Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. maj 2024 | 20:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Rør (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
PTHJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 425
Sendt: 04 August 2014 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Hejsa :-)

Købte for nogen tid siden en ældre N.Y.A.L. Moscode 300 hybrid effekforstærker.
Den er bestykket med Mosfet transitorer i udgangene, og 2 stk. 6dj8 og 2 stk. 6fq7 i indgangstrinet.
Den spiller rigtig godt, og nu kunne jeg godt tænke mig at prøve med andre rør i indgangen.
Er så bare nærmest totalt novise på det område, så ville være skønt med nogle gode råd og vejledning, da der vist kan bruges flere forskellige typer rør, udover dem der er monteret.
Altså .. Hvilke rør kan bruges, og hvilke kan anbefales :-) ?

Mvh
Til top Vis PTHJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PTHJ
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6265
Sendt: 04 August 2014 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

6cg7 er = 6fq7, det burde gi´ lidt større udvalg. ECC 88 kan du vel selv finde i alle mulige afskygninger

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Miav
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 541
Sendt: 04 August 2014 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Hvilken lyd leder du efter?
Er det varme, god bund, dynamik, åbenhed eller andet du søger, du må have et ønske. Hvis du kan beskrive dette, så kan jeg
måske anbefale dig nogle ECC88/6JD8/6922/E88CC rør.
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav
 
PTHJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 425
Sendt: 04 August 2014 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Miav .. Vil da ha det hele ;-) .. Kan ikke fordrage tynd klinisk lyd, men heller ikke fed lukket udynamisk lyd ;-) .. Lyd er jo svær at beskrive.
Ved ikke hvor gamle rørene er, så vil tro at nye rør måske kan rykke lidt mere vellyd frem
Til top Vis PTHJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PTHJ
 
cyberspaced
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 04 August 2014 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Der er forskel på 6CG7 og 6FQ7, 6CG7 har et "shield" mellem de to trioder som er forbundet til ben 9, så hvis din forstærker har en forbindelse til ben 9, så ville jeg bruge 6CG7 (o;

Ang. 6DJ8 ( ECC88 etc.) så kan du købe dig fattig i NOS, men du kan altid prøve et matched par fra JJ og se om et par nye rør hjælper!

Til top Vis cyberspaced's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cyberspaced
 
PTHJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 425
Sendt: 04 August 2014 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

http://www.stereophile.com/solidpoweramps/moscode_402au_powe r_amplifier/

The front panel includes the same blue-illuminated glass window as the 401HR. This drops down to grant easy access to the input tubes, which use an auto filament switcher, which recognizes center-tapped tubes (12AU7, for example) and switches from a two-pin, 6V to a three-pin, 12V filament circuit. This makes tube rolling a snap.
If you decide to roll tubes, Kaye suggests starting with the two inner voltage-gain tubes. The 402Au accepts 6H30Pi, 6GU7, 6DJ8, 6922, 6FQ7, 5814, 7730, or 12AU7. Pairs of 6H30Pi and 6GU7 tubes come stock.

Som man kan læse, bruger den nye model 6H30Pi ..

Til top Vis PTHJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PTHJ
 
PTHJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 425
Sendt: 04 August 2014 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

cyberspaced skrev:
Der er forskel på 6CG7 og 6FQ7, 6CG7 har et "shield" mellem de to trioder som er forbundet til ben 9, så hvis din forstærker har en forbindelse til ben 9, så ville jeg bruge 6CG7 (o;Ang. 6DJ8 ( ECC88 etc.) så kan du købe dig fattig i NOS, men du kan altid prøve et matched par fra JJ og se om et par nye rør hjælper!



Hvordan finder jeg ud af om der er forbindelse til ben 9 ... uden at blive slået ihjel ..

JJ lader også til at lave ok rør ?.. det da det indtryk jeg får når jeg læser på nettet.
Til top Vis PTHJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PTHJ
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 05 August 2014 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Siemens ECC88 goldpin A6 (sidste version fra slut-70'erne) er ikke vildt dyre, men hammergode.
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6265
Sendt: 05 August 2014 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

PTHJ skrev:
cyberspaced skrev:
Der er forskel på 6CG7 og 6FQ7, 6CG7 har et "shield" mellem de to trioder som er forbundet til ben 9, så hvis din forstærker har en forbindelse til ben 9, så ville jeg bruge 6CG7 (o;Ang. 6DJ8 ( ECC88 etc.) så kan du købe dig fattig i NOS, men du kan altid prøve et matched par fra JJ og se om et par nye rør hjælper!



Hvordan finder jeg ud af om der er forbindelse til ben 9 ... uden at blive slået ihjel ..

JJ lader også til at lave ok rør ?.. det da det indtryk jeg får når jeg læser på nettet.


6CG7 har en skærm forbundet til ben 9, som typisk er forbundet til stel. 6FQ7 har intet forbundet til ben 9, så du kan roligt bytte rundt, som det passer dig, uanset om ben 9 er forbundet i din sokkel eller ej

Dette er diagrammet på en klon, tror det var ny elektronik, der bragte den som byggesæt. Den er ikke helt identisk, men grundlæggende baseret på N.Y.A.L.`s



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
PTHJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 425
Sendt: 05 August 2014 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:

PTHJ skrev:
cyberspaced skrev:
Der er forskel på 6CG7 og 6FQ7, 6CG7 har et "shield" mellem de to trioder som er forbundet til ben 9, så hvis din forstærker har en forbindelse til ben 9, så ville jeg bruge 6CG7 (o;Ang. 6DJ8 ( ECC88 etc.) så kan du købe dig fattig i NOS, men du kan altid prøve et matched par fra JJ og se om et par nye rør hjælper!
Hvordan finder jeg ud af om der er forbindelse til ben 9 ... uden at blive slået ihjel .. JJ lader også til at lave ok rør ?.. det da det indtryk jeg får når jeg læser på nettet.
6CG7 har en skærm forbundet til ben 9, som typisk er forbundet til stel. 6FQ7 har intet forbundet til ben 9, så du kan roligt bytte rundt, som det passer dig, uanset om ben 9 er forbundet i din sokkel eller ej



Dette er diagrammet på en klon, tror det var ny elektronik, der bragte den som byggesæt. Den er ikke helt identisk, men grundlæggende baseret på N.Y.A.L.`s



Super
Til top Vis PTHJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PTHJ
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes