ men det skulle være det bedste men grunden til at jeg vil have delefilter og effektforstærker seperat er at så er jeg ikke begrændset når jeg vil prøve noget nyt så man ik skal til at skruge fx et hypex modul ud når man ville bygge en ny sub og det gør ik mig noget at det fylder lidt mere at have ståene.   

men du skal nok regne med at bruge lidt flere penge på det end de 1500/2000kr det rækker ved til enheder og jeg vil råde dig til at bygge den aktiv for ellers kommer din denon nok på overarbejde

Til top Vis Skov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skov
 
Ulrich
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Skov skrev:

jeg skal også ha bygget mig en sub til min hjemmebio og tænker på at bygge en med nogle peerless xls enheder jeg har lige været på biblioteket for at låne det nr med highfedelity hvor de tester xls enhederne jeg kan godt scanne den ind og sende den til dig hvis det var noget.

mit problem er at finde en forstærker til at trække den for jeg er ik så meget for at købe en hypex forstærker jeg vil hellere ha et delefilter og en effektforstærker men kan ik rigtig finde nogle delefiltre som ik koster en arm har set lidt på at thommesen subway x filter men det koster 2000kr men det skulle hvidt ik være så ringe men syntes bare det er mange penge effektforstæker er jeg blevet andbefaldet en crown men de er også tæmlig dyre 8000kr+ men det skulle være det bedste men grunden til at jeg vil have delefilter og effektforstærker seperat er at så er jeg ikke begrændset når jeg vil prøve noget nyt så man ik skal til at skruge fx et hypex modul ud når man ville bygge en ny sub og det gør ik mig noget at det fylder lidt mere at have ståene.   

men du skal nok regne med at bruge lidt flere penge på det end de 1500/2000kr det rækker ved til enheder og jeg vil råde dig til at bygge den aktiv for ellers kommer din denon nok på overarbejde

 

Du må meget gerne scanne det ind, ja tror også den skal være aktiv tror ikke min reciver kan trække den hvis den er passiv, dog skal det siges at jeg selv er overasket over hvor meget kraft der er i 1804 :D FED RECIVER :D

Mht beløbet, ja havde nok lidt på fornemmelsen at 2000 kr. ikke lige var nok. Men hvilken enhed ville egene sig i min situation? Det er ret svært for mig sååen at overskue de mange forskellige typer/mærker and so on. håber der er nogle konkrete ideer?. Kabinettet er ikke noget problem, en af mine gode venner er Fin snedker og har lavet en masse kabinetter mv. og de er max fede :)

Til top Vis Ulrich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrich
 
Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 955
Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Til Skov : En Crown behover ikke koste 8000+ En ny kan skaffes noget billigere end det. fx en Crown Power tech 2.1 med studie upgrade til 7000 incl 3 ars totalgaranti. Sa ville du have 1000 relle hojdampnings watt. Har man forst haft en Crown pa bassen kan man ikke klare at hore flabre slap bass igen

til Ulrich : Hvis du bade skal have effekt og hojtaler for under 2k sa vil jeg mene at det er umuligt at lave noge godt. Skal subben udelukkende bruges til film ?

 



__________________
Thomas Mygind
Til top Vis Hasselhof's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hasselhof
 
Ulrich
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Hasselhof skrev:

Til Skov : En Crown behover ikke koste 8000+ En ny kan skaffes noget billigere end det. fx en Crown Power tech 2.1 med studie upgrade til 7000 incl 3 ars totalgaranti. Sa ville du have 1000 relle hojdampnings watt. Har man forst haft en Crown pa bassen kan man ikke klare at hore flabre slap bass igen

til Ulrich : Hvis du bade skal have effekt og hojtaler for under 2k sa vil jeg mene at det er umuligt at lave noge godt. Skal subben udelukkende bruges til film ?

Det skal udelukkes bruges til Film måske lidt musik (80/20). Materialer såsom kassen, isolering mv. har jeg fundet. Så det er kun de enhederne. Hvad så med 3000 kr.?

Husk på det er ikke et særlig stort rum, så det skal ikke være noget vildt e.l meeeen god bas skal den jo gerne kunne frembringe :)

Til top Vis Ulrich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrich
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 119
Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Jeg lavede engang en sub med et 70 liter portet kabinet. Denne udstyrede jeg med en 15" diskoteksbas, en 2-kanals autoforstærker (brokoblet) og en 250W omformer fra 230V til 12V. Den brummede meget dybt, men var ikke særlig præcis. Så den blev i stedet kastet over i en gammel Golf, hvor den i øvrigt blev stjålet 2 mnd. efter.

Bas: 900,-

Forst.: 700,-

Omform.: 500,-

Træ: 300,-

Div.: 1000,-

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 955
Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

til Ulrich :

Hvis du skal have forstarker plus enhed plus delefilter kommer du stadig ikke ud af starthullerne for 3k hvis 3k er hvad du har sa prov at finde en brugt aktiv sub i den bla avis.



__________________
Thomas Mygind
Til top Vis Hasselhof's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hasselhof
 
Ulrich
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Hasselhof skrev:

til Ulrich :

Hvis du skal have forstarker plus enhed plus delefilter kommer du stadig ikke ud af starthullerne for 3k hvis 3k er hvad du har sa prov at finde en brugt aktiv sub i den bla avis.

Hmmm jeg ville jo gerne prøve at lave en selv, istæet for at køde en...Men ser ud til det åbenbart koster kassen, troede det var muligt. Har jo alt træ,isolering mv.

Til top Vis Ulrich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrich
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes