Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2024 | 16:57   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Nyt hifi....hjælp søges (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kenno
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Januar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 22 September 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Fruen og jeg skal til at bygge nyt hus. I den forbindelse skal vi have nyt anlæg. Jeg har følgende krav til det nye anlæg:

Mulighed for "multizone" - med andre ord der skal kunne kobles 2 sæt højtalere til anlægget så der er mulighed for at høre musik i stuen og i køkken/alrum

Mulighed for at se optaget film/udsendelser via harddisk optager i køkken/alrum, stuen og i soveværelset i ordentlig kvalitet (kræver det en eller anden form for fordelerboks til signalet). Det skal være muligt at se eks.vis TV3 champions league i stuen mens konen ser en optaget version af Desperate Housewifes i soveværelset.

Desuden skal det være muligt at koble evt. i-pod til anlægget eller endnu bedre en cd afspiller med harddisk, som ikke støjer for meget ligesom phillips trådløse l**t. Denon har lavet en. Man har vel en del MP3 liggende på cpu, som jeg gerne vil have disbrueret ud. Jeg er ikke interesseret i at computeren skal være med i foretagendet.

DAB er en selvfølge.

Vi skal ikke have surround højtalere i hele huset og helst ikke en mother-f**ker subwoofer stående. Gulvhøjtalere er fint nok, men ikke for voldsomme.

Kan dette lade sig gøre for ca. 20000-25000 kr?????

Og kan det lade sig gøre?

Håber i kan hjælpe eller har forslag. Har kikket lidt på denon og harman-kardon.

 

Til top Vis kenno's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenno
 
him self
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 22 September 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

har du spurgt i forskellige hifi-butikker.

jeg er sikker på du kan få kyndig rådgivning om sådanne multi system ting, hos forhandlere.

altså bare som suplement til det du kan få ud af hifi nørder her inde fra.  

personligt, tror jeg ikke helt de 20-25k rækker, men du kan være heldig

 

mvh him self

Til top Vis him self's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af him self
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 23 September 2006 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

At man kan sætte to højttalere til er altså ikke det samme som multizone
For at der skal være tale om multizone skal man kunne lytte til forskellige kilder i de enkelte zoner. F.eks. cd i stuen og radio i køkkenet.

Mange surroundreceivere understøtter multizone og der er hvist også enkelt med DAB tuner, så det var måske en idé at finde sådan en også selvom du ikke vil have surround i stuen.
Og hvis du vil have surround i stuen, så vil du ofte med en 7.1 receiver kunne have 5.1 i stuen og bruge de sidste to kanaler i et andet rum.



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes