Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. april 2024 | 16:08   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: hjælp krimpetang til bananstik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 03 Juni 2011 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

hey alle sammen er der nogle der ved hvor man kan hverve sig en krimpetang til at montere/klemme bananstik på med har fundet en del men kan ikke se nogle steder at den kan bruges til det skal det være en speciel en eller er det fuldstændig ligegyldig på forhånd tak
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox
 
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3344
Sendt: 03 Juni 2011 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Er det en bestemt type bananstik du tænker på ?

De fleste bananstik er til skrue eller loddemontage.

 

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley
 
aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 03 Juni 2011 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

puha ved ik hva de hedder det er dem de her i hifiklubben og har haft i mange år hvis det siger dig noget de kan ikke skrues tro ik de kan loddes da de er helt runde og der er ingen fordybning der men kun et lille hul hvor ledningen skal ind så jeg tror de skal klemmes fast og have en gang krympeflex
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 03 Juni 2011 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Har du et billede af dem du kan vise?

__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 03 Juni 2011 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

nej desværre jeg har ikke købt dem endnu men jeg har set de har dem i hifiklubben i århus hvilket de sikkert også har i de andre butikker jeg tror det er nogle noname nogen de ligner dem der tit sidder på færdigtermineret højtalerkabler feks xindak de sidste jeg havde de knækkede da jeg ikke havde den rigtige tang og da det ikke er et kabel inde fra dem er det jo ligesom udelukket af få det termineret inde hos den og jeg ville også hellere selv gøre det da jeg også skal have gang i noget krympeflex
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox
 
Damnit
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 16 April 2011
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 125
Sendt: 03 Juni 2011 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Så kunne du måske finde et billede af de Xindak der har lignende stik? Det er ganske umuligt at give gode råd baseret på de hidtige "beskrivelser".
Til top Vis Damnit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Damnit
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 03 Juni 2011 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

De Xindak højttalerkabler jeg har haft, benyttede stik som minder meget om Argon 5451 stik.
Disse skrues på med skruer.

Jeg mener faktisk at alle bananstik i Hifi-Klubbens sortiment er lavet til at blive skruet (plus evt. lodning) på.

Jeg har bananstik som er både crimpet og loddet på. Til crimpningen brugte jeg en alm. fladtang, og det det fungerede vældig fint.



__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 03 Juni 2011 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

okay det her er et xindak sc-01 faktisk et godt kabel syntes jeg men jeg har kortet det af fra 3meter til 1,5 meter da det var alt for langt og så er der jo også det samme kabel til centerhøjtaleren. men det er ikke de røde og sorte bananstik fra argon har også overvejet den da der er en god kontakt men jeg syntes det andet måske ser lidt mere proff ud. men det kan godt være at jeg bare havde klemt de stik lidt for hårdt men kan man egentligt ikke bare bruge en af de der billige tænger man også bruger til at klemme stik fast på feks et ledningsnet på en bil eller er jeg steget helt af:-);-)
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox
 
Damnit
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 16 April 2011
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 125
Sendt: 03 Juni 2011 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Damnit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Damnit
 
aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 03 Juni 2011 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

ja det ligner meget sådanne nogle men kan de klemmes eller skal de loddes og i så fald hva er bedst
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 03 Juni 2011 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Z-plugs loddes på

__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 03 Juni 2011 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

okay jamen så er det jo udelukket da jeg ik har nogen loddekolbe men jeg har set de har nogle ved hificables.dk fra lok suregrip de ligner lidt men de spændes med 2 små unibraco skruer så er det bare noget krympeflex hen over. er der nogen der kender noget til dem de koster 39 kr pr stk
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 04 Juni 2011 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

denon4life - loddekolber er ikke så dyre hvis du køber en forholdsvis billig en, bare den kan levere nok varme, den behøver ikke være særlig fancy. Z-plugs skulle have en modstand på 4 Ohm. I hvert fald dem jeg købte over ebay, oplyses der. Loddetin er os forholdsvis billig, alt efter om der er sølv i osv.

Jeg bruger selv WBT med 4% sølv, det skulle trække ilten ud og trække skidt ud. Hvis du holder loddekolben ren og forsegler lodningen med klar ''neglelak'' fra fx. Matax skulle du være godt kørende, selvom du ikke bruger loddetin med sølv i.

Du kan hurtig komme op at bruge en del penge på bananstik. Den lave ''masse'' i z-plugs, gør at en del foretrækker dem. Nu er det ikke for at starte en diskussion om bananstik hehe

Det skal lige siges, at jeg ikke har monteret mine endnu, da jeg muligvis skal ændre på min opstilling af udstyr.



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 04 Juni 2011 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:

denon4life - loddekolber er ikke så dyre hvis du køber en forholdsvis billig en, bare den kan levere nok
varme, den behøver ikke være særlig fancy. Z-plugs skulle have en modstand på 4 Ohm. I hvert fald dem jeg købte over
ebay, oplyses der. Loddetin er os forholdsvis billig, alt efter om der er sølv i osv.


Jeg bruger selv WBT med 4% sølv, det skulle trække ilten ud og trække skidt ud. Hvis du holder loddekolben ren og
forsegler lodningen med klar ''neglelak'' fra fx. Matax skulle du være godt kørende, selvom du ikke bruger loddetin med sølv i.


Du kan hurtig komme op at bruge en del penge på bananstik. Den lave ''masse'' i z-plugs, gør at en del foretrækker dem. Nu
er det ikke for at starte en diskussion om bananstik hehe


Det skal lige siges, at jeg ikke har monteret mine endnu, da jeg muligvis skal ændre på min opstilling af udstyr.


Skal de rene kable ikke renses for bl.a. hud fedt, med noget før at man påføre inden selve loddeningen ??
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Damnit
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 16 April 2011
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 125
Sendt: 04 Juni 2011 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Hvis ikke du nærer lyst til at kunne lodde, så synes jeg du bare skal holde dig til bananer der kan skrues fast. Og de LOK ser fine ud, og er vel skrue-versionen af z-plugs, men jeg har ikke haft dem i hænderne.
Til top Vis Damnit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Damnit
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 04 Juni 2011 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
JackD skrev:

denon4life - loddekolber er ikke så dyre hvis du køber en forholdsvis billig en, bare den kan levere nok
varme, den behøver ikke være særlig fancy. Z-plugs skulle have en modstand på 4 Ohm. I hvert fald dem jeg købte over
ebay, oplyses der. Loddetin er os forholdsvis billig, alt efter om der er sølv i osv.


Jeg bruger selv WBT med 4% sølv, det skulle trække ilten ud og trække skidt ud. Hvis du holder loddekolben ren og
forsegler lodningen med klar ''neglelak'' fra fx. Matax skulle du være godt kørende, selvom du ikke bruger loddetin med sølv i.


Du kan hurtig komme op at bruge en del penge på bananstik. Den lave ''masse'' i z-plugs, gør at en del foretrækker dem. Nu
er det ikke for at starte en diskussion om bananstik hehe


Det skal lige siges, at jeg ikke har monteret mine endnu, da jeg muligvis skal ændre på min opstilling af udstyr.


Skal de rene kable ikke renses for bl.a. hud fedt, med noget før at man påføre inden selve loddeningen ??

Man kunne vel godt anvende propyl alkohol, da det ikke danner en hinde. Jeg har dog ikke gjort det, lidt ærgeligt, måske, jeg ikke har tænkt over det, da jeg lavede mine signal kabler. Så jeg vil lade den stå åben, til andre DIY folk, om hvad der er det rigtige rensemiddel, da jeg ikke selv har erfaring med det.



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 04 Juni 2011 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

jeg har også kigget lidt på på nogle loddekolber inde på lavpriselektronik.dk men har ikke så meget forstand på sådanne noget og har heller ikke den store erfaring med at lodde
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 04 Juni 2011 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

denon4life skrev:
jeg har også kigget lidt på på nogle loddekolber inde på lavpriselektronik.dk men har ikke så meget forstand på sådanne noget og har heller ikke den store erfaring med at lodde

Jeg har selv en Welleman. Den er jeg  godt tilfreds med. Hvis du er usikker, synes jeg du skal overveje de alm. bananstik. Det afhænger også lidt af, hvor meget du vil få brugt loddekolben og hvor fingernem du er. Det vil jo være en skam, hvis det er penge ud af vinduet.



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 04 Juni 2011 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

altså jeg har prøvet at lodde men det var en af de gamle flade kolber med stofledning den var ikke så god men jeg er god til at svejse ved godt at det ikke er det samme. men jeg syntes bare det ser mere proff ud med nogle z plugs frem for alm bananstik men det er jo en smagssag selvom der laves mange fede alm bananstik feks de gamle tykke ixos 212 bananstik hvor den ene er rød og den anden er lilla med sikkerheds kappe der modvirker en kortslutning men de kan ikke opdrives nogen steder
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox
 
Bandit
Branchemedlem
Branchemedlem

Expert Varde

Bruger siden: 18 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 04 Juni 2011 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Hej Denon4life!

Hvis det kniber med at finde en der har en loddekolbe, er du velkommen til at sende dem til mig, du skal blot betale porto'en hvis de skal sendes, lodningen med sølvtin skal du ikke give noget for!

Mvh

Benno

Expert Varde

Ndr. Boulevard 90

6800 Varde



__________________

Hifi - For musikkens skyld - ikke omvendt!
Til top Vis Bandit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bandit
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes