Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 08:23   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Vigtig lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 18 Februar 2007 kl. 07:11 | IP-adresse registreret  

..... Hmmm, det er sjovt at tænke på, hvor få hifi/lyd-kvalitets-entusiaster der findes i verdenen, set i sammenligning med den komicielle vigtighed ved "sounden/lyden" hos i band, som ønsker at bliver stort på verdensplan. Uden at vide af det, går rigtig mange mennesker op i lyd, uden selv at vide det

Selv er jeg ikke i tvivl. Det betyder sindsygt meget, hvordan musikken lyder når den er blevet reproduceret. Et band som danske DAD, ønskede (ønsker) et gennembrud i USA. Det fik de også lidt kan man sige. Men slet ikke i det omfang de ville. Fordi de ikke har fårstået at få den "rigtige" lyd...



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
woammo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 89
Sendt: 18 Februar 2007 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Måske sound og hifi-lyd er to forskellige ting - og for at slå igennem i dag skal musikken kunne gøre sig på MP3 og igennem TV højtalerne.

Og jo mere producerne skyder den vej, des dårligere bliver kvaliteten af musikken når den bliver gengivet på gode HiFi anlæg.

Så hvorfor ikke nøjes med et middelmådigt musikanlæg som gengiver rimeligt istedet for et high-end anlæg som afslører alle manglerne ?



__________________
Til top Vis woammo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af woammo
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 18 Februar 2007 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

woammo skrev:

Måske sound og hifi-lyd er to forskellige ting - og for at slå igennem i dag skal musikken kunne gøre sig på MP3 og igennem TV højtalerne.

Og jo mere producerne skyder den vej, des dårligere bliver kvaliteten af musikken når den bliver gengivet på gode HiFi anlæg.

Så hvorfor ikke nøjes med et middelmådigt musikanlæg som gengiver rimeligt istedet for et high-end anlæg som afslører alle manglerne ?

Jaa ok. Det er selvfølgelig selv sounden, og ikke den "rigtige" lyd som tæller. Men bare det faktum at lyden - uanset hvad - betyder så meget, er da en "sjov" ting. At meget studielyd i dag bliver mere og mere komprimeret, er der måske ikke så meget at gøre ved. Det gode ved det er, at man ikke behøver så dyrt et anlæg, før man kan opnå noget nær det maximale  (groft sagt selvfølgelig) 



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2247
Sendt: 18 Februar 2007 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

Nu er der heldigvis oceaner af gammel musik(især på vinyl) som lyder allerbedst på et rigtigt hifi-anlæg.At kvaliteten i musikke så også er klasser bedre på de gamle lp'er end vore dages elendige døgnflue-musik,det er til at leve med Jeg kan ikke lige på stående fod komme i tanker om et band jeg hører der har under 10 år på bagen.....?
I dag må musikken heller ikke vare mere end 2 1/2 minut,hvis det skal spilles i radion.... Jeg gad vide hvad det er de radiostationer skal 'nå'?Jeg er vild med musik der trækker den i ørerne og bliver ved.Dire Strait's og deres Telegraph Road(14 min 15 sek) Masser af Pink Floyd,Supertramp og Deep Purple kørte numrene langt ud,bare for at nævne et par stykker eller fire
I teorien kan alle lave 'musik' idag.Det kunne alle ikke for 30 år siden.Da var det stor kunst.Nu er det bare en forbrugsvare. Det er en forfladigelse af kunsten det der foregår idag.Dårlig musik,med dårlig lyd,på et (halv)dårligt anlæg....... Er det det,der hedder fremskridt?Er det til det bedre?I mine øjne er det altså for slapt!

__________________
'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
Til top Vis Tante Berg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tante Berg
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 18 Februar 2007 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Nu er der heldigvis oceaner af gammel musik(især på vinyl) som lyder allerbedst på et rigtigt hifi-anlæg.At kvaliteten i musikke så også er klasser bedre på de gamle lp'er end vore dages elendige døgnflue-musik,det er til at leve med Jeg kan ikke lige på stående fod komme i tanker om et band jeg hører der har under 10 år på bagen.....?
I dag må musikken heller ikke vare mere end 2 1/2 minut,hvis det skal spilles i radion.... Jeg gad vide hvad det er de radiostationer skal 'nå'?Jeg er vild med musik der trækker den i ørerne og bliver ved.Dire Strait's og deres Telegraph Road(14 min 15 sek) Masser af Pink Floyd,Supertramp og Deep Purple kørte numrene langt ud,bare for at nævne et par stykker eller fire
I teorien kan alle lave 'musik' idag.Det kunne alle ikke for 30 år siden.Da var det stor kunst.Nu er det bare en forbrugsvare. Det er en forfladigelse af kunsten det der foregår idag.Dårlig musik,med dårlig lyd,på et (halv)dårligt anlæg....... Er det det,der hedder fremskridt?Er det til det bedre?I mine øjne er det altså for slapt!

Det er rigtigt  Der findes heldigvis masser af god musik med god lyd derude. Så meget at der er "rigeligt" til os i dette liv. Men det er da lidt trist med denne komprimeringstidsalder

Der er derfor også at rigtigt godt agument, at have sig en pladespiller i sit setup. En ting er at der stadig laves LP plader. Den anden ting er, at der er masser af brugte guldklumper derude. Jeg ville ikke undvære min pladespiller



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes