Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 01:01   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Det perfekte anlæg - kender I det? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 22 December 2010 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Ligesom mange andre har jeg altid haft den der ubestemmelige trang til at få nyt udstyr - prøve om jeg kunne finde noget, som kunne være endnu bedre end mit nuværende anlæg. Og da mit anlæg har en samlet værdi på under 20.000, ville det ikke være svært af finde noget bedre...

... og så alligevel. Jeg har kørt med min nuværende sammensætning i ca. et halvt år, og min trang til at skifte noget ud bliver kun mindre med tiden. Jeg er helt utrolig glad for den nuværende sammensætning, højttalere og forstærkere får det bedste frem i hinanden, og supplerer hinanden godt. Lyden er så perfekt afstemt efter min smag, og jeg nyder musikken så meget, at jeg simpelthen ikke tør skifte noget ud. For det første ville det koste rigtig meget at få noget bedre, for det andet er jeg ikke sikker på, at jeg ville opleve det som bedre. Anlægget er i perfekt balance nu, efter min smag, og jeg tror, der er en god risiko, at det ville blive en del ringere, hvis jeg skiftede noget ud. Jeg er også rigtig glad for lyden i min ret billige DAC, og min pladespiller giver den hygge, den skal - man kunne skifte til en bedre pickup, men det sker først, når denne her er slidt op, for den lyder fint i mine ører.

Kort sagt, og lidt provokerende - jeg oplever selv, at jeg har verdens bedste anlæg!
Selvfølgelig er det ifølge min smag, men helt seriøst, så har jeg aldrig hørt noget, som giver mig mere lyst til at spille musik. Jeg savner intet, når jeg sidder og lytter, der er ingen svage steder, ingen flaskehalse, og jeg sidder på intet tidspunkt og tænker "Arh, lige dér kunne det måske være bedre". Det er bare perfekt! Jeg tror seriøst, at jeg sidder med nøjagtig samme anlæg næste år, og næste år igen, og måske også om 5-10 år. Selvom jeg godt ved, at der findes langt bedre komponenter end mine, så tror jeg, det ville koste mig rigtig meget tid og penge at finde noget, som lyder lige så godt i mine ører.

Er jeg den eneste, der har det sådan? Er det kun mig, der synes, at græsset er grønnest på min egen side af hegnet? Eller er der andre, der er stået af opgraderingsræset?

__________________
HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 22 December 2010 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Det perfekte anlæg er en livekoncert med QOTSA, eller lignende fantastisk musik, og findes ikke hjemme i nogen som helst
stue.

Heldigvis er lydidealer en individuel størrelse, og hvis du synes dit anlæg spiller hamrende fedt, og bedre end noget andet du
har hørt - jamen så synes jeg da bare det er super fedt. Der går alt for hurtigt opgraderingsvanvid i folk, og jeg er personligt
endt i et par blindgyder undervejs.

Glem hifi'en og lyt noget musik. Det holder i længden, det gør søgenen efter det "perfekte" anlæg ikke

__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 22 December 2010 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Glem hifi'en og lyt noget musik. Det holder i længden, det gør søgenen efter det "perfekte" anlæg ikke


Helt enig. Men alligevel må jeg jo indrømme, at det har taget mig noget tid at komme til det anlæg, som bare gav mig lyst til at høre musik, og glemme alt andet - hvor der ikke var noget, der generede, når jeg lyttede til musik. Det mål har jeg nået nu.

__________________
HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 531
Sendt: 22 December 2010 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Det perfekte anlæg er en livekoncert med QOTSA, eller lignende fantastisk musik, og findes ikke hjemme i nogen som helst
stue. 

Jamen så har jeg det perfekte anlæg, skal til at høre "Over the Years through the woods"

Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand
 
norvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 280
Sendt: 22 December 2010 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

 Hvor er det fedt at høre, at du har det sådan.

Jeg er selv ret glad for lyden i mit anlæg, men jeg er langt fra stoppet med at opgradere. Tror jeg vil fortsætte med at opgradere, til jeg bliver over 100 år. Men der er visse steder, jeg ikke umiddelbart kan se mig selv opgradere. Hvis jeg nu får nye højttalere, er jeg så også nødt til at skifte min forstærker ud med en, der kan trække dem ordenligt?

En ting man altid kan gøre, er jo at låne et apparat med hjem .... og så lige pludselig, kan man ikke leve uden det.

Desuden, hvis du ikke ønsker at opgradere dit anlæg, så er der jo også muligheden for at investere i fødder som f.eks. cold rays til anlægget og strømkabler!!!! Og pladerensere!!!

Men alt det behøver du jo ikke at tænke på, når nu du har verdens bedste anlæg.

 



__________________
Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
Til top Vis norvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af norvig
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9871
Sendt: 22 December 2010 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Jeg hører også til den, der ikke konstant skifter ud.  Jeg synes også at jeg har opnået et ideelt samspil med det jeg har nu, så når jeg sidder og lytter, sidder jeg ikke og focuserer på om der nu også er noget at gøre bedre. Det spiller bare, intet stikker af eller påkalder sig opmærksomhed. Lp'er og cd'er lyder bare utroligt forskelligt, dårlige plader eller grimme fejl kan høres men glemmes, da det ikke springer ud og smækker mig een på kassen. Når indspilningen så er i top, er man helt væk i musikken.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 22 December 2010 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

norvig skrev:
så er der jo også muligheden for at investere i fødder som f.eks. cold rays til anlægget og strømkabler!!!!


DET kommer så aldrig til at ske

__________________
HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1524
Sendt: 22 December 2010 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Hvorfor mon du bringer dette emne på bane? Sidder der alligevel en lille nysgerrig hifi-opgraderings-djævel i dig (som i de fleste af os)? På den anden side - du kan have været heldig at have ramt en optimal kombination af komponenter samt en optimal akustik. pris dig lykkelig over det - og brug pengene på noget mere musik!
Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 22 December 2010 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Hvorfor jeg bringer det på bane? Tja, for at fortælle om min oplevelse af at have fundet det perfekte anlæg for mig, høre om andre har samme oplevelse, og måske få en debat om emnet - om det er fjollet at tænke, at man har opnået det perfekte, eller om det er fjollet, at man aldrig tænker det.

__________________
HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 500
Sendt: 23 December 2010 kl. 02:51 | IP-adresse registreret  

Glæden ved, at høre musik og se sine sure optjente penge omsat til, et velspillende anlæg, kan jo kun gavne ens livskvalitet. Omvendt propertionelt, er industrien nok ikke glad for stagnation. Ergo er man nødt til, at hive en ny trold ud af ærmet. Hvad gør man ikke af krumspring, for lige at netop pådutte dig, at dit anlæg lider af 100% strømfortrængning, og du er nødt til at skifte. Hvorledes en kabel producent, påstår at ved at benytte deres liniære 100% fortrængsfri kabler, hvorledes der opstår en 200% symetrisk tilpasnings effekt, der slår Xfactor med din totale helheds opfattelse af, hvad der er korrekt lyd.

Som udgangspunkt, glæden ved at lytte til en oplevelse kan give en berigelse mod nye horisonter uanset om man har investeret 1 million eller 10 kilo. Uanset drejer det sig om oplevelse.Glæd jer over jeres investreringer og investrer i noget materiale, der er værd at lytte til. Om man er til  sebelius eller Mahler eller Daffy skinke punk eller hvad de nu hedder, er totalt underordnet. Musik er lavet for , at blive lyttet til, og kan opnå sanselige højder af selvbedrag.Hvilket osse er omvendt propertionelt.Sålænge at ens sure investeringer står mål med oplevelsen , er det en god investering.

Noget er godt , noget mindre skidt, andet dur slet ikke. Forestil jer og købe en lamborgini og køre op til jem og fix , for at sætte en trailer bagved, så er man da vist helt ud og køre med de skøre, mens det er omvendt propertionelt anerkendt, at der sidder en lækker skønhed ved din side i lamborginien, hvilket nok er mere acceptabelt , end at sætte et anhænger træk på, medmindre det er lavet af 100% guld og bedst med ædelstene, men det ser ikke godt ud.

Mvh Space

Ps. Om min kone ser godt ud, aner ikke. men hun er god til at lave mad og er skide sød, og har en god røv og ungerne elsker hende

Til top Vis Spaceman_2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spaceman_2
 
Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1524
Sendt: 04 Januar 2011 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

De fleste hifi-interesserede kender til opgraderingsdjævelen. Og opgraderingshalløjet er vel sagtens en del af charmen ved hifi-interessen. Det er jo langt lettere at opgradere sit stereoanlæg end at opgradere en bil. Vil man have noget bedre her, er man som regel nød til at skifte den helt ud.

Og alle kan være med; man kan opgradere med SD-fødder til højtalerne for måske 50-100 kr, eller man kan opgradere med et strømkabel til 20K!

Jeg har interesseret mig for hifi siden teenage årene, men interessen blev da kraftigt stimuleret da jeg fik et velbetalt job. Som jeg engang sagde lidt i sjov "Jeg interesserer mig for hifi fordi jeg har råd til det".

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman
 
Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 214
Sendt: 04 Januar 2011 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

dysterland skrev:

Er jeg den eneste, der har det sådan? Er det kun mig, der synes, at græsset er grønnest på min egen side af hegnet? Eller er der andre, der er stået af opgraderingsræset?

Im with you brother...

Har selv haft samme oplevelse i snart mange år. Jovist er der meget derude som både "lyder bedre" og koster meget mere end mit elskede Rega planet -> Onkyo 525 -> Snell J/IV setup. Men AK... meget har jeg lyttet på og meget har imponeret mig. Men når man så kom hjem og liiige skulle lytte til mit eget setup, ja så kunne jeg bedst lide det jeg havde.

Jeg kunne nemt udskifte en eller flere dele i kæden og derigennem vinde "bedre lyd" f.eks. i form af bedre detaljeringsgrad. Men en lille djævel har sået en tvivl i mit sind... Hvad nu hvis det "lyder bedre" men jeg ikke kan lide det som jeg kan lide det jeg allerede har?

Ak ak... Men om ikke andet så bryder det vel sammen enddag, så jeg igen får lov til at føle glæden ved nyt hi-fi legetøj...

Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid
 
Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 214
Sendt: 04 Januar 2011 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Dobbelt post

Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9871
Sendt: 04 Januar 2011 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Dine Snell J4 og Onkyo forstærkeren, er to dele, der spiller godt sammen. Din klang og rumgengivelse er af fin kvalitet. Håber ikke det bryder sammen.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 214
Sendt: 04 Januar 2011 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Dine Snell J4 og Onkyo forstærkeren, er to dele, der spiller godt sammen. Din klang og rumgengivelse er af fin kvalitet. Håber ikke det bryder sammen.


Yep... det er fantastisk musikalt! Selvom Snell'erne er relativt letdrevne, så giver det bestemt også noget ekstra at Onkyoen har nogle muskler at lægge bag.
Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 04 Januar 2011 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Det perfekte anlæg er en livekoncert med QOTSA, eller lignende fantastisk musik, og findes ikke hjemme i nogen som helst
stue.

Heldigvis er lydidealer en individuel størrelse, og hvis du synes dit anlæg spiller hamrende fedt, og bedre end noget andet du
har hørt - jamen så synes jeg da bare det er super fedt. Der går alt for hurtigt opgraderingsvanvid i folk, og jeg er personligt
endt i et par blindgyder undervejs.

Glem hifi'en og lyt noget musik. Det holder i længden, det gør søgenen efter det "perfekte" anlæg ikke


Dybt indlæg, kære Jakob - kanter næsten til det poetiske!

Omend jeg ikke er meget for at indrømme det, så rammer du dog meget godt, dabarnar.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9871
Sendt: 04 Januar 2011 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Mrhviid skrev:
allanowich skrev:
Dine Snell J4 og Onkyo forstærkeren, er to dele, der spiller godt sammen. Din klang og rumgengivelse er af fin kvalitet. Håber ikke det bryder sammen.


Yep... det er fantastisk musikalt! Selvom Snell'erne er relativt letdrevne, så giver det bestemt også noget ekstra at Onkyoen har nogle muskler at lægge bag.
Nemlig, Snell'erne kan godt lide strøm og giver ro mellem linierne. Jeg har jo selv har E2 og Onkyo A807 forstærker og DX706 cd'eren. Det var hamrene musikalsk og det kunne virkelig hive de dybeste oktaver ud af Snellerne. Lydbilledet var stort og rummeligt med herlig dybde fornemmelse. Og så den mellemtone.......... 

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes