Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. maj 2024 | 06:07   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Diagrammer til en DIY Rør-RIAA. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 756
Sendt: 15 Juni 2010 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Hej DIY-folk.
Idet sommerferien for de studerrende er nær, søger jeg et indendørsprojekt idet man jo ikke altid kan regne med det danske sommervejr.

Så hvis nogle skulle ligge inde med nogle gode diagrammer eller links til en DIY Rør-RIAA må I meget gerne poste dem. Om det er som kit eller helt fra bunden gør ikke det store.

Jeg har uddannelse og praktisk erfaring med såvel hi-speed elektronik som analog elektronik, men lige netop rør har jeg aldrig haft erfaring med, så det gør slet ikke noget hvis der er mere udfordring end hvad man finder i et Velleman-kit ;)

PS: Jeg ved godt at et eller to svar vil være det oblitatoriske "benyt søgefunktionen", men af og til kommer der jo nyt til! :)


__________________
   Mit Surround: SA & Primare.
Til top Vis KimHRasmussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimHRasmussen Besøg KimHRasmussen's Websted
 
boholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 15 Juni 2010 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  


Nemli'   

http://www.google.dk/search?ie=windows-1252&oe=UTF-8&q=riaa+ valve&cr=&hl=da

__________________
MVH, Bo

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted
 
KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 756
Sendt: 15 Juni 2010 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

boholm skrev:

Nemli'   

http://www.google.dk/search?ie=windows-1252&oe=UTF-8& ; ;q=riaa+ valve&cr=&hl=da


Tak for indlægget kloge!

Det kunne vel aldrig tænkes at jeg søger noget hvor folk herfra har førstehåndserfaring og ikke blot resultatet af en google-søgning.

Fornuftige bud modtages stadig gerne.


__________________
   Mit Surround: SA & Primare.
Til top Vis KimHRasmussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimHRasmussen Besøg KimHRasmussen's Websted
 
boholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 15 Juni 2010 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

"My pleasure" Men du spurgte nu også efter links:

KimHRasmussen skrev:
Så hvis nogle skulle ligge inde med nogle gode diagrammer eller links til en DIY Rør-RIAA må I meget gerne poste dem.


Derudover vil jeg holde på, at de fremkomne links er meget værd at studere - og ikke kun forlade sig på "danske" erfaringer IMHO. Især diyaudio.com er et studie værd.

så det

__________________
MVH, Bo

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted
 
KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 756
Sendt: 15 Juni 2010 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

boholm skrev:
"My pleasure" Men du spurgte nu også efter links:

KimHRasmussen skrev:
Så hvis nogle skulle ligge inde med nogle gode diagrammer eller links til en DIY Rør-RIAA må I meget gerne poste dem.


Derudover vil jeg holde på, at de fremkomne links er meget værd at studere - og ikke kun forlade sig på "danske" erfaringer IMHO. Især diyaudio.com er et studie værd.

så det


Cool nok, men et link til google var nu lige kløgtigt nok! ;)
Har også gang i en survey af head-fi.org samt sound.westhost.com pt.... tak for det andet bud!


__________________
   Mit Surround: SA & Primare.
Til top Vis KimHRasmussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimHRasmussen Besøg KimHRasmussen's Websted
 
Noise
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 15 Juni 2010 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Jeg skal til at bygge sådan en her:

http://glass-ware.stores.yahoo.net/aiphprkit.html

Her er lidt mere info om den: (scroll lidt ned på siden)

http://www.tubecad.com/2007/09/blog0118.htm

Her kan du nederst på siden downloade userguiden i pdf. Den indeholder forklaringer på hvordan du tilpasser konstruktionen til de rør og den forstærkning du måtte ønske:

http://www.tubecad.com/2008/07/blog0143.htm

Jeg har ingen anelse om hvordan den lyder. Det kommer først når jeg får mig samlet sammen til at bygge den færdig. Jeg mangler stadig nogle dele til den også. Men der er nogle enkelte positive reviews rundt omkring på nettet. Så må vi jo se om det stemmer.

mvh.

 

Til top Vis Noise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noise
 
KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 756
Sendt: 16 Juni 2010 kl. 02:09 | IP-adresse registreret  

Super!

Fandt også selv denne her:
http://cgi.ebay.com/12AX7-ECC83-MM-MC-Phono-Tube-Preamplifie r-Kit-ref-VTL-/320526845107?cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDo main_0&hash=item4aa0e384b3

Om ikke andet er den lige billigere. Den kan fåes for omkring 100 USD + porto inkl. rør. Men uden 260V trafo til varmetrådene.

Øh.. og denne her, der tidligere har været postet, der også virker interessant idet den er simpel. Idé'en er, at jeg laver noget der fungerer og således kan tweakes på senere.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=76995


__________________
   Mit Surround: SA & Primare.
Til top Vis KimHRasmussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimHRasmussen Besøg KimHRasmussen's Websted
 
Noise
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 16 Juni 2010 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Den du fandt på ebay ser faktisk også ret spændene ud.

EDIT. Jeg kan se at det link jeg lagde ind var til en ren preamp og ikke en riaa. Link fjernet igen.

Du skal dog passe på med forsendelsen. Han skriver at han sender som gave. Tolden har fundet ud af at alle "gaver" fra kina, er rene varekøb. Ulempen er, at du foruden at betale den almindelige told, moms og gebyr, også får din forsendelse syltet i flere måneder. Jeg har prøvet at vente i 2 md. efter en pakke til sølle 250 kr.

Når man går og glæder sig til nogle nye ting, så er det fandme længe og vente. I særdeleshed når man kan se på tracking, at turen fra kina til danmark tager 2 dage, hvorefter toldbehandlingen tager 2 måneder. Så hellere betale ved kasse 1 med det samme.

Selvfølgelig kan man være heldig, at den glider igennem. Men det er nu efterhånden ved at være en undtagelse. I hvertfald når det er varer fra kina.

mvh.

 

Til top Vis Noise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noise
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes