Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 01:07   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: erfaringer med zappulse 2.0/2.1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 789
Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Hej

Såvidt jeg kan læse er der delte meninger om zappen (noget diskant fnidder, hvad ved jeg)

Ville zappen ikke være det perfekte valg til en aktiv sub ?

Jeg  har overvejet en JBL GTI 12" sammen med 'en zap, som ved 4 ohm skulle yde ca. 400W hvilket matcher GTI'en meget godt, jeg havde tænkt mig at det hele skal i et trykkammer, da jeg ikke er til refleks-bass. (Alt for meget BOOM)

Den skal supplere et par dali 909, der egentlig leverer udmærket bund (bare lige en knivspids for meget boom efter min smag)

Ville zappen ikke være perfekt i denne konfiguration ??? (når den kun skal lave bass ?)

 Hvor meget skal man egentlig samle selv i sådan et zap-sæt ??? Er det en nøgen printplade og en pose med komponenter, og så må man selv finde ud af resten eller ???

Lad mig høre lidt om jeres erferinger med zappen, alt modtages med kys-hånd

Chr.

Til top Vis Kedde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kedde
 
Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 955
Sendt: 28 Oktober 2003 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Til Kedde:

Zappen er ikke lavet til en enhed som GTIeren. Den kan slet ikke styre den og hvis du skruer for hojt op brender du hurtigt din zap af. GTI enheden sender sa store mangder af strom tilbage (negativt feedback) og det er zappen ikke lavet til.

Watt er langt fra den eneste faktor nar det kommer til bass og kontrol af samme.

Med den rigtige amp sa er GTI enhederne enormt fede og det er umuligt at sla dem ihjel! Jeg har selv givet en 4000 watts drummbeats med en Crown Ce4000 og det havde den ikke noget imod. Hvis det er en sub der primart skal brugs til musik vil jeg ikke valge en GTI,men hvis det er filmbass sa erden nok noget af det bedste!

 



__________________
Thomas Mygind
Til top Vis Hasselhof's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hasselhof
 
Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 789
Sendt: 28 Oktober 2003 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Hej

Tak for svaret, hvilken forstærker ville være et alternativ at bruge sammen med GTI'en (jeg har tidligere brugt den i et båndpass kab. i en bil hvor den leverede en hård og skarp bass) derfor kunne jeg godt tænke mig at genbruge enheden indendørs, men hvis jeg kvæler zappen så duer det jo ikk

Hvilken eff.-forst. kan anbefales til GTI 12", jeg ville frygtligt gerne bruge denne herlige enhed igen. evt. en NAD 214, brokoblet ??? eller det for lidt effekt når jeg vil have den i trykkammer og ønsker en "ikke BOOM'y" bass, det skal være en amp. der holder bassen i et jerngreb. ???

Til top Vis Kedde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kedde
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes