Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. maj 2024 | 18:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Receiver slukker/tænder tv? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Cb1981
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2016
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 13 Maj 2016 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Har fået et underligt problem med min surround receiver.

Det er en Yamaha RX-V675 købt i marts 2014 (dvs reklamationsperioden er jo derfor overstået)

Der er koblet en PS3 og et Apple TV af nyeste generation til receiveren som så sender videre til et ældre (mener det er fra 2010) Sharp LC-46LE814E LCD tv.

Fejlen er således: Når hdmi kablet fra receiveren er koblet til tv'et sker der med vilkårlige mellemrum, at tv'et tænder og slukker 4-5 gange, for derfor at forblive tændt igen.

Dette sker KUN når receiveren er koblet til tv'et med hdmi kablet. Jeg har slået alt hvad der hedder HDMI CEC og ARC fra for at undgå at det kunne være noget der forstyrrer.

Har konstateret at det må være surround receiveren der laver bøvl, da fejlen ikke forekommer når jeg slutter Apple TV eller PS3 direkte til tv'et.

Har selvfølgelig også prøvet med forskellige hdmi kabler, i forskellige indgange i tv (receiver har kun en hdmi-out) samt nulstillet både receiver og tv, ja synes jeg har prøvet alt...?

Det skal siges at min opsætning har kørt problemfrit i godt to år, og at det først er for nyligt at tv'et er begyndt at slukke og tænde af sig selv.

Er der nogen som har en ide om hvad der kan være galt???

På forhånd tak for hjælpen
Til top Vis Cb1981's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cb1981
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2785
Sendt: 13 Maj 2016 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Du er ikke hverken den første eller den sidste med apparater der opfører sig som beskrevet.
Jeg selv en Toshiba skærm som med HDMI til en reciever går så langt som til helt og aldeles blokkerer for betjening via remote.
Jeg kan slå HDMI control fra på begge apparater og lige lidt hjælper det.
Det vil sige at jeg har flyttet TV HDMI over i stikket uden HDMI ARC og så er problemet væk.
I stedet henter jeg TV lyd fra den optisk digitale udgang.

Jeg har haft "fornøjelsen" af at sælge såvel Sharp, Yamaha og en lang række andre kombinationer gennem mange år.
Hvad Sharp angår er fabrikatet ikke den skarpeste kniv i skuffen, når det gælder samarbejde med andre fabrikater.
Din Yamaha er derimod ikke problemet, men for en sikkerheds skyld burde du opdatere softwaren på begge apparater.
HDMI kontrol skal deaktiveres på begge apparater. Nulstil begge apparater til fabriksstandard inden et eventuelt nyt forsøg.

Min reciever er en Yamaha RXA1010, som tidligere har arbejdet fejlfrit sammen med Philips.
Erfaringen fra utallige solgte Yamaha modeller til tilsvarende mange TV gør at jeg føler mig sikker i det skrevne.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj.
 
Cb1981
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2016
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 13 Maj 2016 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Tak for hurtigt svar Kaj!

Har prøvet at sætte hdmi i ikke-ARC indgangen i tv'et og det har ikke hjulpet.

Det skal siges at den slukket og tænder selv når jeg ser tv via antenne stikket, der behøver ikke være signal fra Apple TV eller PS3.

Kan der være noget der gået i stykker i tv'et???

Et andet problem jeg har haft fra dag 1, da jeg koblede receiveren til tv'et er, at tv'et skal være tændt når jeg f.eks. spiller musik via Spotify Connect, ellers begynder lyden at hakke (hdmi signal indikatoren på receiveren blinker)
Til top Vis Cb1981's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cb1981
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2785
Sendt: 13 Maj 2016 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Slukker og tænder TV'et når du ser alm. TV uden tilsluttet HDMI kabler er TV'et blevet defekt på en eller anden måde. Værksted!
Og dermed finder man måske også fejlen i relation til HDMI kontrol. Men check softwaren at den er opdateret uden fejl.

Taler vi om Spotify fra TV og blinkende HDMI lys eller...... ?
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj.
 
Cb1981
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2016
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 13 Maj 2016 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Tror ikke jeg har formuleret mig godt nok

Tv'et slukker og tænder ligegyldigt hvad jeg ser, så snart der er koblet et hdmi kabel imellem tv og hdmi-out på receiveren. Piller jeg hdmi kablet fra tv'et sker fejlen ikke og kører jeg Apple TV direkte i tv'et via hdmi, sker fejlen som sagt, heller ikke??

Mht Spotify, så kører det fra receiveren. Men hvis tv'et ikke er tændt imens, hakker musikken. Med hdmi lyset der blinker, mener jeg den indikator der er på displayet på fronten af receiveren.
Til top Vis Cb1981's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cb1981
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2785
Sendt: 13 Maj 2016 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Har du et ekstra TV at teste recieveren på med hensyn til Spotify? Det kan gi' et praj om eventuel udelukkelse af fejlkilde.
Vi må gå systematisk frem til fejlen er afgrænset. Fremgangsmåden er en erhvervsskade
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj.
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes