Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 03:33   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Forforstærker giver stød (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
henninge
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 December 2009
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 14 Januar 2018 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg har netop anskaffet en Proton AP 2000 MK.11, den lyder jo rigtig godt, men desværre kan den finde på at give stød, det er på volumenknappen
tror jeg, men det er jo som regel den knap man bruger mest, så det kan også være andre steder, det opstår kun når jeg spiller på en meget lav volumen
og den har stået sådan i et par minutter, skal jeg købe ny forforstærker?
Til top Vis henninge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henninge
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3093
Sendt: 14 Januar 2018 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Prøv at vende netstikket. Hvis den stadig gør det, er der noget galt.


__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
jukuluff
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 410
Sendt: 15 Januar 2018 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Stød som i 230 volt der får hpfi relæet til at slå fra, eller bare noget der føles som statisk elektricitet? 
Til top Vis jukuluff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jukuluff
 
henninge
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 December 2009
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 15 Januar 2018 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Nej bare et svagt stød, men ubehageligt nok. Jeg har fundet en løsning på problemet ved hjælp af en jordforbindelse.
Til top Vis henninge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henninge
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 15 Januar 2018 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

henninge skrev:
Jeg har fundet en løsning på problemet ved hjælp af en jordforbindelse

Og hvordan har du fået denne jordforbindelse? Ikke via en radiator, vel!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
henninge
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 December 2009
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 15 Januar 2018 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Nej, det er nok ikke sagen.

Jeg havde en elektriker for nogle år siden, han hamrede et jordspyd 3-4 meter i jorden og trak en ledning, det er den ledning jeg har brugt. Jeg havde ikke brugt den i noget tid, fordi den gav en lille smule brum i anlægget, det er så kommet igen, men det har da hjulpet på problemet. Jeg har selv en mistanke om hvad der forårsager at den giver stød: Jeg har sat en equalizer (uha) imellem for og effektforstærker og denne equalizer har også en subwooferudgang.

Men det er prof. udstyr og har ikke phonobøsninger til tilslutning af apparatet, den bruger 6,3 mm jackstik eller XLR-stik og det passer jo ikke sammen med resten af anlægget. Så jeg har måttet købe Jackstik adaptorer, altså 6,3 mm jackstik til alm phonostik og det giver jo en ekstra samling. Og med subwooferen er det endnu mere galt med samlinger, der sidder et XLR stik så jeg har fået en xlr-adapter.

Min subwoofer har dobbelt svingspole, derfor bruger jeg 2 phonokabler til at drive den. Det betyder at jeg skal have en xlr-adapter og igen en y-splitter og så endelig stikkene, og jeg tror at det er alle disse ekstra samlinger som giver problemet. Og sig nu ikke at jeg bare skal lade være med at bruge equalizeren, mit anlæg lyder dårligt uden den.

Til top Vis henninge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henninge
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1060
Sendt: 15 Januar 2018 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart lyder den historie noget kringlet? Hvis din pre har to pre out kan du smide den ene i en sub? Min ny indkøbte rør pre støjede vildt med underlige stigende toner og grim støj. Desperation! Fandt ud af at det var en trådløs, stationær (Stenalder) telefon i samme rum der lavede støjen! My god! 
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
henninge
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 December 2009
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 15 Januar 2018 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Ja det er jo rigtigt jeg kunne sætte den til pre out, men den har sub out så det er ikke nødvendigt, problemet er bare at det ikke lyder så godt som når den sidder i equalizeren, men selv om min sub lød godt nok igennem udgangen på forforstærkeren så ville jeg alligevel bruge equalizeren og de 6.3mm jackstik giver altså stadigvæk en extra tilslutning når de skal konverteres til phono, så det ville nok ikke løse problemet.
Til top Vis henninge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henninge
 
henninge
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 December 2009
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 15 Januar 2018 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

men det kan jo også være at det er et problem med Proton forforstærkeren, det er nemlig ikke så længe siden jeg fik den og problemet var der ikke med min tidligere forforstærker, hvis jeg bare kunne få mit anlæg til at lyde godt uden alle disse extra apparater, men det kan jeg ikke og jeg har også købt nye højttalere Audio Pro Blue Diamond, som jo er gode højttalere og Proton for og effektforstærker og en Nad C521bee, som er en god cd-afspiller. ??? Jeg fik ikke nævnt jeg har også en soundprocessor også en professionel en med 6,3mm jackstik Jeg forbinder det således: CD-afspiller til forforstærker - forforstærker pre out til soundprocessor - soundprocessor til equalizer - equalizer til effektforstærker og subwoofer til equalizer. jeg ved godt at subén strengt taget ikke er nødvendig til mine Blue Diamond højttalere. Og jo for resten så har jeg en subequalizer som er forbundet til equalizer i indgangen og equalizer til subwoofer i udgangen.
ja jeg kan godt se som jeg læser indlægget igennem at det lyder lidt kaostisk, problemet er bare at det lyder godt, men hvordan får jeg skidtet til at lyde godt uden alt dette
Til top Vis henninge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henninge
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1060
Sendt: 16 Januar 2018 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Hos min hedder det; Så simpelt som muligt! Men vi har alle forskellige idealer. Min tidligere pre var en passiv, simpel ting. Ret
fantastisk og ultra støjsvag. Min nye med rør, mere støj, men også mere feelgood faktor. Det er svært at få det hele, især hvis man
ikke betaler kassen. Og det gør jeg ikke. Ok kabler kan lette noget. Men jeg ville aldrig putte så mange enheder ind i signalvejen
som du prøver af. Men igen, hvis du syntes om det, må du leve med kildren i fingrene når du piller......
Hva gør den processor?
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
henninge
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 December 2009
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 16 Januar 2018 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Ja altså lyden føles rigiig hvis jeg bruger disse 2 extra apparater, men jeg er da godt klar over at jeg booster lyden men jeg synes det lyder fint til trods for svag susen p.g.a. de mange samlinger, det kan jeg leve med, men jeg er klar over hvis jeg købte en rigtig dyr forstærker, så ville så ville jeg helt sikkert kunne klare mig med den alene., men jeg kan godt lide at eksperimentere med lyd f.eks. ved at tilføje extra apparater, selvfølgelig også ved at købe nyt hvad jeg gør ind imellem,
Det hedder en Sonic Ultramizer SU-9920 fra Behringer, så kan du selv læse om den.
Til top Vis henninge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henninge
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes