Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. maj 2024 | 09:26   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Mærket Naim (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 31 August 2014 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg i nogen år, set Naim her og der. Men har egentlig aldrig interesseret mig.

Men jeg må sige jeg synes det mærke er sært.....

Deres design, deres utraditionelle stik de bruger bagved, deres elektronik design indvendig, deres fysiske størrelser som ikke passer på andre almindelig anlæg. Ja det skælder sig ret meget ud fra mængden, for slet ikke at tale om prisen. Og deres utrolig sære måde at lave deres CD skuffe på deres nyrer modeller, med den køre ud som en slags vinkel, det fanme sært..., hehe.

Hvad er det der er så fantastisk ved dem, hvis der er noget?

Hvad er egentlig deres filosofi indenfor Hi-Fi/High-End verdenen.

Og er det super godt mærke, eller bare som alt andet. Men bare at de køre deres egen stil?

Hvad er deres historie?
Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 31 August 2014 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet at kigge lidt på firmaets egen hjemmeside??? 😉


MVH.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 31 August 2014 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Overhovedet ikke, da jeg ønskede at høre det fra folk selv. Firmaet ville jo aldrig tale dårligt om sig selv, osv.

Og høre om jeg var den eneste som synes det er lidt et mystisk mærke...
Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 31 August 2014 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Dem jeg kende der har Naim, er skam rigtig glade for det, men man skal også havde alt i Naim, der er lidt B&O over det, men en egen designe, stik med mere (gamle din stik), har hørt at det skulle blive kaldt England s B&O. At deres CD skuffe på deres nyrer modeller, med den køre ud som en slags vinkel, er vel fordi at de bruge det gamle og vel prøvet drive fra Phillips (som er over 30 år gamle og kom med de først CD afspille fra Phillips og anset for at værre det bedste cd drive til dato).
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
BLund
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 23 August 2014
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 201
Sendt: 31 August 2014 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Naim er for mange musikelskere og audiophiler, det eneste ene

prøv at læse her så er du bedre klædt på

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Naim_Audio

Til top Vis BLund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BLund
 
asa11
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 31 August 2014 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke studeret Naims hjemmeside eller læst mig gennem de utallige Naim-anmeldelser og Naim-tråde, der kan findes
på diverse danske og udenlandske 'hi-fi'-fora.
Egentlig er jeg ret sikker på at en del af de karakteristika, andre lyttere/brugere/anmeldere kan fortælle om, ikke ville være
helt overensstemmende med hvad jeg ville høre i mit rum med mit øvrige udstyr.
Engang i fortiden ville jeg opgradere min forstærker - og valget faldt på en entry-level Naim.
Det betød ikke at der skulle skiftes i hele eller dele af kæden, og kabel-siden er kompatibel med mine øvrige komponenter.
Naim er for mig ikke hverken mystisk eller sært. Men jeg er nok heller ikke audiophil ;-)
Forstærkeren står ikke umiddelbart for udskiftning. Den slags kan jo hurtigt ændre sig.

Hygge


__________________
asa
Til top Vis asa11's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af asa11
 
KOFS
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 258
Sendt: 31 August 2014 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Well, hermed mine Naim erfaringer.

Jeg har en Naim CD5, med ekstern strømforsyning, FlatcapII, tror jeg det er. Det med de eksterne strømforsyninger er jo en
Naim-ting, men f.eks Holfi gjorde jo også meget i god strøm, han brugte bare batterier.

Det med skuffen fungerer glimrende - den primære årsag er helt sikkert at skille sig ud

Anyways, det er en utrolig musikalsk spille, og faktisk den jeg har ejet længst - og jeg har ingen planer om udskiftning.
Foden vipper, hvilket er noget af det jeg jagter mht hifi. På et tidspunkt skal jeg også ha prøvet en af deres forstærkere. (Er
PT rørfrelst )

Mht stik, er det ikke det store problem. Min CD er udstyret med et sæt eftermonterede phono stik, der bare er koblet i
parallel med DIN stikket. Spændingerne er ca de samme, så med konverterstik, eller fikumdik, er det ikke et problem at
mikse Naim med alt muligt andet.

...og jeg er på ingen måde Naim-ist - men jeg har stor respekt for mærket.
Til top Vis KOFS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KOFS Besøg KOFS's Websted
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 31 August 2014 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Hvis penge var det til det og jeg var en ren stereo mand, ville jeg ikke tænke et øjeblik på at købe et komplet Naim anlæg (den store serie)
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Maximini
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 28 August 2014
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 31 August 2014 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Har du prøvet at kigge lidt på firmaets egen hjemmeside??? 😉


MVH.
Niels



Stoler du blindt på hvad firmaer skriver om deres eget
Til top Vis Maximini's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximini
 
kimC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 675
Sendt: 01 September 2014 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Dem jeg kende der har Naim, er skam rigtig glade for det, men man skal også havde alt i Naim, der er lidt B&O over det, men en
egen designe, stik med mere (gamle din stik), har hørt at det skulle blive kaldt England s B&O. At deres CD skuffe på deres nyrer modeller, med den
køre ud som en slags vinkel, er vel fordi at de bruge det gamle og vel prøvet drive fra Phillips (som er over 30 år gamle og kom med de først CD
afspille fra Phillips og anset for at værre det bedste cd drive til dato).


Den eneste lighed mellem Naim og B&O er at at antallet af bogstaver i deres navne begge går op i 2. det ene mærke har en designfilosofi....det andet
mærke har en lydfilosofi... Gæt selv????
Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 01 September 2014 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

KOFS skrev:
W
Foden vipper, hvilket er noget af det jeg jagter mht hifi. På et tidspunkt skal jeg også ha prøvet en af deres forstærkere. (Er
PT rørfrelst )



Hvis talen er på vippende fødder, må man være på vagt! ☺️
Naim er grovkornet og pågående, men det er der nogen der der får vippende fødder af!.....


Mvh.
Niels
Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4558
Sendt: 01 September 2014 kl. 06:59 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:
Den eneste lighed mellem Naim og B&O er at at antallet af bogstaver i deres navne begge går op i 2. det ene mærke har en designfilosofi....det andet
mærke har en lydfilosofi... Gæt selv????

Og dermed antyder du, at B&O ikke har en lydfilosofi??? Det har de skam, og har folk ansat til formålet!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
BLund
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 23 August 2014
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 201
Sendt: 01 September 2014 kl. 07:01 | IP-adresse registreret  

Grovkornet, måske hvis du prøvede 102/180 men generelt er sådan kritik af Naim oftest pga manglende viden

pågående, ja nogle Naim apparater kan virke pågående i lyden, forward og oppe på albuerne" det modsatte af tilbagelænet stort perspektiv hvor
lyden aldrig rigtig kommer ud af kasserne"

Smag og behag er heldigvis forskellig, der er stadig tilhængere af "flat earth" filosofien
Til top Vis BLund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BLund
 
Rosewind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2008
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 210
Sendt: 01 September 2014 kl. 07:33 | IP-adresse registreret  

Der er hverken Woodoo eller meget weirdness over Naim. Snarere en ret fanatisk tro på kvalitetsstyring og lydfilosofi, som går tilbage til før 1980 og deres første ejer Julian Vereker. Man kan stadig få lavet de første forstærkere fra 1980erne på fabrikken i Salisbury eller på servicecentre som Class A i Sheffield (kontakt bare Darran). Det kalder jeg god service overfor ejerne.

Skuffen i CD'en + den CD-pucken er ret stabil og holder nok cd'en bedre fast end en alm. cd-skuffe. Pioneer havde også en særlig skuffe, hvor cd'en skulle ligge med undersiden opad. Så ...

Jeg har selv haft Nac 62 / Nap 140 fra 1992, Nait 2, Nac 202/Nap 200 og nu nac 252 + 2 x Nap 200. Jeg kommer nok ikke til at slippe Naim helt.

Lydmæssigt kan jeg lide forstærkernes drive og evne til at lyde live, men har udelukkende kørt med andre mærker hvad angår lydkilderne. Det er nok mest pga. prisniveauet, hvilket også har fået mig til at gå uden om Linn Klimax - her er Linn Renew Klimax dog et tillokkende tilbud.

Naim forummet er informativt og selvfølgelig entusistisk Naim. Men du kan jo godt selv sortere mellem det, du kan bruge og rene fanboi-indlæg, ikke?

Råd: LYT LYT LYT og undersøg det ordentligt selv før du dømmer noger helt YT.

venlig hilsen,
Peter
Til top Vis Rosewind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rosewind
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes