Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. maj 2024 | 02:45   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Chromecast surround? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Heschen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 13 Juli 2016 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Hej Hifi4all

Håber der sidder en herinde der kan forklare dette for mig.

Har i dag købt en Chromecast da jeg vil stream HBO/Netflix direkte til mit TV. Køre i dag med en Pioneer forstærker sat til mit TV via ARC og det fungere perfekt, får alt lyd fra mit TV ned igennem forstærkeren og kanaler der er Dolby Digtal sendes som Dolby Digital igennem forstærkeren.

Mine problemer er følgende:

Problem 1: Sætter jeg min ChromeCast direkte i mit TV, så får jeg kun stereo lyd igennem ARC til min forstærker, har testet med en boxee box til samme HDMI indgang på TV og der sender den fint Dolby Digital via ARC...... Har læst mig til at HBO/Netflix kun sender Dolby Digital PLUS og det kan ARC ikke, men ved ikke om det er grunden?

Sætter jeg ChromeCast til bag i forstærker, så får jeg fint Dolby Digital PLUS lyd, det er bare lidt nemmere at have den til TV direkte og så kun skulle vælge input der på.

Problem 2: Når jeg sætter ChromeCast direkte til forstærkeren virker alt med lyden, men jeg får nogle små stutterings når f.eks en person går meget glidende hen over skærmen, der ser man det meget tydeligt...... Fandt så ud af at hvis jeg sætter min HDMI 1 input på TV'et (ARC indgangen min forstærker er tilsluttet) til PC "label" i en menu på TV'et så gør den ikke dette mere. Nogle der ved hvad ændring det gør at ændre HDMI indgangen på sit TV til PC?

Kan se at når jeg ændre til PC så har jeg ikke helt så mange muligheder til at indstille billedet i menu'en, men selv om jeg ændre f.eks HDMI label til DVD og indstiller denne til 100% det samme som PC står til under billede menu, så stutter den stadig Har prøvet at ændre "label" på indgangen til DVD, Bluray, TV osv, men alle disse har den der stuttering.

Håber der er nogle der kan svare mig på disse 2 for mig meget udfordrende problemer :-)

Mvh Kim
Til top Vis Heschen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Heschen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes